تست خوانندگی / آموزشگاه موسیقی منظومه

برترین ها در آموزشگاه موسیقی

از جمله موارد ویژه ای که در آموزشگاه موسیقی منظومه به طور تخصصی صورت می گیرد تست خوانندگی است. تست خواندگی مجموعه ای است که شامل بخش های متنوعی می گردد که هم برای بررسی نقاط قوت و ضعف صورت می گیرد و هم برای تشخیص موارد ویژه ای که در کلاس آواز مورد توجه است.

تست خوانندگی

تست خوانندگی مجموعه ای از تست های تشخیصی صدا است که البته در مرحله نخست بر جنبه های فیزکی صدا تاکید دارد و در مراحل بعدی موارد ذهنی خواننده را نیز شامل می شود از تعیین جای صدای هر شخص گرفته تا تقویت محدوده صوتی و همچنین تعیین اینکه در چه سبک و سیاقی هر فرد بهتر می تواند پیش رود که این خود شامل هم علاقه و هم فاکتور هایی در صدا می گردد که اگر هر دو مورد یک سو باشد قطعا تاثیری دو چندان خواهد داشت.

تست خوانندگی در آموزشگاه موسیقی منظومه به طور کاملا تخصصی و کاملا رایگان برای عموم برگزار می گردد.

برای گرفتن زمان تست صدا با شماره زیر تماس بگیرید :

02188715542

(کنسرت 98  هنرجویان منظومه )

شناخت سبک های آواز

شناخت سبک های آواز در امر آموزش اواز بسیار مهم است و جزء اولین مواردی می گردد که هر شخصی که وارد این حوزه می گردد و یا قصد دارد موسیقی را به طور جدی ادامه بدهد بایستی به آن آگاه باشد. شناخت سبک ها از آنجایی بیشتر مهم است که بدانیم به چه سبکی بیشتر گرایش داریم و یا در کدام سبک بهتر می توانیم پیشرفت کنیم و این خود اولین کاری است که قرار است اصولی و درست پیش رود.

برای شناخت سبک های آوازی در همان ابتدای کار استاد به تبیین و شناخت سبک هیا مختلف می پردازد و سبک های مختلف را برای هنرجویان تشریح می نماید تا آشنایی اجمالی با سبک های مختلف آوازی پیدا کنید در ادامه می توانید بر اساس علقه خود سبک مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

شناخت تفاوت های هر سبک

اینکه سبک های مختلف چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند موردی است که هر خواننده بایستی بداند تا در تشخیص آن و انتخاب سبک بهتر عمل کند هر سبکی تکنیک های مختص خود و سبک و سیاق خاص خود را دارد که فضای آواز را برای خواننده تعیین می کند با شناخت این تفاوت ها می توانید ادامه بر کار خود و مواردی را که قرار است بیاموزید بیشتر تمرکز نمایید.

تعیین جنس صدا

شناخت صدا از موارد مهمی است که در تست خوانندگی صورت می گیرد و فرد از با جنس صدای خود بایستی به درستی آشنا گردد که خود شامل بخش هایی تخصصی مهمی است که در تست خوانندگی صورت می گیرد. جنس صدای هر فرد متفاوت و منحصر به خود شخص است با تعیین این موضوع احاطه بهتری بر توانایی های خود خواهید داشت و بهتر می توانید نقاط قوت و ضعف صدای خود را بشناسید.

(کنسرت هنرجویان منظومه )

 

تعیین محدوده صدا

این نیز موردی است که در تست های اولیه توسط استاد مشخص می گردد و باعث می شود تا روند کلاس بهتر معمول شود و همچنین در مورد صدای افراد مختلف اطلاعاتی خاص در اختیارمان قرار می دهد با دانستن این موضوع انتظاراتمان از صدای خود مشخص می گردد و مشخص می شود که روی چه محدوده ای بایستی تمرکز کرد تا نتیجه بهتری دشاته باشد.

شناخت نقاط قوت و ضعف در صدا

این مورد از مهم ترین مواردی است که باید مشخص شود چرا که کلاس آواز باید با تاکید بر نقاط قوت و تقویت و تصحیح نقاط ضعف پیش رود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد با روشن شدن موارد بالا یعنی تعیین محدوده و همچنین جنس صدایتان می توانید اکنون برای آموزش صحیح و اصولی آماده باشید تا بی دلیل بر مواردی که لازم نیست اتلاف وقت نداشته باشیم.

تعیین مواردی که در کلاس خواهیم داشت

این که در کلاس آواز چه می گذرد و قرار است چه آموزش هایی داده شود نیز بسیار مهم است چرا که کلاس های آواز مانند دیگر کلاس ها ، برای همه یکسان و یک شکل نیست و ممکن است کلاس دو فرد مبتدی کاملا با یکدیگر تفاوت داشته باشد چرا که تفاوت ها در این زمینه بسیار زیاد است، و همه مثل هم نیستند حتی اگر مبتدی باشند برخی افراد در مواری که حتی کار نکرده اند به طور ذاتی یا ناخود آگاه اشراف دارند و برخی نیز در موارد دیگر که این باید مشخص گردد تا کلاس بازده بهتری داشته باشد.

( بخشی از اجرای هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

تعیین محدوده زمانی مشخص برای کلاس هر فرد

پاسخ به این سوال که کلاس آواز چقدر طول می کشد نیز در جلسه تست اولیه به طور تقریبی مشخص می شود چون که روند کار پیش روی استاد قرار خواهد گرفت.

سبک آموزشی

سبک آموزشی که در کلاس آواز پیش خواهد رفت البته بسیار به استاد بستگی دارد و استاد با درایت می تواند بر اساس تست خوانندگی که در ابتدا صورت می گیرد و با تشخیص علایق و سلایق فرد ، بهترین سبک آموزشی را پیش ببرد.

در اینجا البته روند کار هم بر اساس تست اولیه و بر اساس روحیات فرد می تواند اندکی متغیر باشد چرا که حیطه کار ما موسیقی است و تماما با حس فرد سروکار دارد و اگر کلاس برای خواننده جذاب باشد قطعا در تمرینات و دروس کلاس بهتر می تواند پیشرفت نماید.

کلاس صداسازی

از جمله کلاس های ویژه ای که در آموزشگاه موسیقی منظومه و به طور کاملا تخصصی آموزش داده می گردد کلاس صداسازی است که در

بیشتر »
دوره آواز آموزشگاه موسیقی

دوره آموزش آواز

تئوری موسیقی شامل؛ مبانی اولیه موسیقی، شناخت نُت، حامل، وزن، فاصــله، مُـد و گام، قواعد نُت نویسی و آکورد شناسی، سازشناسی مقدماتی) منابع تئوری موسیقی:

بیشتر »
5/5

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *