آموزش پیانو در منزل یا در آموزشگاه موسیقی ؟

یادگیری پیانو در منزل

بنا بر سوال عده ای از دوستان در مورد این که آموزش پیانو در منزل بهتر است یا در آموزشگاه موسیقی ، در این پست قصد داریم تا فواید یا معایب هر یک را بهتر بشناسیم.

اگر برای شما نیز این سوال مطرح بوده است در ادامه با ما باشید تا به پاسخ این سوال بپردازیم.

آموزش پیانو

قبل از هر چیز باید بدانیم که آموزش هر سازی بایستی به صورت اصولی و صحیح انجام شود و در این میان پیانو به دلیل این که یک ساز پایه ای محسوب می شود اندکی حساس تر است و بایستی تا اصول موسیقی به درستی روی این ساز آموزش داده شود.

پیانو همانطور که قبلا نیز عنوان شد از ساز های بسیار محبوب در سراسر دنیا می باشد.

کلاس پیانو آموزشگاه منظومه

آموزش پیانو شامل اصول و قواعدی است که باید درست پیش رود تا در نهایت به نتیجه مطلوب برسیم.

از نحوه انگشت گذاری گرفته تا ریزه کاری های و تکنیک های نوازندگی بایستی در مسیر درست پیش رود و اگر اینطور نباشد در نوازندگی مشکلاتی بوجود خواهد آمد که شاید قابل جبران نباشد.

کلاس پیانو فقط شامل نوازندگی صرف نیست و همه موارد و اصول مربوط به نوازندگی ، نت خوانی ، روبط بین صدا ها و نت و کلیه اصولی که برای دانستن سواد موسیقی لازم است را شامل می شود .

آموزش پیانو در منزل یا در آموزشگاه موسیقی

همانطور که در بالا ذکر شد اگر اصول آموزش در کلاس پیانو رعایت گردد شاید خیلی فرق خاصی نداشته باشد که کلاس ها در کجا بر گزار شود و می تواند آموزش پیانو در منزل باشد یا در آموزشگاه باشد.

اما تفاوت هایی از لحاظ فرد آموزش گیرنده می تواند وجود داشته باشد که شاید در مسیر آموزش تفاوت هایی ایجاد شئد.

تفاوت های آموزش در منزل یا آموزشگاه

1- نظم کلاس ها

البته نظم در همه کلاس ها امری است که باعث پیشرفت بهتر در مقوله آموزش می گردد.

کلاس پیانو آموزشگاه موسیقی منظومه

معمولا کلاس هایی که در آموزشگاه برگزار می گردد به علت روال خاصی که در آموزشگاه وجود دارد دارای نظم بیشتری است و از سویی کلاس های که در منزل برگزار می گردد شاید انعطاف بیشتری داشته باشد.

2- تاثیر گذاری

از لحاظ آموزشی روانشناسان معتقدند که کلاس های آموزشی بایستی در محلی غیر از محل استراحت فرد باشد تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد حتی المقدور باید مکان کلاس ها دارای نور مناسب ، و با طراحی غیر از طرح های باشد که در هنرجو ایجاد خمودگی یا سستی کند.

از آن جایی که معمولا منزل محل آرامش و استراحت افراد است ، برگزاری کلاس های آموزشی در منزل از این بابت خیلی پیشنهاد نمی گردد مگر در موارد خاص.

3-میزان توجه فرد در کلاس

مواردی که در بالا گفته شد به علاوه فضای آموزشی که در محل های آموزشی ایجاد می شود به گونه است که توجه فرد را بر انگیزاند ضمن این که بایستی از وسایل کمک آموزشی نیز برای این امر استفاده شود.

کلاس پیانو آموزشگاه منظومه

همچنین امکان ایجاد فضایی رقابتی یا همزمانی برخی کلاس ها باید ایجاد انگیزه در فرد می شود.

روانشناسان اجتماعی به اثبات رسانده اند که معمولا افراد در جمع ، عملکرد بهتری از خود نشان می دهند تا به صورت تک نفره و این خود اهمیت کلاس های آموزشی که برخی اوقات گروهی باشد را بیشتر نمایان می کند.

مواردی که در بالا ذکر شد فقط بخشی از موارد بیشماری است که نشان می دهد آوزش پیانو در منزل یا در آموزشگاه باید حتما دارای طرح درسی خاص و با برنامه ای مدون و اصولی باشد به یاد داشته باشید که این جا بحث از موسیقی است و حتی کوچکترین موارد هم می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

کلاس آموزش پیانو

کلاس پیانو

اگر به دنبال کلاس پیانو و فراگیری حرفه ای پیانو هستید بهتر است قبل از هر چیز با خود پیانو آشنا شوید؛ پیانو جزو دسته

بیشتر »
دوره آموزش پیانو

آموزش پیانو

پیانو سازی است که شاید نسبت به دیگر سازها اهمیت و توجه بیشتری را به خود جلب کرده است و دلیل این اهمیت هم البته

بیشتر »
انواع پیانو

انواع پیانو با قیمت

برای آن دسته عزیزان و هنرجویان پیانو در آموزشگاه موسیقی منظومه و یا علاقمندانی که قصد تهیه ساز زیبای پیانو را دارند این جلسه قصد

بیشتر »
نحوه کوک پیانو

کوک پیانو

امروز در وب سایت آموزشگاه موسیقی منظومه با شما عزیزان همراه هستیم با توضیحاتی درباره کوک پیانو و نحوه درست و زمان مناسب برای این

بیشتر »
معرفی پیانو

معرفی ساز پیانو

در این مقاله با ساز زیبای پیانو بیشتر آشنا می شویم این ساز یکی از سازهای پایه ای در آموزش موسیقی محسوب می شود که

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *