سن مناسب شروع پیانو در آموزشگاه موسیقی / پیش نیازهای کلاس پیانو

سن مناسب آموزش پیانو

پیانو از سازهای غربی و از پر طرفدارترین ساز ها در همه دنیا می باشد. در آموزشگاه موسیقی و مراکز آموزشی نیز این ساز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

از دلایل این محبوبیت می توان به زیبایی صدای آن و قابلیت هایی که دارد اشاره کرد. این قابلیت ها و همینطور موارد یادگیری زیاد آن باعث شده تا برای یادگیری این ساز آموزش های مدونی طراحی گردد. این آموزش ها در غالب دوره های متنوع و برای رده های سنی مختلف می باشد ، اما بسیاری اوقات والدین اصرار دارند که کودکشان علی رغم اینکه سن زیادی هم ندارد به فراگری این ساز بپردازد ولی یادگیری این ساز هم پیش نیازهایی لازم دارد و برای همه سنین مناسب نیست. امروز و در این پست در مورد سنین مناسب برای شروع آموزش این ساز و همینطور در مورد روش مناسب برای شروع اموزش صحبت خواهیم کرد.

سن مناسب شروع پیانو

برای آموزش پیانو در مراکز آموزشی معتبر دوره های مشخصی وجود دارد که قبل از ورود به کلاس باید شرایط سنی و یا شرایط پیش نیازی مشخصی داشته باشد که آموزش مناسب و مفید واقع گردد. در واقع سن ورود به کلاس شاید خیلی مهم نباشد بلکه شرایط دوره ها و این که برای هر سنی درست طراحی گردد بیشتر اهمیت دارد بنابراین باید در کلاسی ثبت نام کنید که هم مناسب سنتان باشد و هم مناسب روحیاتتان .

پیش نیازهای کلاس پیانو

مهم ترین پیش نیاز موارد زیر است : 1-فهم و درک ریتم در کلاس های موسیقی 2-توانایی شناخت نت ها به تفکیک اسمهای اصلی یا اسم های لاتین 3-شناخت زمان بندی های نت ها در موسیقی 4-علاقه به شروع آموزش موسیقی موارد اساسی که در بالا ذکر شد در قالب همان دوره های آموزش گنجانده می شود و از سوی اساتید آموزش داده می شود این موارد باعث می شود تا هم علاقمندی بیشتر باشد و هم ادامه روند آموزش بهتر و اصولی تر پیش برود قاعدتا برای آموزش موسیقی خیلی دقیق نمی توان سن خاصی را تعیین کرد چرا که استعداد موسیقی در افراد مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد و بسیار پیش آمده که دو نفر در یک سن معین توانایی های موسیقایی بسیار متفاوتی از خود نشان داده اند به همین خاطر اساتید موسیقی قبل از تعیین سن سعی می کنند تا کلاس را ارزیابی نمایند و بر اساس خود فرد در مورد شروع و نحوه آموزش موسیقی نظر دهند. اما در هر صورت دوره های با اهداف مشخص و بر اساس هم آموزش و هم علاقه مندی طراحی و اجرا می گردند. به همین دلیل بهتر است قبل از هر چیز با مشاوران آموزش موسیقی که در آموزشگاه موسیقی منظومه حضور دارند ، مشورت نمایید و با نظر آنها برای کلاس های پیانو برنامه ریزی نمایید.

دروه های آموزش پیانو برای گروه های سنی مختلف در آموزشگاه منظومه

دوره های آموزش پیانو در آموزشگاه موسیقی منظومه در سه بخش ارائه می گردد : 1-دوره آموزش موسیقی کودک 2- دوره آموزش پیانو نوجوانان 3- دوره آموزش پیانو بزرگسال دوره آموزش موسیقی کودک : بخش نخست برای کودکانی است که حدود 5 تا 8 سال هستند آموزش پیانو برای این گروه سنی شامل پیش نیازهایی است که در قالب همان دوره و توسط اساتید پیاتو کودک آمزوش داده می شود تا کودکان هم آموزش هایی مناسب با سنشان دریافت نمایند و هم با انگیزه به یادگیری بپردازند. ولی همین که کودک وارد سن مدرسه شود با ارزیابی هایی می تواند دوره آموزش پیانو بدون پیش نیاز را آغاز نماید البته باید به خاطر داشته باشید که برای کودکان بایستی کلاس های پیانو مخصوص کودک را نام نویسی کرد و با اساتیدی که متخصص در کار با کودکان باشند به زبانی دیگر آموزش پیانو برای کودکان با آموزش پیانو برای بزگسالان بسیار متفاوت است و اگر فرد را در این سنین در کلاس های پیانویی که برای بزرگسالان است ثبت نام کنید قطعا نتیجه زیاد خوبی نخواهید گرفت. به همین خاطر در آموزشگاه موسیقی منظومه کلاس های پیانویی که برای کودکان طراحی شده بسیار متفاوت و همینطور با اساتید متخصص کار با کودک می باشد تا علاوه بر آموزش صحیح و اصولی شرایط را برای علاقه مندی بیشتر و عدم سرخورگی فراهم نماییم. دوره آموزش پیانو نوجوانان : در این بخش نیز آموزش ها مناسب برای گروه سنی نوجوانان طراحی شده است با در نظر گرفتن تمامی حساسیت ها و علاقمندی ها در این سنین آموزشگاه منظومه اقدام به برنامه ریزی دوره ای نموده تا هم خواست ها و علایق این گروه سنی در نظر گرفته شود و هم با توجه به حساسیت های خاص این دوران اساتیدی مناسب هنرجویان در نظر گرفته شده است. دوره آموزش پیانو بزرگسال : در بخش پیانو بزرگسال هم مشغله های این گروه را در نظر داشته ایم و هم در انتخاب روش تدریس به منعطف بودن آن با توجه به روحیان مختلف توجه کرده ایم و این ها باعث گردیده تا آموزش ها در گروه سنی بزرگسال خیلی برای این سنین خسته کننده نباشد و اصلا شبیه تکلیف به نظر نیاید از این رو هم نتیجه ای بهتر در بر دارد و هم در انتخاب شیوه نوازندگی و انتخاب قطعات به علایق این گروه توجه شده است. درا ین بخش اساتید با اساتید دیگر بخش ها متفاوت هستند و کتاب ها و جزوات نیز متفاوت هستند و به همین خاطر است که آموزش ها معمولا با انگیزه بهتری در گروه های سنی مختلف دنبال می شود.  
کلاس آموزش پیانو

کلاس پیانو

اگر به دنبال کلاس پیانو و فراگیری حرفه ای پیانو هستید بهتر است قبل از هر چیز با خود پیانو آشنا شوید؛ پیانو جزو دسته

بیشتر »
دوره آموزش پیانو

آموزش پیانو

پیانو سازی است که شاید نسبت به دیگر سازها اهمیت و توجه بیشتری را به خود جلب کرده است و دلیل این اهمیت هم البته

بیشتر »
انواع پیانو

انواع پیانو با قیمت

برای آن دسته عزیزان و هنرجویان پیانو در آموزشگاه موسیقی منظومه و یا علاقمندانی که قصد تهیه ساز زیبای پیانو را دارند این جلسه قصد

بیشتر »
نحوه کوک پیانو

کوک پیانو

امروز در وب سایت آموزشگاه موسیقی منظومه با شما عزیزان همراه هستیم با توضیحاتی درباره کوک پیانو و نحوه درست و زمان مناسب برای این

بیشتر »
معرفی پیانو

معرفی ساز پیانو

در این مقاله با ساز زیبای پیانو بیشتر آشنا می شویم این ساز یکی از سازهای پایه ای در آموزش موسیقی محسوب می شود که

بیشتر »
5/5

۴ پاسخ

  1. با سلام
    ببخشید من حدود پانزده سال سن دارم و از مناسب بودن سن خود هیچ اطمینان ندارم و به این رشته موسیقی علاقه بسیار دارم.
    می خواستم از شما بپرسم که این رده سنی یعنی پانزده سال،سن مناسبی برای این رشته می باشد؟

    1. سلام و درود
      در یادگیری موسیقی اولین و مهم ترین عامل علاقه هست که اگر به این ساز علاقه دارید می تونه خیلی خوب باشه
      در مورد سنتون هم باید گفت که برای شروع و یادگیری ساز پیانو به هیچ وجه دیر نیست

    1. تمرین های زیادی برای بهبود این مورد هست اما قبل از هر چیز بهتره از استادتون راهنمایی بگیرید که استایل درست رو بهتون توضیح بدن تا تمرین ها به غلط جا نیوفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *