کلاس آواز بانوان – مشاوره و تست صدای رایگان

کلاس آواز یکی از کلاس های تخصصی است که در آموزشگاه موسیقی منظومه برگزار می گردد. کلاس ها برای رده های سنی مختلف و در دو بخش کلاس آواز بانوان و کلاس آواز آقایان در آموزشگاه تشکیل می گردد. تمامی کلاس ها به صورت آکادمیک و همراه با اصول اساسی صدا سازی و آواز پیش می رود در این کلاس ها ما آموزش های خاصی را برای گویندگی ، صداسازی و فنون بیان داریم که می توانید اگر علاقمند به هر یک هستید به طور تخصصی در هر زمینه آموزش های خاص دوره را داشته باشید.

کلاس آواز

کلاس آواز شامل قسمت های مهمی است که به اختصار در مورد هر یک توضیح خواهیم داد.

در کلاس آواز تمامی اصولی و مراحلی را که برای یک خواننده حرفه ای شدن نیاز دارید خواهید آموخت.

اساتید آموزش آواز در آموزشگاه موسیقی منظومه در روز های مختلف هفته در آموزشگاه حضور دارند که متقاضیان می توانند مشاوره تخصصی و حضوری به صورت رایگان داشته باشند.

آواز یکی از زیبا ترین نمود های هنر انسان است که به نوعی با روح ما عجین شده است.

اگر بخواهیم تعریفی ساده از آواز داشته باشیم در واقع باید بگوییم که آواز نوعی نوازندگی است که در آن ساز نوازنده همان حنجره اوست و هنر نوازندگی اجرای درست نت ها در غالب کلمات است.

فقط فرقی که با نوازندگی دارد در این است که در آواز نت ها با بیان کلمات همراه هستند که جدای از صدای درست ، معنی و مفهومی را هم القا می کنند این باعث می شود که تاثیر موسیقایی صدا ها و کلمات در هم بیامیزد و احساسی دو چندان به صدای موسیقی بدهد.

با تعریف اخیر در واقع همگان ، سازی در اختیار دارند که همان حنجره آن ها است.

این یعنی ما سازی همراه داریم که می توانیم همیشه از آن استفاده کنیم.

شاید خیلی افراد باشند که به ساز خاصی علاقمند باشند و یا آن ساز را تهیه کنند مثلا در نظر بگیرید که شما یک سازدهنی کادو گرفته اید با فرض این که سازدهنی دارید نمی توان گفت که شما نواختن آن هم بلد هستید و طبیعی است که برای نواختن آن بایستی آموزش ببینید.

آواز هم همینگونه است در واقع همه افراد به طرق مختلف توانایی خوانندگی را دارند و هر کسی که بتواند حرف بزند در واقع می تواند خوانندگی را هم بیاموزد اما درست مانند زمانی که سازی در اختیار دارید و به آموزش نیاز دارید در خوانندگی هم بایستی اصول کار را بیاموزید تا بتوانید از حنجره و تار های صوتی خود ، صدای درستی بگیرید.

همه این موراد را گفتیم که بدانید اهمیت کلاس آواز چقدر است در واقع با آموزش صحیح و اصولی همگان می توانند خوانندگی را بیاموزند در ادامه به برخی اصول اساسی در کلاس آواز اشاره خواهیم کرد.

کلاس آواز بانوان

صدای بانوان هم خصوصیت های خاصی دارد که اگر استاد با آن آشنا نباشد نمی تواند آموزش صحیح و درستی بدهد.

اول از همه استاد بایستی با محدوده صدای بانوان آشنایی داشته باشد .

همچنین به ظرافت های خاص صدای خانم ها و تربیت اصولی آن اشراف کامل داشته باشد.

برای این موضوع اساتیدی که در آموزشگاه منظومه برای کلاس آموزش آواز بانوان در نظر گرفته شده اند تخصص برای همین کلاس دارند و همه مورادی را که در کلاس ها لحاظ می گردد با توجه به اصول اساسی آموزش اواز و با در نظر گرفتن تفاوت صدای های مختلف می باشد.

استفاده از یک روش تکراری برای آموزش صدای خانم ها و آقایان و یا همه افراد بسیار غیر اصولی است چرا که هر صدا ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد که اگر به آن توجه نشود همه به یک شکل و یکسان خواهند بود که دیگر زیبایی و خلاقیتی در کار نخواهد بود.

نتیجه توجه به این موضوع این است که در پایان دوره هنرجویان قادر خواهند بود با هر خصوصیت صدایی و با هر شرایطی ، اصول آواز و خوانندگی را درست اجرا نمایند و صدای منحصر به فرد خود را داشته باشند.

 

کلاس آواز بانوان در تهران

برای بانوان اساتید ویژه ای در روز های هفته در آموزشگاه حضور دارند که بانوان می توانند از کلاس های ایشان بهره مند گردند.

همچنین دوره های آموزش آواز گروهی و یا خصوصی برای بانوان در سنین مختلف در آموزشگاه موسیقی منظومه برقرار است.

برای بانوان اساتید ویژه ای برای سبک های مختلف آموزشی ( ائم از پاپ ، سنتی و کلاسیک ) در روز های مختلف هفته در آموزشگاه حضور دارند که می توانید در صورت تمایل تایم های مشاوره یا تست آواز به صورت رایگان با اساتید داشته باشید.

کلاس آواز تخصصی در دوره های مختلف برای هنرجویان مبتدی تا پیشرفته در آموزشگاه برگزار می گردد.

هنرجویان حرفه ای نیز برای رفع اشکال و یادگیری تکنیک های آوازی تخصصی می توانند در کلاس آواز بانوان که در بخش پیشرفته برگزار می شود در کلاس ها حضور یابند.

سبک های مختلف آواز از آواز پاپ گرفته تا آواز کلاسیک و آواز ایرانی در آموزشگاه منظومه با رعایت تمامی نکات آموزشی پیش می رود و تکنیک های مهم و متفاوت هر سبک نیز در بخش های تخصصی آموزش داده می شود. حتی ما برای علاقمندان سبک های خاص تری چون جز و بلوز را نیز در در پکیج های ویژه ای در نظر گرفته ایم که دوستداران این سبک ها می توانند در این دوره ها شرکت نمایند. مورد بسیار مهم دیگر آموزش آواز در سطوح مختلف آموزش است که ما از مبتدی گرفته تا پیشرفته این دوره ها را برای هنرجویان در نظر گرفته ایم در واقع از صفر تا صد آموزش آواز در کلاس های آواز لحاظ گردیده است و علاقمندان پس از این دوره اصول اساسی و حرفه ای آواز را به درستی و کامل می آموزند.

اساتید کلاس آواز بانوان

اساتیدی که ما برای کلاس بانوان در نظر گرفته ایم تماما اساتیدی هستند که با شیوه های آموزشی متناسب با صدای بانوان آشنایی دارند.

استاد آواز بانوان هم به مقوله صدایی تسلط دارد و هم با شیوه های آموزشی برای انتقال درست مطلب به هنرجویان دوره دیده است.

گاها شاهد آنن بوده ایم که به علت آموزش نادرست صدای هنرجویان شبیه استادشان می شود این موضوع به دلیل آن است که استاد با شیوه آموزشی درستی پیش نمی رود از این رو تاکید می کنیم که نزد استادی آموزش ببینید که مدرس آواز باشد و نه فقط خواننده چرا که هر کسی که صدای خوبی داشته باشد دلیل نمی شود که مدرس آواز باشد.

استاد شیما کرمی

استاد پروین پرکار

تست خوانندگی برای بانوان

تست خوانندگی یکی از مراحل اولیه در کلاس آواز بانوان است.

در این تست اولیه که در آموزشگاه منظومه به صورت رایگان صورت می گیرد با موارد مهمی آشنا خواهید شد.

از جمله:

تفاوت سبک ها

چه سبکی برای صدای شما مناسب تر است

صدای شما چه نقاط مثبت یا ضعفی دارد

چه مدت کلاس لازم خواهید داشت

چه مواردی را قرار است بیاموزید

صداسازی و سلفژ چیست

صدای شما چه ویژگی هایی دارد

روی چه مواردی بایستی آموزش ببینید

دوره آواز برای شما حدودا چقدر طول می کشد

آموزش ها به چه نحوی انجام می شود

در پایان دوره به چه نقطه ای خواهید رسید

چه اصولی را لازم دارید بیاموزید تا صدای صحیحی داشته باشید

تکنیک های خوانندگی چیست و چگونه اجرا می شود

و …

در آموزشگاه موسیقی منظومه ما دوره های ویژه و خاصی برای آموزش آواز در نظر گرفته ایم که با توجه با تفاوت های فردی و همچنین تفاوت های صدایی در خانم ها و آقایان می تواند متغیر باشد از این رو در ابتدا قبل از هر چیز یک تست خوانندگی خواهید داشت.

تست خوانندگی درآموزشگاه برای عموم رایگان برگزار می شود. شما عزیزان می توانید با پر کردن فرم زیر از تست خوانندگی رایگان آموزشگاه موسیقی منظومه استفاده نمایید.

ثبت نام برای تست خوانندگی رایگان

02188715542

02188715340

 

 

 

آیا هر کسی که در کلاس آواز شرکت کند توانایی خواننده شدن را دارد؟

در مورد این که همه می توانند آواز بخوانند یا نه باید بگوییم که آواز در ذات همه ما نهفته است و همه ما به نوعی از آن در همه جای زندگی خود استفاده می کنیم ولی بروز این استعداد نیاز به دوره دیدن زیر نظر یک استاد مجرب را دارد.

اگر اصولی آموزش ببینید قطعا می توانید خوانندگی درست و اصولی را بیاموزید.

پس هر کسی واقعا می تواند یک خواننده باشد اما رسیدن به این مرحله دو مورد اساسی لازم دارد نخست یک کلاس آواز حرفه ای و دوم تمرین و پشتکار.

مورد اول را ما برای شما فراهم می آوریم اما این شرط کافی نیست و تا زمانی که برای این کار تمرین لازم و پشتکار و ممارست نداشته باشید به نتیجه نمی رسید.

چه مواردی لازم است تا بتوانیم به یک خواننده تبدیل شویم ؟

در واقع اگر شما نیاز اولیه آواز را که همان صدا است داشته باشید قطعا می توانید اصول خوانندگی را بیاموزید و از آن استفاده نمایید.

شاید برای برخی این سوال بوجود بیاید که تفاوت های صدایی افراد چه می شود و این دقیقا همان نقطه ای است که زیبایی دنیای آواز خود را نشان می دهد و آن تفاوت صداهای مختلف است که باعث بروز تنوع در صدای خوانندگان مختلف و زیبایی بیشتر خوانندگی می شود چرا که اگر قرار بود همه صداها به یک شکل باشد آنوقت دیگر زیبایی نداشت. صدای هر شخص منحصر به فرد و مانند یک ساز زیبا است ولی این فقط یک خمیر مایه اولیه است و باید پرورش پیدا کند تا بتواند تبدیل به یک صدای درست و اصولی گردد.

1- اولین مرحله این است که یک برنامه برای یادگیری داشته باشید برای این کار نیاز به یک زمان بندی مشخص داریم

2- در مرحله بعد باید یک استاد مناسب و یک روش آموزشی که متناسب با صدایتان باشد پیدا کنید ( در این مرحله با با انجام تست صدا راهنمایی های لازم را خواهیم کرد)

3- به اندازه کافی باید تمرین داشته باشید معمولا تمرین روزانه برای این کار و رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است.

4- سعی کنید به آموزش هایی که بدون استاد پیش می رود ادامه ندهید چرا که هر مرحله بایستی تحت نظارت انجام شود گاهی یک تمرین نادرست ، آسبی جدی به صدا می زند.

5- صدا سازی و سلفژ در یادگیری آواز تاثیر شگفت انگیزی دارند ( این دوره را ما به صورت رایگان همراه کلاس آواز آموزش می دهیم )

6- تمرین های صدایی گاهی خواندن نیست مثل طرز صحیح نفس گیری و .. سعی کنید همه تمرین هایی که در کلاس و توسط استاد آموزش دادهع می شود را جدی بگیرید.

آیا امکان خوانندگی و یا کنسرت برای بانوان وجود دارد ؟

در جواب به این سوال باید بگوییم بله .

اجرا برای بانوان به دو صورت امکان دارد

اولی کنسرت هایی است که منحصرا برای بانوان و صرفا با تماشاچیان خانم برگزار می شود.

و دومی شرکت در کنسرت و خوانندگی به صورت همخوان یا در کنار صدای آقایان.

آیا همه افرادی که آموزش ببینند می توانند درست و اصولی خوانندگی را انجام دهند ؟

در مورد این مساله باید بگوییم که در کلاس ها تمامی مواردی که برای یک خواننده حرفه ای شدن نیاز دارید آموزش داد می شود و مورد مهم این است که این آموزش ها نیاز به تمرین و تکرار دارد و باید بدانید که اگر روی نکاتی که آموزش داده می شود تمرین نداشته باشید و بدون تمرین در جلسات حضور یابید عملا کاری بیهوده انجام داده اید.

تفاوت کلاس کلاس آواز برای بانوان و آقایان

آموزش اصولی آواز بدون در نظر گرفتن تفاوت های صدای افراد مختلف میسر نیست همانطور که می دانید صدای آقایان با خانم های تفاوت های زیادی دارد که بدون در نظر گرفتن آن نمی توان انتظار داشت که آموزش ها اصولی پیش برود.

در کلاس آقایان اساتیدی آموزش می دهند که با ویژگی هایی صدای مرد ها و همچنین نحوه اصلاح و آموزش صحیح آن آگاه هستند و با بکار گیری موارد مهمی که در تست صدای اولیه مشخص می گردد به ادامه روند آموزش می پردازند.

صدای مرد ها خصوصیت های خاصی دارد که شاید بارزترین آن بم تر بودنش نسبت به صدای خانم ها است.

در واقع آموزش اصولی آن است که صدای درست و اصولی شما را در همان محدوده صدای خودتان تربیت می کند و صدای آقایان هم در همان محدوده طبیعی خود زیبا است.

آموزش آواز برای بانوان با آموزش آواز آقایان گاهی دو مسیر متفاوت می طلبد که اگر استاد مخصوص به خود را نداشته باشند گاها نتایج بسیار بدی در بر خواهد داشت.

5/5

۴۴ پاسخ

  1. سلام من ریحانه ۱۲ سالمه آیا سنم برای خوانندگی مناسبه…صدام نسبتا خوبه چگونه باید در کلاس های مجازی شرکت کنم…درضمن بیشتر آهنگ خارجی میخونم چون بهتر به صدام میاد….

    1. سلام
      البته مناسبه در این سن خیلی خوب می تونید اصول خوانندگی رو یاد بگیرید
      برای اطلاع از شرایط کلاس آواز بانوان بصورت مجازی می تونید با شماره های اموزشگاه تماس بگیرید

  2. سلام مدرس های بانوان ، خانم هستن دیگه؟؟؟ و این که من دقیقا هیچی از موسیقی نمی‌دونم ، به نظرتون ممکنه آواز یاد بگیرم؟ ۲۰ سالمه…

    1. سلام
      مدرس کلاس آواز بانوان بله خانم هستن
      نیازی نیست پیش نیاز خاصی بدونید و از پایه باهاتون کار می کنن

  3. سلام من ۱۸سالمه خوندنو دوس دارم صدام خوبه اما حس میکنم برای خوندن باید خیلی راهو برم چجوری میتونم شرکت کنم تو کلاس مجازی

    1. سلام و درود بر شما
      شرایط کلاس ها رو با تماس می تونید اطلاعات بگیرید و همچنین یه تست صدای آنلاین هم می تونید داشته باشید.

  4. سلام خواستم بپرسم اگر کسی استعدادی توی صدا نداره آیا میتونه در کلاس خوانندگی شرکت کنه؟! فایده ای داره یا نه

    1. سلام
      در کل با یادگیری اصول اساسی آواز و صدا سازی قطعا هر صدایی می تونه تقویت بشه و به ایده آل خودش برسه
      این اصول حتی در صحبت کردن معمولی و روزمره هم بسیار به شما کمک میکنن

    1. بسته به طول دوره تون و بسته به اینکه در چه سطحی باشید متفاوته
      می تونید برای اطلاع دقیق تر از زمان آموزش مناسب برای خودتون و سطحتون ، در تست اولیه صدا که در آموزشگاه رایگان انجام میشه شرکت کنید

  5. سلام خسته نباشید . من ۱۵ سال دارم و علاقه زیادی به خوانندگی دارم . میخواستم بپرسم که ایا میشه آهنگ های انگلیسی هم سر کلاس یا کلا خواند ؟ چون من اهنگ های انگلیسیو بیشتر دوست دارم .چون من تاحالا ندیدم که کلاس خوانندگی انگلیسی باشه . و اینکه دوستامم بهم میگن انگلیسی بخونی بهتره و میگن صدامم خوبه ولی خجالتی هستم با تشکر‌🌹

    1. سلام
      در کلاس آموزش آواز که در آموزشگاه برگزار میشه شما می توید به هر زبانی بخونید و آموزش ها هم بنا بر اصولی پیش میره که خواننده درست خوندن رو یاد بگیره و بعد با یادگیری اصول درست آواز دیگه فرقی نداره که چه زبانی باشه
      استاد هم برای درک بهتر هنرجو ها از آهنگ های مورد علاقه خودتون هم استفاده می کنه

  6. با سلام و تشکر.
    گاهی برای دل خودم زمزمه میکنم میزنم زیر آواز.
    صدای نکره ای دارم.ادعای خوش صدایی ندارم،
    دوست دارم خوشیها و درد دلهامو با خوندن آواز
    بروز بدم. عاشق موسیقی هستم.
    دوست دارم مثل یه بچهِ کلاس پیش دبستانی
    تنبل برم ته کلاس و فقط گوش بدم و از ابتدایی ترین مراحل، اصول موسیقی و آواز رو یاد بگیرم.
    البته یکی دونفر با شنیدن زمزمه هام
    پیشنهاد کردند برم کلاس تا گوشهاشون کمتر اذیت بشه.
    ممنونم از شما در انتظار پاسخ و پیام شما هستم.پاینده و سلامت باشید.

    1. سلام و درود بر شما
      اینکه دوست دارید اصول موسیقی رو درست یاد بگیرید بسیار خوبه قطعا با گذراندن دوره می تونید هم اصول آواز رو یاد بگیرید و هم تکنیک های خواندن رو بیاموزید در آموزشگاه ما می تونید یک تست صدا بدید تا بیشتر با صدای خودتون و نقاط قوت یا ضعفش آشنا بشید و این قطعا به پیشرفتتون بسیار کمک می کنه و راهتون رو مشخص میکنه

  7. سلام. من یک پسر ۱۶ ساله هستم که از ۱۱ ۱۲ ساالگی خوندن رو شروع کردم و افراد زیادی از کوچیک تا بزرگ از صدای من تعریف کردند ولی خب نتونستم به کلاس های آواز برم تا اینکه امسال تمرینات رو از اینترنت و جاهای مختلف پیدا و انجام دادم و شناختی نسبت به صدای خودم پیدا کردم . میخواستم بدونم آیا سن الان من سنی هست که بشه بدون دردسر آواز رو یاد گرفت یا خیر؟

    1. سلام
      برای آموزش آواز سن مناسبی هست
      سعی کنید آموزش های اصولی رو انجام بدید چون اگه الان مواردی به غلط در صداتون پیش بیاد دیگه بعدا قابل جبران نیست

  8. سلام خسته نباشید
    من ۱۶ سالمه و به خانندگی علاقه زیادی دارم و قزوین هستم ولی نمیدونم صدام خوب باشه یا ن
    راهنمایی میکنید باید چه کنم.

  9. سلام من ۱۲ سال دارم و خیلی زیاد علاقه به خوانندگی دارم. بعضیا بهم میگن صدات قشنگه و بعضیا هم میگن خوب نیست. من روزی حداقل ۳۰ دقیقه تمرین می کنم و به نظر خودم صدام قشنگه. گاهی وقت ها هم صدام رو ضبط می کنم و گوش می کنم و گاهی وقتا خوبه و گاهی وقتا بد.
    به نظر شما اگر ادامه بدم به جایی می رسم؟

    1. سلام خیلی خوبه که اینقدر علاقمند هستید و تمرین می کنید
      یادگیری درست خواندن بدون دونستن اصول موسیقی کار بسیار سختی هست
      توصیه می کنیم حتما از راهنمایی های یک استاد خوب بهره بگیرید

  10. سلام
    من خیلی صدام خوبه و دوس دارم ک بیشتر روی صدام کار بشه و اینک دنبال یه کلاس خوانندگی میگشتم ک برا دخترا هم باشه و الان اموزشگاه شما رو پیدا کردم ولی خود تهران نیسم ک بیام حضوری سر کلاسا اگ لطف کنید و کلاس انلاین بزارین خیلی خیلی ممنون میشم😨

  11. سلام شب خوش
    من سه ساله که کلاس گیتار میرم و دوساله که آواز و سولفژ رو شروع کردم
    آهنگ های خارجی رو هم خیلی خوب می خونم و سبک های موسیقی رو هم می شناسم
    و کلی هم شعر انگلیسی نوشتم همچنین با گیتار و نرم افزار هم آهنگام رو ساختم
    به نظرتون اگر از امسال به طور پیشرفته شروع کنم، چند سال طول میکشه؟
    و اینکه چجوری باید تست آنلاین بدیم؟

    1. سلام با این مواردی که گفتید کار کردید قطعا خیلی طول نمیکشه که به نتیجه برسید
      برای اطلاع بیشتر و نحوه تست هم با آموزشگاه تماس بگیرید

    1. با شماره های آموزشگاه تماس بگیرید راهنمایی تون می کنن که با کدوم یکی از اساتید بهتره کار کنن

  12. درود بر شما،آیا در شهر کرمان هم اساتید آواز بانو برای آموزش بانوان هست؟؟اگر که شما اساتید بانو رو در شهر کرمان میشناسید لدفن معرفی کنید،سپاسمندم.

  13. با سلام
    من ۳۲ سالمه نه استعدادی در خواندن دارم و نه صدای خوبی برای اینکار. ولی با توجه به علاقه ای که به خواندن دارم میخواستم ببینم امکان داره من بتونم در کلاسهای شما شرکت کنم و صدام نه در حد خواننده حرفه ای بلکه در حد خواندن و لذت بردن خودم بهبود پیدا کنه.

    1. سلام و درو
      بله به راحتی می تونید اصول اولیه رو در کلاس آواز یاد بگیرید و چه بسا در ادامه بتونید حرفه ای تر ادامه بدید

  14. سلام من خیلی علاقه دارم به خوانندگی و میخوام اموزش رو شروع کنم با شما اما واقعا خجالت میکشم بخونم، میخواستم بدونم این مشکل برطرف میشه تو کلاس؟

  15. سلام و وقت بخیر
    من واقعا آدمی هستم که خیلی خجالتیم و استرس میگیرم حتی تست بدم.
    اما دلم میخواد کلاس های شمارو شرکت کنم و آموزش ببینم.
    میخواستم بدونم آیا استادان با شاگردهایی مثل من هم کنار میاند و صبور هستند؟

    1. سلام و درود
      خیلی از هنرجوها اول همین طور هستن
      مشکلی نیست و به راحتی بعد از یه مدت و بعد از این که بتونید درست بخونید استرستون از بین میره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *