انواع کلاس ها در آموزشگاه موسیقی / کلاس تئوری مهم تر است یا عملی ؟

آموزشگاه موسیقی

در آموزشگاه موسیقی و در کلاس های معتبر ، آموزش موسیقی در مباحث تئوری و نیز آموزش عملی گنجانده می شود.در این کلاس ها اساتید به آموزش صحیح موسیقی می پردازند که این می تواند هم بخش های تئوری را شامل باشد هم اصول عملی.

آموزشگاه موسیقی

از لحاظ آموزشی هر دو این موارد مهم است و در جای خود بایستی صحیح آموزش داده شود، اما برخی اساتید به مقدم بودن برخی موارد در آموزش تاکید دارند که در ادامه در مورد هر یک مختصرا توضیحاتی را ارائه می دهیم.

انواع کلاس ها در آموزشگاه موسیقی

در این مبحث جدای از تقسیم بندی های دیگر در موسیقی به تفاوت های ساختار آموزشی می پردازیم که در آن تاکید بر اهمیت آموزش عملی یا آموزش تئوریکی موسیقی می باشد و از این حیث قصد داریم به بیان تفاوت ها بپردازیم از این رو کلاس ها در آموزشگاه موسیقی دو جنبه را آموزش می دهخند یکی عملی و دیگری نظری.

کلاس های تئوری

این کلاس ها شامل تمامی آموزش های کلامی و نوشتاری است که شاید مستقیما روی ساز پیاده نشود ولی به آموزش سواد موسیقی در نوازندگامن می پردازد.

از دید بسیاری از اساتید درک اصول تئوریکی موسیقی بسیار مقدم تر بر نوازندگی است مخصوصا در کلاس های موسیقی کودک .از این رو آموزش آنرا بسیار مهم می دانند و حتی برخی اوقات کلاس های جدایی برای آموزش آن در نظر می گیرند و ابتدا به هنرجو اصول تئوری موسیقی را آموزش می دهند و سپس با هنرجو می آموزند تا آموخته هایش را روی ساز پیاده نماید.

ویدئو آموزشی کیبورد

در این روش خیلی فرق نمی کند که چه سازی را انتخاب کرده باشید ، اول باید تئوری را بیاموزید.

از طرفی می توان گفت این روش آموزش خیلی برای هنرجویان مبتدی جذاب نیست و مباحثی را که روی ساز یاد نگیرند زیاد مهم نمی دانند. جدای از آن تئوری موسیقی بسیار فرار است و آموزش جدای آن زیاد به خاطر نمی ماند.

کلاس های عملی

در کلاس های عملی آموزش نوازندگی را در دستور کار قرار می دهند و تمامی آموزش هایی که اساتید می دهند در راستای همین هدف صورت می گید.

در این کلاس ها تمامی موارد روی ساز آموزش داده می شود و اساتید آموزش تئوری و موارد نظری موسیقی را نیز لابه لای همین موارد می گنجانند.

لیست آموزشگاه های موسیقی

به اعتقاد این اساتید آموزش اگپر می خواهیم پایدار باشد بایستی روی ساز و به صورت عملی باشد و به همین دلیل آموزش جدای تئوری را باعث بی انگیزگی افراد می دانند و هر چند بر اصول نظری و تئوریکی موسیقی هم تاکید دارند ولی آموزش آنها را در کنار موراد عملی جایز می دانند.

آموزش تئورری مهم تر است یا عملی

برخی افراد این سوال را مطرح می کنند که آیا اصلا آموزش تئوری لازم است یا اینکه در برخی موارد می پرسند که تئوری موسیقی نباید ارجحیت داشته باشد؟

بایستی بدانیم که این دو از هم جدا شدنی نیست و کلا موسیقی و  یادگیری آن در موارد عملی و نظری می گنجد و به هیچ وجه نمی توان یکی را دیگری جدا کرد.

نوازندگی بدون دانش موسیقی لطفی ندارد و همچنین دانستن اصول موسیقی بدون اینک هنوازندگی بلد باشید فایده ای نخواهد داشت پس بهتر است که در آموزش هر دو مورد لحاظ شود.در آموزشگاه موسیقی منظومه نیز هر دو این موارد به موازات یکدیگر پیش می رود.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *