گیتار مناسب برای کودکان

از جمله کلاس های تخصصی در آموزشگاه موسیقی منظومه کلاس گیتار است در این میان هنرجویانی که از سنین پایین نیز شروع به آموزش گیتار می کنند زیاد هستند و گاهی سوال برخی والدین این است که گیتار مناسب برای کودکان چه نوع گیتاری است و به لحاظ سایز و کیفیت باید چه ویژگی هایی داشته باشد در ادامه اندکی بیشتر راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد.

گیتار مناسب برای کودکان

اصولا گیتار مناسب برای کودکان به لحاظ کیفیت همان ویژگی هایی را بایستی داشته باشد که یک گیتار استاندراد دارد ولی به لحاظ این که کودکان در ابتدای آموزش نوازندگی هستند و تاثیر صدای نادرست روی گوش آن ها ممکن است ماندگار شود از این رو حساسیت بیشتری روی کیفیت صدای استاندارد ساز داریم به همین جهت برای تهیه گیتار حتما گیتار مناسب و از جایی معتبر تهیه کنید.

اولین موردی که در گیتار باید مد نظر داشته باشید سایز گیتار است که بایستی مناسب اندازه دست ها کودک باشد این مورد را می توانید با نظر مشاور آموزشگاه و یا استاد بهتر بدانید که در این زمینه سایز مناسب را برای تهیه تعیین کنند.

البته کودکان می توانند با همان سایز استاندارد معمول هم نوازندگی را یاد بگیرند ولی اگر سایز گیتار برایشان خیلی بزرگ باشد ممکن است انگشتان یا ساعد دست با درد های بعدی مواجه شود.

مورد مهم بعدی فاصله سیم ها از دسته گیتار است که باید به اندازه باشد و خیلی زیاد فاصله نداشته باشد اصطلاحا نباید اکشن بالایی داشته باشد تا کودک هنگام گرفتن سیم روی فرت های مختلف اذیت نشود.

دسته گیتار تاب نباید داشته باشد تا سیم ها صدای درست و طبیعی خود را داشته باشند.

گیتار نباید زیاد سنگین باشد تا گرفتن ان برای کودکان راحت تر باشد.

سیم ها نباید خیلی خشک یا بی انعطاف باشد که هنگام نوازندگی حرکت روی آن ها برای گرفتن نت های مختلف راحت باشد و همچنین این مورد باعث می شود تا صدای مناسب تری هم داشته باشد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *