فلوت مناسب برای کودکان

   فلوت مناسب برای کودکان دارای چه ویژگی هایی است؟ از آنجا که کودکان هنوز به رشد کامل نرسیده اند و دست و بازوی آن ها به اندازه ی کافی بزرگ نشده است؛ بنابراین نمی توانند به تمام کلید های ساز دسترسی و احاطه داشته باشند در نتیجه باید سازی مناسب را در اختیار آنها قرار داد.

   این سوال که چه سازی مناسب کودکان است؟ مستلزم داشتن اطلاعات لازم است. در این رابطه آموزشگاه منظومه آماده در اختیار قرار دادن اطلاعات سودمند به شما والدین هنر دوست است. در ادامه ی این مقاله به شما خواهیم گفت که ساز مناسب سن کودکان چه سازی است و چه ویژگی هایی دارد؟

اهمیت موضوع

   قبل از بیان انواع فلوت هایی که برای کودکان مناسبند به اهمیت موضوع می پردازیم. تعیین فلوت مناسب برای کودکان از این جهت دارای اهمیت است که اگر بین نوع فلوت و دستان کودک تناسبی وجود نداشته باشد چه بسا کودک به دلیل عدم توازن دست و بازو با ساز و سختی کار، از یادگیری و نواختن دلسرد  خواهد شد؛ پس به جای اینکه کاری لذت بخش و مفرح را تجربه کند از ادامه ی کار و نوازندگی منصرف شده و آن را کنار می گذارد. با دقت به این موضوع متوجه شدید که تناسب ابعاد ساز با سن نوازنده ی آن تا چه میزان اهمیت دارد.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

فلوت مناسب برای کودکان

انواع فلوت مناسب برای کودکان

   با توجه به اهمیت موضوع، آموزشگاه منظومه به چند نمونه از سازهای مناسب برای کودکان اشاره می کند که به شرح زیر می باشد؛

-فلوتهای ریکوردر : بهترین نوع فلوت که می تواند بریا کودکان بسیار مناسب باشد فلوت ریکوردر است اندازه مناسب و صدای ملایم آن می تواند در یادگیری آسان آن به کودکان بسیار موثر باشد.

-فلوت کلید دار : فلوت های کلید دار کمی بزرگ تر هستند اما با توجه به اندئازه دست کودک می توانند برای کودکان مناسب باشند

-فلوتهایی با سر ساز عصایی: از آنجایی که کودکان به رشد مناسب برای نواختن هر نوع سازی نرسیده اند و از دست و بازوی ظریفی برخوردارند بهترین و مناسب ترین گزینه برای نواختن فلوت، استفاده از فلوت هایی با سر ساز عصایی است. چرا که وزن این ساز متناسب با توانایی کودک است.

فلوت فایف: این ساز دارای کلید نیست و انگشت گذاری ساده ای دارد.

– فلوت های پلاستیکی: این نوع ساز دارای انعطاف بسیار و برای یادگیری کودکان مناسب است.

راه اندازه گیری ابعاد فلوت مناسب برای کودکان

   شناخت فلوت مناسب برای کودکان نیاز به یک ارزیابی اساسی دارد. برای این کار تنها کافی است یک خط کش به اندازه ی 40 سانتی متر را آماده کنید؛ سپس از نوازنده بخواهید روبروی خط کش ایستاده و به طور مستقیم به جلو چشم بدوزد. خط کش را به صورت افقی مقابل نوازنده قرار دهید. عدد صفر خط کش باید درست در وسط لب های نوازنده قرار بگیرد. توجه داشته باشید که سمت راست کودک در امتداد خط کش باشد. اکنون از کودک خود بخواهید انگشت اشاره ی دست راست خود را روبروی عدد 40 یا 25 سانتی متر خط کش قرار داده و حرکت دهد. در صورتی که آرنج او کمتر از 90 درجه باز شد تا به عدد مورد نظر برسد استفاده از آن فلوت برای شخص مناسب است. در غیر این صورت ساز مناسب کودک نیست.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

5 کاری که نوزاندگان بزرگ انجام می دهند

کلام آخر

   آنچه تشریح شد شرح مختصری در مورد موضوع فلوت مناسب برای کودکان بود. برای کسب اطلاعات در این زمینه نیاز به یاری جستن از اساتید و متخصصان ماهر در زمینه ی موسیقی کودکان است. بر این اساس آموزشگاه های موسیقی می تواند مکانی مناسب برای دریافت پاسخ سوالات بی شمار شما باشد.

   در این راستا آموزشگاه منظومه آماده ی ارائه ی اطلاعات مفید و ارزشمند به شما در زمینه ی موسیقی کودکان و نوعفلوت قابل استفاده برای خردسالان است. اساتید با تجربه و متخصصان هنر موسیقی در این آموزشگاه آماده ی تربیت و آموزش این ساز به صورت حرفه ای و متناسب با سن کودکان می باشند. اگر مایلید می توانید با ما در ارتباط باشید. همکاران ما آماده اند تا پاسخگوی سوالات شما باشند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *