بهترین روش یادگیری گیتار در آموزشگاه موسیقی منظومه

آموزشگاه موسیقی در تهران

برای آموزش گیتار روش ها و سبک های مختلف آموزشی وجود دارد اما بهترین روش یادگیری گیتار کدام است و چگونه می توان از این موضوع اطلاع یافت. در آموزشگاه موسیقی منظومه چند روش برای آموزش اصولی بکار برده می شود ، برای دانستن در مورد این روش ها و نیز تحلیلی در روش های مختلف آموزش گیتار در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بهترین روش یادگیری گیتار

همانطور که گفتیم برای آموزش گیتار روش های مختلفی وجود دارد تقریبا این روش ها به اندازه تعداد اساتید آموزش دهنده گیتار می تواند متفاوت باشد. در ادامه برخی از این روش هایی را که در آموزش گیتار معمول هستند مرور خواهیم کرد.

روش پایه ای

در این روش آموزش گیتار همان است که در مدارس آموزش موسیقی آموزش داده می شود. آموزش در این روش نه صرفا برای نوازندگی گیتار ، بلکه حول آموزش اصولی خود موسیقی می چرخد و البته واضح است که یادگیری نوازندگی گیتار تنها بخشی از این پروسه می باشد.

(اجرای هنرجویان گیتار منظومه )

آموزش به صورت پایه ای آغاز می گردد با تمامی اصطلاحات رایج در موسیقی و شامل تئوری موسیقی و یادگیری اصول زبان موسیقی می گردد.

این روش معمولا به نام روش کلاسیک جا افتاده است که البته روش آموزش کلاسیک تفاوت هایی در ساختار دارد که بعدا به آن خواهیم پرداخت.

این روش مطمئن ترین راه و بهترین راه آموزش گیتار است که البته می تواند به نسبت طولانی هم باشد که این خود برای آن دسته از هنرجویانی که شاید خیلی مصمم نیستند می تواند منجر به ترک ادامه کلاس ها گردد.

روش آموزش نوازندگی گیتار

در این روش همانطور که از نام آن پیداست ، آموزش بر حول محور نوازندگی گیتار است ، نه آموزش موسیقی .

و این به آن معنی است که فقط آن بخش از تئوری موسیقی به هنرجویان آموزش داده می شود که برای نوازندگی نیاز است.

(اجرای هنرجویان گیتار منظومه )

در واقع این روش به نوعی سعی بر آن دارد تا زودتر هنرجو را با نوازندگی آشنا کند هر چند که تمامی اصول به طور کامل آموزش داده نشود.

عیب بزرگ این روش آنجا معلوم می شود که فرد اندکی پیش می رود و در نوازندگی گیتار یک تسلط نسبی پیدا می کند ، آن موقع است که برای درک روابط پیچیده تر موسیقی یا اجرای آنها با مشکلاتی روبرو می شود که جای جبران وجود ندارد.

مزیت این روش اما برای هنرجویان کم انگیزه است که می توانند به طور نسبی نوازندگی گیتار را بیاموزند.

آموزش پایه ای نوازندگی و موسیقی

در این روش چون روش نخست به آموزش پایه ای و اصولی موسیقی می پردازند با این تفاوت که همزمان نوازندگی خود گیتار نیز مد نظر است.

با این روش هم اصول موسیقی درست و صحیح آموزش داده می گردد و هم نوازندگی فرد به نسبت پیشرفت در اصول موسیقی و همگام با ان پیش می رود.

می توان گفت بهترین روش یادگیری گیتار نیز همین روش است چرا که هم به لحاظ اصولی بودن کار ، بسیار آکادمیک است و هم به لحاظ انگیزشیس برای هنرجویان بسیار خوشایند است.

این روش به عنوان بهترین روش یادگیری گیتار در کلیه کلاس های آموزشی در آموزشگاه موسیقی منظومه به کار برده می شود و می توان گفت بهترین نتایج آموزشی را در بر داشته است.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *