برای شروع گیتار آکوستیک بهتره یا کلاسیک

آموزش انواع گیتار

اگر شما هم از علاقمندان به کلاس گیتار باشید شاید این سوال برایتان پیش بیاید که برای شروع گیتار آکوستیک بهتره یا کلاسیک و ما امروز قصد داریم قبل از هر چیز تفاوت این دو گیتار را کاملا بررسی کنیم تا بتوانید بهتر انتخاب کنید واقعیت این است که این دو گیتار تفاوت هایی با یکدیگر دارند که اگر به این تفاوت ها توجه کنید شاید دیگر سوال بالا برایتان پیش نیاید و همچنین در این مطلب قصد داریم تا به معرفی گیتار به عنوان یک ساز خاص در انواع مختلف بیشتر بپردازیم.

انواع گیتار

در مطلب انواع گیتار در رابطه با این موضوع مفصلا صحبت کردیم و اکنون به یک توضیح اجمالی بسنده می کنیم.

گیتار انواع مختلفی دارد و البته تقسیم بندی های مختلفی هم دارد در کل می توان انواع گیتار را به نام های گیتار کلاسیک ، گیتار آکوستیک ، گیتار الکتریک و گیتار بیس تقسیم بندی نمود.

ولی به لحاظ ساختار و کلیت صدا دهی دو تقسیم بندی کلی به نام های گیتار کلاسیک و گیتار الکتریک داریم.

در گیتار کلاسیک که خود شامل گیتار کلاسیک و گیتار آکوستیک می شود صدا دهی به طور طبیعی صورت می گیرد و نوزانده با ناخن و یا پیک صدای ساز را تولید می کند.

در گیتار های الکتریک که زیر مجموعه آن خود گیتار الکتریک و گیتار بیس است صدادهی توسط یک تقویت کننده و از طریق امپ تولید و شنیده می شود.

حال اگر بخواهیم بدانیم در دسته اول برای شروع گیتار آکوستیک بهتره یا کلاسیک بایستی تفاوت های خود این دو گیتار را بررسی کنیم که در ادامه به آن می پردازیم.

تفاوت گیتار آکوستیک و کلاسیک

همانطور که گفتیم در هر دو این دسته از سازها صدا دهی به طور طبیعی و بدون دخالت تقویت کننده ها و یا باند ها شنید می شود و در واقع این دو گیتار شباهت های زیادی با هم دارند که شاید در ابتدا برای انتخاب این دو اندکی تردید کنید ولی با بررسی دقیق تر می توانید به راحتی تفاوت این دو گیتار را بدانید و به راحتی انتخاب نمایید.

  • تفاوت ساختاری و ظاهری گیتار آکوستیک و کلاسیک

در ظاهر نخستین چیزی که به چشم می آید اندازه بدنه است که در گیتار کلاسیک کمی کوچک تر است ، دسته گیتار آکوستیگ اما کمی نازک تر و کوچکتر است که این خود باعث می شود فاصله سیم های گیتار از یکدیگر کمتر به چشم بیاید همچنین جنس سیم ها در این دو گیتار بسیار متفاوت است در گیتار کلاسیک جنس سیم ها نایلونی و برخی سیم ها نخ و سیم است ولی در گیتار آکوستیک سیم ها مفتولی مانند است و کمی سفت تر می باشد.

  • تفاوت صدای گیتار آکوستیک و کلاسیک

صدای این دو گیتار مهم ترین جنبه تفاوت آن است و این هم به خاطر بدنه و البته بیشتر به خاطر جنس سیم ها است که باعث می گردد صدای گیتار کلاسیک کمی گرم تر از نوع آکوستیک آن به نظر برسد هر چند که این موضوع باعث می شود صدای گیتار آکوستیک کمی خشک تر باشد اما این نقطه ضعف نیست بلکه باید گفت که در برخی سبک های اجرایی روی گیتار یک چنین صدای می تواند مناسب تر باشد.

  • تفاوت سبک اجرایی در گیتار آکوستیک و کلاسیک

تفاوت این دو گیتار در جنس صدایی که تولید می کنند دلیل اصلی تفاوت در سبک های اجرایی روی آن ها است به طوری که گیتار کلاسیک را مناسب سبک پاپ ، کلاسیک و حتی فلامنکو می کند و گیتار آکوستیک برای سبک های راک و بلوز و برای هنرجویانی که قصد دارند در ادامه به این سبک ها و یا گیتار الکتریک بروند بیتشر مناسب است.

  • تفاوت قیمت گیتار آکوستیک و کلاسیک

تفاوت قیمت گیتار ها بیشتر به خاطر کیفیت متریال و نوع ساخت هر ساز است و خیلی ارتباطی با کلاسیک و آکوستیک بودنش ندارد اما به خاطر این که در بازار گیتار کلاسیک بیشتر است می توان گفت که انواع قیمت مناسب بیشتری برای خرید دارد ولی در کل برند و مدل ساز و البته کیفیت ساز است که نقش تعیین کننده دارد.

برای شروع گیتار آکوستیک بهتره یا کلاسیک

و اما حال که از جنبه های مختلف تفاوت این دو گیتار را بررسی نمودیم انتظار می رود که بتوانید بهتر در انتخاب یکی از این دو گیتار تصمیم بگیرید.

اما اگر هنوز موفق به تصمیم گیری نشده اید یک توصیه نهایی هم داریم و آن هم این است که برای شروع قطعا گیتار کلاسیک بهتر از گیتار آکوستیک است.

به لحاظ تفاوت هایی که این دو گیتار در صدادهی و سبک اجرایی و همین طور راحتی نوازندگی دارند توصیه می کنیم اگر مبتدی هستید گیتار کلاسیک را انتخاب کنید چرا که در این گیتار هم صدایی گرم تر داریم که خود باعث جذابیت در شروع می شود و دست شما را برای ادامه کار روی سبک های مختلف بیشتر باز می کند.

همچنین به خاطر شکل سیم ها و اندازه و فاصله آن ها از یکدیگر ، گبتار کلاسیک قابلیت اجرایی راحت تری برای هنرجویان مبتدی دارد.

تفاوت گیتار کلاسیک و الکتریک

در این میان اگر بین انتخاب گیتار های کلاسیک و گیتار های الکتریک تردید داشته باشید بیشتر بایستی به سبک اجرایی روی هر گیتار توجه کنیم.

در گیتار الکتریک بیشتر سبک بلوز و راک اجرا می شود که اگر به این دو سبک علاقمند باشید می توانید از همان ابتدا گیتار الکتریک را انتخاب کنید.

و دیگر نیازی به خرید گیتار کلاسیک یا آکوستیک ندارید چرا که برای شروع گیتار الکتریک هیچ پیش نیازی نداریم.

اما اگر سبک های پاپ ، کلاسیک و فلامنکو را می پسندید گیتار کلاسیک بهتر است.

در اینجا باید یادآوری کنیم که گیتار های الکتریک فقط به وسیله تقویت کننده و امپی فایر قابل اجرا هستند و به تنهایی نوازندگی آن ها میسر نیست.

5/5

یک پاسخ

  1. دوستان اگه واقا به اکوستیک علاقه دارید تردید نکنید به حرف هیچکسم گوش ندید مستقیم اکوستیک بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *