کلاس ویولن ایرانی

آموزشگاه موسیقی منظومه به عنوان تخصصی ترین برگزار کننده کلاس ویولن ایرانی و کلاسیک افتخار دارد دوره های آموزش این ساز زیبا را در هر دو سبک ایرانی و کلاسیک در دوره های کاملا آکادمیک و خصوصی برگزار نماید مخصوصا در سبک ویولن ایرانی ما با کمک از اساتید بزرگ این سبک تلاش کرده ایم تا بهترین روش آموزش را برای سبک ایرانی داشته باشیم چرا که در کلاس آموزش ویولن ایرانی نوع آموزش ، شیوه های نوازندگی و مهم تر از ان تکنیک های ویولن نوازی کاملا متفاوت است به همین دلیل ما این دوره خاص را صرفا برای این سبک برای علاقمندان فراهم دیده ایم که در یک دوره ویژه بتوانند بدون هیچ گونه پیش نیازی از کلاس ها استفاده نمایند و هر آن چیزی را که برای این سبک و یادگیری تکنیک های آن لازم است در طول دوره مهیا نموده ایم.

ویولن

ویولن را همه ما می شناسیم سازی خاص و زیبا که کمتر شنونده ای هست که صدای آن را شنیده باشد و عاشق آن نشده باشد.

شاید از خاص ترین سازهایی که تا کنون توسط انسان ساخته شده باشد ساز ویولن باشد.

هم به لحاظ صدا و هم به لحاظ ساختار می توان گفت ساز کاملا منحصر به فرد و بی مانندی است که شاید سازی به این شکل نتوانیم دیگر داشته باشیم.

شیوه اجرای نت ها روی این ساز به گونه ای است که می توان همه سبک ها و همه فواصل را روی آن به زیبایی اجرا کرد.

کلاس ویولن ایرانی تنها یکی از سبک های خاص این ساز است که با وجود این که این ساز ایرانی نیست اما توانسته فواصل موسیقی ایرانی را به زیبایی پوشش دهد و این نشان از قابلیت خاص ساز ویولن دارد.

سبک های مختلف در موسیقی کشور های مختلف نیز به همین گونه روی این ساز قابل اجرا است و هیچ محدودیتی به لحاظ اجرا ندارد.

کلاس ویولن

ما در کلاس ویولن هم در کلاس ویولن ایرانی و هم در کلاس ویولن کلاسیک دوره هایی مجزا و کاملا حرفه ای برگزار می نماییم.

در هر سبک با توجه به تفاوت ها و شیوه های خاص نوازندگی سعی کرده ایم کاملا آکادمیک پیش برویم.

در سبک ویولن کلاسیک که خاستگاه این ساز هم کلا همین سبک است ما با توجه به شیوه های آموزش ویولن کلاسیک در دانشگاه های موسیقی این سبک را پیش می بریم و در نهایت در طول دوره هنرجویان علاقمند به این سبک می توانند چون با سبک جهانی این ساز آشنا هستند به راحتی با موسیقی کلاسیک در هر جای دنیا ادامه دهند و یا حتی وارد دانشگاه های موسیقی سراسر جهان بشوند.

در کلاس ویولن ایرانی نیز هر چند که شیوه آموزش ویولن برای این سبک نمی باشد اما ما تلاش کرده ایم که خیلی دور از خاسگاه آن نباشد.

به این ترتیب هم هنرجویان سبک ویولن ایرانی را به درستی و اصولی می آموزند و هم در ادامه اگر علاقمند به سبک های دیگر شدند می توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی از پس آن بر بیایند.

در مورد کلاس این سبک از ویولن در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

کلاس ویولن ایرانی

در کلاس ویولن ایرانی یک موضوع مورد تاکید جدی است و چند مورد هم در جانب ان مورد توجه است.

در ابتدا می پردازیم به موارد مهم در آموزش ویولن ایرانی تا موارد پایه ای را بهتر بشناسیم و در ادامه به موارد جانبی آموزش این سبک نیز می پردازیم.

نخست باید بدانید که سبک ویولن ایرانی هر چند که سبک بسیار خاص و جذابی است اما شیوه ای متفاوت از ویولن است چرا که همان طور که دانستیم خاستگاه این ساز کلا کلاسیک است اما از ان جایی که این سبک طرفداران خودش را دارد بایستی یک شیوه اصولی برای آموزش آن وجود داشته باشد.

به همین دلیل ما بر اساس متد های جهانی آموزش ویولن ، سبک آموزش ویولن ایرانی را طراحی کرده ایم.

این موضوع باعث شده است تا هنرجویان آموزش ویولن ایرانی را به طور اصولی تر بیاموزند و فایده مهم ان این است که هم در اجرا و هم در شیوه نواختن ائم از دست گرفتن ساز یا آرشه کشی کاملا اصولی و طبق متد های جهانی این ساز پیش می روند.

مهم ترین فایده این کار این است که در نهایت و پس از یادگیری سبک ایرانی اگر هنرجویی علاقمند به سبک های دیگر شد و یا اگر در کشور های دیگر قصد نوازندگی در ارکستر های جهانی را داشت دیگر مشکلی نخواهد داشت و می تواند به راحتی خود را هماهنگ نماید چرا که بیس کار را درست و اصولی پیش رفته است.

کلاس ویولن کلاسیک

کلاس ویولن کلاسیک دیگر کلاس ما در آموزش ویولن است ما به عنوان برگزار کننده بهترین کلاس ویولن در تهران برای علاقمندانی که به این سبک گرایش دارند ما توسط اساتید ویژه و متبحر این سبک اقدام به برگزاری کلاس های ویولن کلاسیک نموده ایم.

همان طور که در بالا نیز اشاره شد خاستگاه ساز ویولن همین سبک است و اکثر متد های آموزشی معروف روی این سبک پیاده شده اند.

به همین دلیل ما در آموزشگاه منظومه در کنار کلاس ویولن ایرانی ، کلاس ویولن کلاسیک را هم البته به طور کاملا مجزا و توسط اساتید جداگانه این سبک برگزار می نماییم.

در توضیح موضوع بالا در مورد سبک ها بایستی بگوییم که شاید بتوان هر دو این سبک ها را در کنار یکدیگر آموخت و نواخت اما بایستی به صورت مجزا انجام شود تا تداخلی در کار به وجود نیاید چرا که نوازندگی در هر سبکی موارد و تکنیک های خاص خودش را دارد.

ما با بهره گیری از متد های روز دنیا که در دانشگاه های موسیقی تدریس می گردد و کاملا به صورت آکادمیک این سبک را آموزش می دهیم و توانسته ایم تخصصی ترین کلاس ویولن تهران را برگزار نماییم.

در کلاس ها که کاملا تک نفره و خصوصی برگزار می شود استاد به کوچکترین موارد همچون آرشه کشی و .. نیز کاملا تاکید دارند تا این سبک به صورت اصولی کار شود.

کلاس ویولن در آموزشگاه منظومه

  • آموزش در هر دو سبک ایرانی و کلاسیک به صورت تخصصی
  • آموزش از پایه تا پیشرفته
  • آموزش تخصصی ویولن برای کودکان و بزرگسالان
  • کلاس های کاملا خصوصی و تک نفره
  • آموزش کامل و تخصصی هر سبک
  • آموزش توسط متد های روز دنیا
  • آموزش تکنیک های خاص ویولن ایرانی
  • آموزش تکنیک های کلاسیک نوازی
  • برگزاری کنسرت برای هنرجویان
  • مشاوره خرید ساز
  • اساتید برتر موسیقی در هر دو سبک ویولن
  • دوره کامل از مبتدی بدون نیاز به هیچ پیش زمینه ای

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *