روزی چند ساعت گیتار تمرین کنیم ؟ توصیه اساتید در آموزشگاه موسیقی

آموزشگاه موسیقی

برای خیلی از هنرجویان یا والدینی که کودکشان را در کلاس های آموزشگاه موسیقی ما ثبت نام می کنند بسیار این سوال پیش آمده است که روزی چند ساعت گیتار تمرین کنیم تا هم از لحاظ کلاسی مناسب باشد و هم پیشرفت خوبی داشته باشیم در ادامه می خواهیم به این پرسش اندکی بیشتر بپردازیم و همچنین توصیه های اساتید گیتار را برای شما عزیزان منتقل خواهیم نمود.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی مظنومه )

روزی چند ساعت گیتار تمرین کنیم

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که میززان تمرین روی گیتار به چند عامل بستگی دارد که با بررسی آن ها بهتر خواهیم توانست به جواب این سوال دست بیابیم این ها مواردی مهم هستند که در کلاس گیتار بایستی مورد توجه قرار گرفته و با رعایت حساسیت های ان به پیشرفت مناسبی در ساز گیتار رسید در زیر به برخی از مهم ترین این عوامل می پردازیم.

توصیه اساتید موسیقی

توصیه اساتید گیتار برای اینکه روزی چند ساعت گیتار تمرین کنیم این است که تمرین روی گیتار را در تایم های کوتاه مثلا نیم ساعته و به دفعات انجام دهید مثلا اگر قرار است یک ساعت تمرین کنید آن را در دو تایم نیم ساعته با فاصله انجام دهید تا نتیجه بهتری داشته باشد.

از سویی تمرین هر روزه بسیار نتیجه بهتری دارد نسبت به تمرین هایی که در فقط چند روز انجام می شود چرا کهع مرور و تکرار هر روزه بسیار به جای گیری مطالب ذهنی کمک می کند و کار ذهنتار ار برای برنامه ریزی و به خاطر آوری راحت تر می کند.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی مظنومه )

ایده آل ما تمرین در دو تایم نیم ساعته و هر روزه است تا نتیجه مطلوب حاصل شود و تمرین بیشتر یا کمتر را بر اساس سطح هر فرد و بر اساس قابلیت های او توصیه یا رد می کنیم. و این به شرایط هر هنرجو نیز بر می گردد.

درس هر جلسه

اینکه درس هر جلسه از کلاس چه میزان تمرین لازم داشته باشد گاهی متفاوت است و همین امر باعث می شود که برای مثال در جلسات ابتدایی شاید اندکی بیشتر تمرین نیاز داشته باشیم یا برخی موارد برخی دروس نیاز به تمرین و تکرار بیشتری دارد که این مورد برای هنرجو قطعا راحت تر قابل تشخیص است.

نقاط قوت و نقاط ضعف

گاهی هنرجو در برخی موارد ضعف دارد و نیاز به تمرین بیشتری دارد مثلا در ساز ویولن برخی اوقات هنرجویان در آرشه کشی مشکل دارند یا در ساز پیانو طریقه انگشت گذاری مشکل دارد که این ها مواردی است که با توصیه استاد نیاز به تمرین بیشتر و ممارست در چندین جلسه دارد و چیزی نیست که با چند ساعت تمرین یا چند روز حل شود و از این رو بایستی میزان تمرین روی آن بیشتر و با فواصل زمانی مناسب باشید.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی مظنومه )

آستانه یادگیری مفید

آستانه یادگیری مفید مدت زمانی است که در آن بازه زمانی تمرین بازده بیشتری دارد و گاها اگر از آن زمان بیشتر تمرین ادامه پیدا کند حتی امکان دارد نتیجه عکس دهد از این رو بایستی این قضیه مورد توجه قرار گرفته و و الدین خیلی هم به کودکان فشار نیاورند چرا که موسیقی تماما حس است و اگر تمرین بدون حس و با بی حوصلگی انجام شود به هیچ وجه بازدهی مناسبی نخواهد داشت.

تمرکز در هنگام تمرین

تمرکز در هنگام تمرین بسیار مهم است و توصیه اساتید این است که هنرجویان در هنگام تمرین تمرکز و توجه داشته باشند چرا که تمرین بدون توجه فایده ای ندارد و باید تمرین با تمرکز بر مواردی که در کلاس درس گرفته اید باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

ساعات تمرین

تمرین روی سازتان را بیشتر در ساعات ابتدایی روز انجام دهید چرا که در این ساعات مغز کارکردذ بهتری دارد و گیرایی و نتیجه تمرین ها نیز بهتر است و از این رو بهتر می توانید با مدت زمانی مناسب به نتیجه ای خوب برسید و اگر تمرین را مجبورید دیر تر انجام دهید بهتر است که با با فاصله و در مدت زمان کوتاه تر انجام دهید تا نتیجه عکس نداشته باشد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *