پیانو دیجیتال بهتر است یا آکوستیک

پیانو دیجیتال یا آکوستیک
در پی سوال عده ای از همراهان و عزیزان در آموزشگاه موسیقی منظومه امروز قصد داریم در مورد این که پیانو دیجیتال بهتر است یا آکوستیک اندکی بیشتر بدانیم اگر برای شما هم این سوال به وجود آمده است و یا اصلا می خواهید بدانید که این دو نوع پیانو چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند با ما در ادامه این بحث همراه باشید تا هم در این باره و هم توضیحاتی در مورد انواع پیانو داشته باشیم.

تفاوت پیانو دیجیتال و آکوستیک

در توضیح این سوال بایستی ابتدا تفاوت این دو نوع پیانو را بهتر بدانیم در پیانو آکوسیک که شکل اولیه و معمول پیانو است مکانیزم تولید صدا به این شکل است که فشار انگشت نوازنده روی کلید های پیانو باعث به حرکت در آوردن چکشی می شود که با ضربه روی سیم مورد نظر ، صدای مورد نظر را تولید میکند و این یک عمل کاملا مکانیکی و طبیعی است در اینجا هر کلید مختص چکش خاصی است که روی سیم خاصی فرود می آید و بنابراین می توان نت های مختلف را از سیم ها گرفت. در پیانو دیجیتال اما تولید صدا یک روند کاملا متفاوت است و کلید های پیانو در هر بخش صدایی را که از قبل در ساز ضبط شده فعال می کنند و این صدا به وسیله یک باند از محدوده پشتی یا کناری پیانو به پخش می شود در اینجا ما با یک سیستم الکتریکی سروکار داریم که وظیفه تولید صدا در پیانو را انجام می دهد و روند خیلی پیچیده ای هم ندارد در واقع این نوع پیانو ها کاملا شبیه کیبورد یا ارگ های متداول کار می کنند که البته صدایی دارند که به صدای پیانو نزدیک تر شده است.

پیانو دیجیتال بهتر است یا آکوستیک

اکنون می رسیم به این سوال که پیانو دیجیتال بهتر است یا آکوستیک و برخی تصور می کنند که پیانو های دیجیتال به هیچ وجه کیفیت خوبی ندراد و به هر طریق می خواهند پیانو آکوستیک تهیه کنند در ابتدا باید بگوییم که کیفیت هر پیانو آکوستیکی از پیانو های الکتریک بهتر نیست و به دنبال این نباشید که هر طور شده پیانو آکوسیک تهیه کنید بلکه باید بدانید که کیفیت برخی پیانو های دیجیتال از برخی پیانو های آکوستیک می تواند بهتر باشد. در واقع کیفیت پیانو های الکتریک در سال های اخیر بسیار افزایش یافته است و می تواند جایگزین خوبی برای پیانو های مکانیکی باشد. ( کنسرت هنرجویان اموزشگاه موسیقی منظومه )

به چه مواردی باید توجه کرد

به این نکته بایستی توجه شود که برای تهیه پیانو بایستی شرایط خود و انتظاراتتان از ساز را بررسی کرده و بر آن اساس ساز تهیه نمایید مثلا اگر نمی خواهید صدای سازتان خیلی بیرون برود یا به علت دیوار های نازک محدودیت صدایی دارید بهتر است گزینه پیانو دیجیتال را انتخاب کنید که صدای آن قابل تنظیم است البته در پیانو های آکوستیک هم می توان با پدال اندکی از صدا را کاهش داد و یا دیوار ها را بی صدا کرد ولی اگر نمی خواهید این کار را بکنید می توانید از گزینه پیانو دیجیتال استفاده کنید. در پیانو های دیجیتال حتی می توان با هدفون تمرین کرد که هیچ صدایی برای اطرافیان نداشته باشد یا حتی می توان شب ها تمرین کرد. مورد بعدی قیمت پیانو است که پیانو های آکوستیک البته بسیار گران تر از انواع دیجیتال آن است. به فضای منزل خود توجه کنید محلی که می خواهید پیانو را نگهداری کنید بایستی برای این کار مناسب باشد پیانو های آکوستیک حساسیت بیشتری در برابر رطوبت و گرما دارند. اگر پیانو را برای فرزند خود می خواهید و مطمئن نیستید که به یادگیری علاقه نشان می دهد یا خیر هم می توانید ابتدا گزینه دیجیتال را انتخاب کنید. در کنار همه این موارد باید بگوییم که البته تولید صدای طبیعی قطعا نی تواند حس بهتری ایجاد نماید اما برای تهیه پیانو های اکوستیک هم بهتر است تحقیق کنید چرا که هر پیانو آکوستیکی الزاما خوب نیست و می تواند بی کیفیت باشد. برای مشاوره و راهنمایی برای خرید پیانو همچنین می توانید با مشاورین ما در آموزشگاه موسیقی منظومه در تماس باشید.
کلاس آموزش پیانو

کلاس پیانو

اگر به دنبال کلاس پیانو و فراگیری حرفه ای پیانو هستید بهتر است قبل از هر چیز با خود پیانو آشنا شوید؛ پیانو جزو دسته

بیشتر »
دوره آموزش پیانو

آموزش پیانو

پیانو سازی است که شاید نسبت به دیگر سازها اهمیت و توجه بیشتری را به خود جلب کرده است و دلیل این اهمیت هم البته

بیشتر »
انواع پیانو

انواع پیانو با قیمت

برای آن دسته عزیزان و هنرجویان پیانو در آموزشگاه موسیقی منظومه و یا علاقمندانی که قصد تهیه ساز زیبای پیانو را دارند این جلسه قصد

بیشتر »
نحوه کوک پیانو

کوک پیانو

امروز در وب سایت آموزشگاه موسیقی منظومه با شما عزیزان همراه هستیم با توضیحاتی درباره کوک پیانو و نحوه درست و زمان مناسب برای این

بیشتر »
معرفی پیانو

معرفی ساز پیانو

در این مقاله با ساز زیبای پیانو بیشتر آشنا می شویم این ساز یکی از سازهای پایه ای در آموزش موسیقی محسوب می شود که

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *