چگونه پیانو یاد بگیریم ؟

چگونه پیانو بزنیم

پیانو از سازهای غربی و جزء محبوب ترین آن ها می باشد و اگر به دنبال آن هستید که بدانید چگونه پیانو یاد بگیریم بایستی چند موضوع را مد نظر داشته باشید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

چگونه پیانو یاد بگیریم ؟

این که چگونه پیانو یاد بگیریم مقدماتی دارد که در ادامه مشاهده می نمایید:

ساز پیانو

چالش نخست خود ساز پیانو است که اگر در منزل ندارید یادگیری این ساز میسر نخواهد بود اما می توانید با تهیه یک ساز مناسب یادگیری آن را شروع کنید ولی معمولا پیانو ساز گرانی است و اگر نمی خواهید برای شروع زیاد هزینه کنید می توانید از گزینه پیانو های الکتریکی استفاده کنید.

کلاس پیانو آموزشگاه موسیقی منظومه

پیانو های دیجیتال یا الکتریک هم قیمت مناسب تری دارند و هم صدای قابل کنترل تری و کار را بسیار راحت می کنند و این یک گزینه بسیار مناسب است که می توانید با خرید پیانو های دیجیتالی به آموزش و یادگیری پیانو بپردازید.

و اما برخی سول می کنند که آیا برای یادگیری پیانو می  شود از ارگ استفاده کرد ؟

پاسخ به این سوال شاید کمی سخت باشد از آن جایی که نت هایی که روی پیانو وجود دارد و نت هایی که روی ارگ وجود دارد با یک سیستم و به یک گونه است شاید بتوان گفت که می توان یادگیری پیانو را با ارگ آغاز نمود ولی از سویی چون که صدایی که از این دو ساز خارج می شود تفاوت های زیادی با هم دارد شاید خیلی هم اصولی نباشد که این کار را بکنیم.

و معمولا اساتید این گزینه را به ندرت و با احتیاط به هنرجویان می دهند چرا که از لحاظ انگیزشی هم ارگ خیلی گزینه مناسبی نیست چرا که صدایی که هنرجو در کلاس پیانو می شنود و درس می گیرد با صدایی که از ارگ و در منزل می شنود بسیار متفاوت خواهد بود.

سازهای الکترونیکی

استاد پیانو

انتخاب استاد بسیار مهم است چرا که اوست که می تواند ادامه راه را برای شما هموار سازد و شما را به مقصضد دلخواه برساند.

اساتید پیانو فراوانند اما باید استادی انتخاب کنید که هم متخصص باشد و هم از لحاظ روحی بتوانند علایق و سلایق شما را در نظر داشته باشد.

به یاد داشته باشید که موسیقی تماما از احساس سر چشمه می گیرد پس استاد بایستی تا کلاس پیانو را به گونه ای صمیمی همیشه نگه دارد به خصوص در موسیقی کودک این امر بسیار مهم و ضروری است.

آیا یادگیری پیانو بدون استاد میسر است ؟

یادگیری هر سازی بدون استاد البته غیر ممکن نیست اما در آموزش اصولی باید در نظر گرفته شود که اگر بدون آن ها پیش رویم شاید نه در ابتدا ولی در نهایت به مشکلاتی بر می خوریم که می تواند با تمرین های ساده از سوی یک استاد خبره هیچ گاه به وجود نیاید.

کلاس پیانو آموزشگاه منظومه

ضمن این که اساتید پیانو در کلاس ها از شگرد های مختلف آموزشی بهره می برند که اگر خود شخص قرار باشد به آن ها برسد شاید نیاز به ماه ها آزمون و خطا داشته باشد و از سویی یادگیری هم طاقت فرسا شود.

بنابراین همیشه می گوییم که یادگیری زیر نظر یک استاد خبر و با تجربه هم لذت بخش و هم ساده تر خواهد بود.

تمرین و تکرار

رمز یادگیری هر سازی فقط و فقط تمرین و تکرار است.

هر چقدر هم که استاد خوبی داشته باشید و همه شرایط را فراهم آورید باز هم بدون تمرین کافی راه به جایی نخواهید برد.

نوازندگی و تبحر در موسیقی هیچ میان بری جز تمرین نخواهد داشت و کسانی که به دنبال یادگیری سریع و بدون کار هستند عملا جز یادگیری چند قطعه پیش پا افتاده راه به جایی نخواهند برد.

در نهایت برای کسانی که می خواهند بدانند چگونه پیانو یاد بگیریم باید بگوییم که این راه راه بسیار زیبایی است که فقط با تلاش خود شما ثمر خواهد داد و پیگیری و استمرار در آموزش تنها راه آموزش اصولی و صحیح است.

کلاس آموزش پیانو

کلاس پیانو

اگر به دنبال کلاس پیانو و فراگیری حرفه ای پیانو هستید بهتر است قبل از هر چیز با خود پیانو آشنا شوید؛ پیانو جزو دسته

بیشتر »
دوره آموزش پیانو

آموزش پیانو

پیانو سازی است که شاید نسبت به دیگر سازها اهمیت و توجه بیشتری را به خود جلب کرده است و دلیل این اهمیت هم البته

بیشتر »
انواع پیانو

انواع پیانو با قیمت

برای آن دسته عزیزان و هنرجویان پیانو در آموزشگاه موسیقی منظومه و یا علاقمندانی که قصد تهیه ساز زیبای پیانو را دارند این جلسه قصد

بیشتر »
نحوه کوک پیانو

کوک پیانو

امروز در وب سایت آموزشگاه موسیقی منظومه با شما عزیزان همراه هستیم با توضیحاتی درباره کوک پیانو و نحوه درست و زمان مناسب برای این

بیشتر »
معرفی پیانو

معرفی ساز پیانو

در این مقاله با ساز زیبای پیانو بیشتر آشنا می شویم این ساز یکی از سازهای پایه ای در آموزش موسیقی محسوب می شود که

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *