کلاس هنگ درام / آموزشگاه موسیقی منظومه

هنگ درام

از جمله کلاس های ویژه ای که در آموزشگاه موسیقی منظومه تشکیل می گردد کلاس هنگ درام است برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این ساز و همچنین نحوه و زمان برگزاری کلاس های این ساز می توانید در ادامه با ما باشید تا هم درباره دوره ها و هم درباره شرایط آن بدانید.

هنگ درام چیست ؟

قیمت هنگ درام ؟

آموزش هنگ درام چگونه است ؟

دوره های ویژه کلاس هنگ درام 

نت هنگ درام

فیلم هایی از هنگ درام نوازی

هنگ درام نوازی استاد علی آبادی استاد هنگ درام آموزشگاه موسیقی منظومه

 

هنگ درام

در حیطه موسیقی سازهای نو ظهور زیادی وجود دارد هر بار توسط موزیسین ها یا متخصصین حوزه صدا تولید می گردد ولی معمولا خیلی اقبال زیادی نمی یابند و نمی توانند در جرگه سازهای  قدیمی قرار بگیرند یا به اندازه دیگر ساز ها محبوبیت بیابند.

ساز هنگ درام اما در این مورد یک استثنا محسوب می شود که نه تنها صدای بسیار دلنشین و مسحور کننده ای دارد بلکه توانسته است نظر بسیاری را به خود جلب کند که این خود بسیار حائز اهمیت است. در بخش هنگ درام چیست بیشتر با این ساز زیبا آشنا شوید.

ساختار ساده این ساز به همراه تغییراتی که باعث جذابیت صدایآن شده است و همچنین نحوه نوازندگی وقرار گرفتن ساز موقع نواختن همگی حالات زیبایی را برای افراد تداعی می کند که شاید در اقبال این ساز بی تاثیر نبوده باشد.

هنگ درام از سازهای غربی و در خانواده سازهای کوبه ای قرار می گیرد و جزء دسته ساز های خود صدا می باشد. این ساز اولین ساختش توسط سابینا شارر و فیلیکس روهنر در حدود سال 2000 بوده است.

سازهای ضربی غربی

این ساز از جنس فلز می باشد که از دو قسمت بالایی و پایینی تشکیل شده است. در قسمت بالا را که قوس بالا می باشد همچنین نت ها سوار می گردند و در بخش پایینی نیز سوراخی وجود دارد برای خروج و افکت صدا. قسمت بالا را دینگ و قسمت پایین را گو می نامند.

قیمت هنگ درام

هنگ درام در مدل های مختلفی ساخته می شود که به نسبت کلاس یا سطح خود می توانید انتخاب نمایید به نسبت ساخت سخت و ساختار خاص آن هنگ درام ساز ارزانی نیست و برای خرید ان در مدل های مختلف هزینه ای بالاتر از چند میلیون نیاز است و از آنجاییکه سازهای ارزان طبیعتا کیفیت نا مناسبی دارند توصیه می کنیم به دنبال ساز خیلی ارزان نباشید.

جدیدا مدل های ایرانی هم با قیمت های مناسب به بازار آمده است که می توانید برای اطلاعات بیشتر در این مورد با شماره های آموزشگاه تماس بگیرید.

هنگ درام نوازی در طبیعت

نت هنگ درام

این ساز زیبا بر خلاف دیگر سازهای کوبه ای که نت خاصی ندارند دارای نت است و یکی از قابلیت های منحصر به فرو این ساز است که باعث شده نسبت به دیگر ساز ها جذابیت بیشتری داشته باشد.

البته اینجا مانند سازهای ملودیکی نمی خواهیم آهنگ یا قطعه خاصی اجرا کنیم و وجود نت ها در این ساز برای ایجاد فضای گام مورد نظر است تا نوازنده بتواند حس زیبای این ساز را با فضاهای خاص خود انتقال دهد. از این رو ت های خاصی متناسب با گام های مشخص در این ساز وجود دارد که می توان در راستای اجرای ریتمیک و با فضای ملودیک از آن ها بهره برد.

 

کلاس هنگ درام

کلاس هنگ درام در آموزشگاه موسیقی منظومه در روزهای مختلف هفته تشکیل می گردد. این کلاس ها زیر نظر استاد علی آبادی در ساعات صبح و همچنین بعد ظهر وجود دارد. برای دریافت تایم های خالی می توانید با شماره های آموزشگاه در ارتباط باشید.

همچنین مشاوره برای کلاس های این ساز به صورت رایگان در روز های هفته وجود دارد همچنین می توانید راهنمایی و مشاوره برای خرید ساز را نیز داشته باشید.

سازهای ضربی غربی

آموزش هنگ درام

ساز هنگ درام با وجود اینکه شاید به نظر نیاید اما سختی های خاص خود را دارد. آموزش هنگ درام از اصول مقدماتی آغاز می گردد و همه اصول موسیقی که دیگر ساز های کوبه دارند را در بر خواهد گرفت. اما باید در نهایت یادآور شویم که با وجود تمام این موارد یادگیری این ساز به نسبت دیگر سازها به هیچ عنوان سخت تر نیست.

در بخشی از کار و پس از آموزش های اولیه به آموزش تکنیک های مختص این ساز خواهیم رسید که بخش مهمی از کلاس هنگ درام را در بر می گیرد چرا که نوازندگی این ساز بدون تکنیک های خاص آن جذابیتی نخواهد داشت.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *