آیا یادگیری ویولن سخته ؟

ویولن ساز بسیار زیبایی است که نمیشه با شنیدنش عاشقش نشد و خیلی از ما بعد از شنیدن یک قطعه که با ویولن نواخته شده به این فکر می افتیم که چقدر خوب می شد اگر این ساز رو یاد می گرفتیم و باهاش هر چیزی که دوست داشتیم رو می نواختیم اما بعدش شاید این سوال مطرح بشه که آیا یادگیری ویولن سخته ؟ و شاید خیلی ها با این فکر که یادگیری این ساز سخته همون اول فکر نواختنشو از سرشون بیرون می کنن و به همون شنیدنش اکتفا می کنن اما امروز می خواهیم بدونیم این موضوع سختی ویولن چقدر درسته .

مراحل یادگیری ویولن

1- تصمیم برای شروع یادگیری

اولین مرحله اینه که اصلا در یادگیری مصمم باشیم نکته ای در آموزش وجود داره که اصلا ربطی به سختی یا آسونی یک ساز نداره و اون هم گذروندن دوره آموزشی هر سازی هست .

اگر در ذهن شما این وجود داره که با چند ماه کلاس رفتن ساز رو یاد بگیرید باید بگیم که نه تنها ویولن بلکه هیچ ساز دیگه ای هم نمی تونید یاد بگیرید پس از همون ابتدا به این فکر  کنید که قراره یک دوره آموزشی حداقل یکی دو ساله رو توی برنامه داشته باشید ، خیلی از کسایی که می گن یادگیری ویولن سخته در واقع وقتی دقیق بررسی می کنیم می بینیم که فقط یکی دو ترم کلاس رفتن و رها کردن و این در حالیه که با یکی دو ترم هیچ چیزی نمی شه یاد گرفت.

2-انتخاب سبک برای ویولن

سبک های ویولن هم مهم هستن و باید بر اساس علاقه شما انتخاب بشن این که بدونیم آیا یادگیری ویولن سخته یا نه به انتخاب درست سبک هم بستگی داره.

مهم ترین سبک آموزشی سبک کلاسیک هست که حتی اگر کلاس ویولن ایرانی هم دوست داشته باشید بهتره با این سبک کلاسیک شروع کنید چرا که روش اصولی تر و بهتری برای شروع هست و آموزش پایه ای صورت می گیره.

3- انتخاب استاد مناسب

منظور از انتخاب استاد مناسب هم استادی هست که سبک درست و روش درستی برای آموزش داشته باشه و هم استادی باشه که روش ندریسش با روحیات شما سازگار باشه.

از انتخاب استاد خیلی مطمئن بشید چرا که اگر استاد روش اصولی و درستی نداشته باشه و شما درست و اصولی از ابتدا یاد نگیرید به هیچ وجه نوازنده نخواهید شد.

4- انتخاب روش آموزش متناسب با روحیه فرد

این مورد البته به استاد بر می گرده که یک روش آموزش درستی رو بر اساس روحیه و علاقه فرد انتخاب کنه

مثلا استفاده از آهنگ هایی که مورد علاقه هر فرد هست تا هنرجو انگیزه بیشتری برای تمرین داشته باشه.

در واقع اگر استاد خبره و با تجربه ای انتخاب کنید یادگیری ویولن بسیار کار راحت تری خواهد بود به همین دلیل در انتخاب استاد بسیار دقت کنید و اگر روش آموزشی استاد با روحیات شما سازگار نیست حتما استادتون رو عوض کنید حتی اگه استاد خوبی هم باشه اما اگه روش آموشیش با روحیات شما متناسب نباشه ، کار بسار سخت می شه.

5- خرید ساز

در این مرحله سعی کنید سازی بگیرید که نیازی نباشه چند وقت بعد عوض کنید.

خیلی وقت ها ساز ارزان و بی کیفیت باعث می شه آموزش ها درست پیش نره و این به خودی خود باعث می شه که دوره براتون سخت بشه.

سعی کنید حتما با مشورت استاد ساز تهیه کنید و بعد از خرید هم حتما توسط یه نفر خبره چک بشه.

6- تمرین و تکرار

نوازندگی هیج سازی بدون تمرین و تکرار میسر نیست و صرفا کلاس رفتن باعث نمی شه هیچ سازی رو یاد بگیرید.

اگه تمرین نداشته باشید قطعا یادگیری هر سازی سخت ترین کار دنیا خواهد بود.

بخش عمده و مهم آموزش ویولن به تمرین و زمانی که برای اون می زارید بستگی داره.

7-نوازندگی در گروه

نوازندگی در گروه بسیار مهمه در کلاس های آموزشگاه منظومه پس یادگیری های اولیه و گذروندن دوره های ابتدایی و متوسطه ما بچه هارو وارد گروه میکنیم تا تجربه نوازندگیشون را بالا ببرن.

آیا یادگیری ویولن سخته ؟

حالا که با دوره آموزش اصولی ویولن آشنا شدیم می رسیم به این سوال که آیا یادگیری ویولن سخته ؟

با توجه به توضیحات بالا باید بگیم که قطعا یادگیری ویولن کار راحتی نیست اما با طی کردن روند درست آموزش و تمرین و تکرار قطعا می شه نوازندگی این ساز رو راحت تر کرد.

در واقع یادگیری ویولن بسیار دست یافتی و آسونه اگر کلاس درستی وارد بشید ، دوره آموزشی منظمی داشته باشید ، روش آموزش صحیح داشته باشید و البته استاد با تجربه ای داشته باشید.

در غیر این صورت یادگیری ویولن سخت ترین کار دنیا میشه.

نحوه آموزش ویولن در آموزشگاه منظومه

1- انتخاب استاد مناسب با روحیات هر فرد

2- کلاس های کاملا خصوصی و تک نفره

3- روش آموزش آکادمیک ویولن

4- آموزش از مبتدی تا پیشرفته

5- تمرین های متناسب با سطح هر هنرجو

6- برگزاری دوره های تکمیلی در آموزش موسیقی

7- برگزاری کلاس های گروه نوازی در کنار سازهای مختلف

8- برگزاری کنسرت برای هنرجویان

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *