معرفی سازها در آموزشگاه منظومه آشنایی با گیتار

در بخش معرفی ساز در آموزشگاه موسیقی منظومه امروز می پردازیم به توضیحاتی درباره ساز زیبا و محبوب گیتار برای آشنایی با گیتار هم در مورد ساخت هم در مورد انواع و هم به لحاظ طریقه نوازندگی در ادامه توضیحاتی خواهیم داشت که قطعا می تواند بسیاری از سوالات در کلاس گیتار یا در ذهن شما را مرتفع سازد اگر سوالی در این مورد داشتید که در بحث عنوان نشده بود می توانید ذیل همین مطلب با ما در میان گذاشته و یا اگر توضیحات یا اطلاعاتی اضافه تر داشتید خوشحال می شویم همین جا با ما در میان بگزارید.

عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه

آشنایی با گیتار

گیتار از سازهای غربی و از دسته سازهای زهی می باشد که متشکل است از یک بدنه تقریبا بزرگ و تو خالی و تعدادی سیم که در نت های مختلف کوک می شوند سیم ها از پایین با انتهای کاسه و بدنه ساز چسبیده است و از بالا با قسمت ابتدایی دسته و توسط گوشی های مخصوصی کنترل می شود.
اگر فقط بخواهیم چند ساز را در رده بالای محبوبیت در دنیا قرار دهیم بدون شک گیتار یکی از آن ها خواهد بود سازی با قابلیت های فراوان و مهم تر از همه زیبا و دلنشین که کمتر سازی به این حد از محبوبیت رسیده است اما چرا چه علتی دارد که این ساز اینقدر محبوب گشته است در زیر با چند مورد از قابلیت های بیشمار این ساز اشاره خواهیم کرد.

قابلیت های گیتار

1- گستره صدایی خوب و در بر گرفتن نت ها در اکتاو های مختلف
2- صدای دلشین و لطیف
3- در دسترس بودن نت ها در اکتاو های مختلف
4- قابیلیت اجرای ملودی و یا ریتم و آکورد
5- قابلیت اجرای تمامی سبک ها
این ها تنها بخشی از قابلیت های بیشمار این ساز است که باعث گردیده در سراسر دنیا جایگاه ویژه ای داشته باشد.

انواع گیتار

گیتار کلاسیک
این نوع گیتار که از معمول ترین انواع آن است تشکیل شده است از یک بدنه چوبی تو خالی و تعداد شش سیم که سه تای آن ابریشمی است که گرداگرد آن را سیمی فلزی و ظریف پوشانده است و سه سیم نایلونی. صدای بسیار شفاف و لطیف و قابلیت اجرای سبک های مختلف باعث گردیده تا این مدل از گیتار بسیار محبوب و معمول باشد.
مناسب سبک های پاپ و کلاسیک

عکس از کنسرت هنرجویان منظومه

گیتار آکوستیک
گیتار آکوستیک به لحاظ ساختاری و اجرایی بسیار مشابه با نوع کلاسیک آن است جای فرت ها ، نت ها و حتی بدنه آن به این ساز با تفاوت هایی بسیار شبیه گیتار کلاسیک است با این تفاوت که جنس سیم ها فلزی است و بدنه نیز اندکی بزرگ تر می باشد از سویی دسته گیتار مقدای باریک تر و نازک تر است.
مناسب سبک های راک و بلوز

عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه منظومه

گیتار الکتریک
گیتار الکتریک در واقع گیتاری است که جنس بدنه تو پر است و طنین خاصی تولید نمی کند و اگر سیم های آن را بنوازید صدایی خاصی تولید نمی شود بلکه در این نوع از گیتار صدای سیم ها به ویله یک گیرنده دریافت می شود و به یک امپ منتقل می گردد تا صدا تقویت شده و به گوش برسد در واقع افکت ها و طنین های مختلف توسط امپ یا تغییر در نوسانات آن توسط نوازنده صورت می پذیرد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *