مریم قائمی

موسیقی را از 8 سالگی با نواختن ساز سنتور خانم آرزو قائمی که از شاگردان استاد پایور بودند، آغاز نمود. سال 78 شروع به یادگیری مبانی موسیقی و فراگیری گیتار کلاسیک نزد اساتید شیما ربیعی فر و فرزاد دانشمند نمود. در سال 81 وارد گروه کُر صدا و سیما شد و تا سال 85 به عنوان خواننده سوپرانو در آن گروه و زیرمجموعه هایش فعالیت کرد؛ در این بین دوره های آواز را نزد سودابه شمس گذراند. در سال 86 با رتبه اول موسیقی وارد دانشگاه آزاد موسیقی شیراز شد و سال 90 با رتبه اول از آن جا فارغ التحصیل شد. سال 91 موسیقی را در مقطع ارشد در دانشگاه هنرتهرانآغازنموده است.

وی در این بین در مستر کلاس های گیتار کلاسیک سیمون آیوازیان نیز شرکت کرده است. و ساز نی را نزد استاد حسن مکانیکی و مبانی ریتم شناسی روی تمبک را نزد استاد نوید افقه فراگرفته اند.

همچنین دوره های سلفژ، هارمونی، کنترپوان و علوم آهنگسازی را نزد دکتر علی رادمان و استاد امیر اسلامی فراگرفته است و در چند دوره با گروه گیتار کلاسیک در جشنواره های گروه نوازی به اجرا پرداخته اند.

از دیگر فعالیت ها می توان به فراگیری مبانی اکوستیک و صدابرداری نزد دکتر خسرو مولانا، مهندس انزابی پور و دکتر نگار بوبان و ریموند موسسیان اشاره کرد.
ایشان با استودیو دیلمان، استودیو کانون پرورش فکری کودکان و استودیو آوای شهر پارسیان به عنوان صدابردار فعالیت داشته اند.

همچنین کنسرت هایی را با گروه کُر به عنوان سرپرست و همچنین با ارکستر بزرگ سی ساز (بزرگترین ارکستر پاپیولار حال حاضر) برگزار کرده اند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *