3 بهترین بک ترک آهنگ برای گیتار

کلاس آنلاین گیتار

بک ترک آهنگ برای گیتار یک پشتیبان برای ساختن موسیقی است. هنرجویانی که می‌ خواهند تمرین‌ های مختلفی انجام دهند و مهارت خود را افزایش دهند باید از بک ترک استفاده کنند. این بک ترک‌ ها به تمام هنرجویان کمک می‌کنند تا در مرحله اول با ساختمان موسیقی آهنگ آشنا شوند. در مرحله دوم یعنی پس از تشخیص ساختمان آهنگ می‌ توانند که به تقلید از آن، موسیقی خود را بنوازند. به هر میزان که هنرجو بتواند تمرین‌ های بیشتری انجام دهد قطعاً آهنگ‌ های بهتری نیز می‌تواند بنوازد. اما لازم است که برای مبتدیان نکته‌ ای را بگوییم که رعایت آن ضروری است. مبتدیان نباید در مراحل اولیه به سراغ ترک‌ های سنگین و پیچیده بروند.

بک ترک آهنگ برای گیتار چیست و چه استفاده‌ ای دارد؟

بک ترک آهنگ برای گیتار در دسته‌ بندی‌ های مختلفی است. قطعاً هنرجویان باید مقالاتی را برای شناخت بک ترک‌ ها مطالعه کنند. مطلب دیگری که در مورد بک ترک‌ ها باید بدانید این است که بک ترک باید متناسب با نوع گیتار شما باشد. موضوع اخیر بسیار اهمیت دارد و می تواند تاثیر مستقیمی در پیشرفت شما داشته باشد. به طور کلی بک ترک به معنای پشتیبان آهنگ است. یعنی هنرجو از آهنگ پشتیبان استفاده می‌کند تا به دو هدف برسد. اولین هدف تمرین کردن و افزایش مهارت است. دومین هدف نیز این است که بتواند قطعات سخت‌ تر را در محیطی ساده‌ تمرین کند.

بک ترک آهنگ برای گیتار از یک قطعه موسیقی تشکیل شده است. یعنی به عبارت دقیق‌ تر، سایت‌ ها آهنگ‌ های مورد نظرشان را به قطعات کوتاهی تقسیم می‌ کنند. سپس این قطعات کوتاه شده را در اختیار هنرجویان قرار می‌ دهند تا هنرجویان از آنها استفاده کنند. هرچه ترک‌ های موسیقی به طور حرفه‌ ای‌ تری انتخاب شده باشند، محدوده تمرین هنرجو نیز بیشتر خواهد بود. مهمترین مزیت استفاده از بک ترک آهنگ برای گیتار این است که به راحتی در منزل می‌ توانید از آن استفاده کنید. یعنی فقط با متصل شدن به اینترنت و مراجعه به سایت مورد نظرتان می‌ توانید بک ترک‌ های مختلفی را تمرین کنید.

چگونه بهترین بک ترک آهنگ برای گیتار را بیابیم؟

برای شناخت بهترین بک ترک آهنگ برای گیتار لازم است تا گیتار خود را بررسی کنید. یعنی در مرحله اول سعی کنید از ترک‌ هایی استفاده کنید که متناسب با مدل و نوع گیتار شما است. بنابراین تحت هیچ شرایطی از بک ترک های گیتار الکترونیک برای گیتارهای معمولی استفاده نکنید. البته منظور مان این نیست که نت‌های گیتار الکترونیک قابل استفاده در گیتارهای معمولی نیست؛ بلکه آهنگ مورد نظر را نخواهید شنید. لازم به ذکر است که بگوییم از بک ترکینگ نیز می‌ توانید برای افزایش توانمندی خود استفاده کنید. بک ترکینگ‌ هایی  که مخصوص گیتار هستند، ساز اصلی گیتار را از موسیقی حذف کرده‌ اند. بنابراین هنرجو می‌ تواند به جای گیتار اصلی آهنگ بنوازد و به طور واقعی خود را در یک کنسرت تصور کند.  

3 بهترین بک ترک آهنگ برای گیتار

بک-ترک-سلطان-قلب-ها

بک ترک گل گلدون من

بک-ترک-لاواستوری

چگونه با استفاده از بک ترک گیتار تمرین کنیم؟

برای یافتن بک ترک آهنگ برای گیتار نیاز است تا سایت‌ های طبقه‌ بندی شده را بیابید. منظورمان از سایت‌ های طبقه‌ بندی شده این است که بک ترک‌ های مخصوص هر نوع گیتار را در همان دسته تقسیم کرده است. به طور مثال بک ترک‌ های مخصوص گیتار نوع گیبسون را در همان دسته قرار داده است. بنابراین هنرجو به راحتی می‌ تواند بک ترک متناسب با نوع گیتار خود را بیابد. اگر هنرجو از الگوی خاصی پیروی می‌  کند می‌ تواند از آهنگ‌ های همان الگو استفاده کند. به طور مثال اگر یک هنرجو از محسن یگانه تقلید می‌ کند می‌ تواند از بک ترک‌ های مخصوص آهنگ های او استفاده کند. در غیر این صورت، می‌ توانید از سایت‌ هایی استفاده کنید که ابزارهای مختلفی برای هنرجو قرار داده‌ اند. منظورمان از ابزارها مربوط به سرعت پخش و یا حذف صدا از بک ترک است.

منابع:

  1. https://music.apple.com/us/artist/backing-tracks-for-guitarists/313460528
  2. https://www.guitartonemaster.com/article/what-are-guitar-backing-tracks
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *