چه مبلغی برای خرید پیانو لازم است ؟

پیانو شرکت یاماها

علاقمندان به ساز پیانو برای این که بتوانند در کلاس پیانو شرکت کنند الزاما نه از ابتدا ولی در نهایت باید به فکر تهیه یک پیانو مناسب باشند ولی دقیقا چه مبلغی برای خرید پیانو باید هزینه کرد و اصلا یک پیانو استاندارد را که بتوان تا چندین سال با آن نواخت با چه مبلغی می شود تهیه کرد امروز قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چه مبلغی برای خرید پیانو لازم است و شرایط خرید یک پیانو مناسب چیست تا بهتر بتوانید برای خرید برنامه ریزی نمایید و در نهایت یک پیانو استاندارد با یک مبلغ مناسب خرید کنید.

شرایط یک پیانو استاندارد چیست ؟

  • کیفیت صدا

کیفیت صدا مهم ترین ویژگی یک پیانو استاندارد است.

اگر به دنبال این هستید که یک دوره آموزش اصولی داشته باشید باید سازی داشته باشید که از نظر صدایی استاندارد و دقیق باشد تا بهتر بتوانید این ساز را بیاموزید.

در پیانو های آکوستیک کیفیت این صدا را جنس سیم ها و صفحه صدا تعیین می کنند و البته کیفیت ساخت هم بسیار مهم است.

این موضوع را یک کارشناس پیانو یا استاد این ساز می تواند بسنجد.

در پیانوهای دیجیتال معمولا جنس صدا برمی گردد به کیفیت باند ها و البته برندی که ساز را تولید می کند که چقدر توانسته باشد این صدا را به صدای طبیعی نزدیک تر کرده باشد.

البته در خرید پیانو های دیجیتال بایستی بسیار دقت کنید و فقط به ظاهر آن توجه نکنید.

  • دوام

دومین خصیصه مهم یک ساز دوام آن است در پیانو های آکوستیک هم برند سازنده و هم نوع و کیفیت متریالی که استفاده می کنند بسیار مهم است و البته شرایط نگهداری ساز را نیز بایستی در نظر داشت.

در پیانو های دیجیتال هم بایستی به متریال آن توجه داشت و مواظب کالاهای فیک هم بود.

پیانو بین چه محدوده قیمتی است

در کل بدون در نظر گرفتن آکوستیک یا دیجیتال بودن پیانو و با صرف نظر از اینکه چه مبلغی برای خرید پیانو لازم است می توان گفت این ساز محدوده قیمتی بین حدود 20 میلیون تومان تا چند صد میلیون تومان دارد.

البته سازهای بسیار گران تر هم در بازار وجود دارند اما بحث ما جنبه آموزشی را در بر می گیرد و قیمت های بسیار بالا گاهی جنبه دکوری هم پیدا می کنند که موضوع بحث ما نیست هر چند می توان پیانو های بسیار خوبی هم در بین آن ها جست.

پیانو های دیجیتال محدوده قیمتی بین 20 میلیون تا 150 میلیون دارند و پیانو های آکوستیک از حدود 100 میلیون به بالا هستند.

برای مشاوره خرید ساز پیانو می توانید از مشاورین آموزشگاه منظومه کمک بگیرید.

چه مبلغی برای خرید پیانو لازم است

حال که با قیمت حدودی این ساز آشنا شدید باید بگوییم که برای خرید یک پیانو مناسب برای آموزش بایستی مبلغی بالای 30 میلیون تومان در نظر بگیرید.

هر چند که برای خرید یک پیانو مولفه های دیگری را نیز باید در نظر بگیرید اما ابتدا بایستی میزان هزینه لازم برای خرید پیانو را برآورد کنید.

مولفه های مهم دیگر از این قبیل هستند :

شرایط نگهداری ساز

فضایی که قرار است پیانو را قرار دهید

اهمیت میزان صدا

و …

پیانو آکوستیک بخرم یا دیجیتال

این که پیانو آکوستیک بخریم یا دیجیتال صرف نظر از در نظر گرفتن هزینه آن قطعا پیانو آکوستیک می تواند مناسب تر باشد.

اما با در نظر گرفتن شرایط نگهداری و میزان صدا و البته بودجه لازم برای خرید پیانو باید گفت که پیانو های دیجیتال می توانند گزینه مناسبی باشند.

اما پیانو های آکوستیک هم به لحاظ حس نوازندگی و هم به لحاظ صدا قطعا می توانند بهتر باشند.

با این حال اگر سوال ما این باشد که پیانو دیجیتال بهتر است یا آکوستیک باید بگوییم که به لحاظ آموزشی هر دو این ها پیانو هستند و می توان آموزش پیانو را با هر کدام از آن ها به خوبی پیش برد.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *