توصیه های مهم خرید کمانچه در آموزشگاه موسیقی

کمانچه آموزشگاه موسیقی

برای خرید سازهای مختلف در هفته های گذشته توضیح دادیم این بار می خواهیم در وب سایت آموزشگاه موسیقی منظومه درباره خرید کمانچه بیشتر بدانیم و راهنمایی هایی برای خرید بهتر این ساز زیبا قبل از ورود به کلاس کمانچه داشته باشیم در ادامه با ما همراه باشید.

کمانچه

از سازهای ایرانی بسیار زیبا و دلنشین می باشد که جزء دسته سازهای زهی آرشه ای قرار می گیرد.

نوازندگی این ساز اندکی نسبت به دیگر سازهای ایرانی با چالش هایی روبروست که باعث می گردد نوازندگی آن نیاز به تمرین و ممارست بسیار داشته باشد.

کمانچه تشکیل شده است از یک کاسه نسبتا کوچک که دسته ای متناسب با آن روی این کاسه قرار داده شده است. چهار سیم از انتهای کاسه به سر دسته می رسد که با کوک های مخصوصی امکان نوازندگی را به نوازنده می دهد.

( عکس مربوط به کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

انتهای کاسه کمانچه به قطعه فلز میله ای منتهی می گردد که نوازنده آن را روی زمین گذاشته و آرشه کشی می کند به این ترتیب ساز حول محور میله می چرخد و امکان آرشه کشی با انعافی را به نوازنده می دهد.

خرید کمانچه

شناخت این ساز و تشخیص ساز مناسب از ساز نا مناسب نسبت به ساز های دیگر اندکی دشوار تر است از این رو توصیه می کنیم اگر کسی را دارید که در نوازندگی این ساز تبحر دارد حتما برای خرید کمانچه از او کمک بگیرید و اگر ندارید حتی المقدور از استاد خود برای خرید کمک بگیرید چرا که با رعایت تمامی موارد در خرید این ساز باز هم شناخت ساز استاندارد و با کیفیت کار ساده ای نخواهد بود.

اگر امکان کمک از شخصی متبحر یا استادتان را ندارید می توانید با خرید از فروشگاه های معتبر و با شرط تست و تایید استاد سازتان را خریداری نمایید تا اگر مشکلی داشت بتوانید ساز را تعویض یا مرجوع نمایید.

کیفیت صدای ساز به عوامل مختلفی بسگی دارد ائم از :

– جسن چوب مناسب و با کیفیت در ساخت ساز

– ساخت استاندارد

– تراش درست و با مهارت کاسه

– کیفیت مناسب دسته

– کیفیت سیم ها

– استفاده از پوست با کیفیت

اینها همه مواردی است که بایستی در ساخت به آن ها توجه داشت با این وجود و با رعایت متریال و ساخت خوب باز هم ممکن است ساز صدای مناسب و استانداری نداشته باشد که این خود اهمیت تست توسط یک کارشناس را بیشتر نشان می دهد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *