خرید گیتار کارکرده (+نکات حیاتی پیش از خرید)

خرید گیتار کارکرده برای کسانی که امکان خرید گیتارهای نو را ندارند بسیار مناسب است. مکان‌ های متعددی برای معامله گیتارهای مستعمل وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ های خاص خود را دارند. در زمانی که گیتارهای متعددی را بررسی می‌کنید با دو موضوع روبرو می‌شوید. موضوع اول این است که گیتار هایی را می‌یابید که عاشقانه مورد استفاده قرار گرفتند و هیچ آسیبی ندیدند. موضوع دوم این است که گیتارهایی را مشاهده می‌کنید که انگار از جنگ جهانی برگشتند. اما نکته اینجاست که با بررسی دقیق می‌توانید گیتار مورد نظرتان را بیابید و موسیقی خود را تولید کنید. موسیقی خوب، زمانی شنیدنی است که از طریق ابزارهای دوست داشتنی هنرمند نواخته شده باشد.

چگونه به بهترین شکل ممکن به دنبال خرید گیتار کارکرده باشیم؟

خرید گیتار کارکرده بدون بررسی تمام بسترهای معامله ی گیتار، بدون فایده است. زمانی که تمام بسترهای خرید و فروش گیتارهای کارکرده و به طور کلی انواع کالاهای کارکرده را بگردید می‌ توانید گیتارهای خوبی پیدا کنید. تجربه ی خریداران کالاهای دست دوم نشان می‌دهد که یافتن گیتارهای کمیاب و سالم در میان کالاهای کارکرده امکان‌پذیر است. بنابراین اولین نکته حیاتی که باید در زمان خرید گیتار بدانید، بررسی و یافتن تمام سایت‌ ها و کانال‌ های خرید و فروش گیتار است. دومین مسئله ‌ای که باید بدانید این است که تجهیزات دست دوم، یا تعمیر نمی‌ شوند و یا به آسانی امکان تعمیر آنها وجود ندارد. بنابراین قبل از پول دادن باید به خوبی ویژگی‌ های گیتاری که می‌ خواهید بخرید را بدانید و بررسی کنید.

اساساً خرید گیتار کارکرده بدون در نظر گرفتن برخی ویژگی‌ ها موجب هزینه‌ های مضاعف خواهد بود. سومین ویژگی که باید بررسی کنید، تصاویر و فیلم‌ های مربوط به گیتار است. در صورتی که امکان بررسی حضوری گیتار وجود ندارد باید از فیلم نواختن گیتار استفاده کنید. یعنی از فروشنده بخواهید تا از گیتار خود فیلم بگیرد و تمام ابعاد فیزیکی آن را به شما نشان دهد.

برای خرید گیتار کارکرده باید چه مواردی را در گیتار بررسی کنیم؟

برای خرید گیتار کارکرده باید برخی از تجهیزات گیتار را به طور دقیق بررسی کنید. زیرا اساساً برخی از قسمت‌ های گیتار به سختی تعمیر می‌ شوند و یا حتی امکان تعمیر آنها وجود ندارد. بنابراین، این نکته بسیار اهمیت دارد که دقیقاً گیتاری که می‌ خواهید بخرید را ببینید و ویژگی‌ های اصلی آن را بررسی کنید. همچنین امکان دارد موسیقی گیتار پس از زمانی که به طور اساسی تعمیر شود به کلی دگرگون شود. در نتیجه باید موارد اساسی گیتار را به طور دقیق بررسی کنید. اولین موردی که باید در گیتار ببینید و از صحت آن مطلع شوید عبارت است از:

  • گردن(NECK): گردن گیتار باید بدون هیچ گونه خمیدگی و یا فرورفتگی باشد. بنابراین گردن گیتار را از بالا به پایین نگاه کنید تا هیچگونه کشش و یا خمیدگی نداشته باشد.

مورد دومی که باید در خرید گیتار کارکرده بررسی کنید، مفصل گردن (NECK JOINT) است. مفصل گردن یعنی قسمتی که گردن گیتار را به بدنه ی آن متصل می‌کند و متحمل کشش و فشارهای زیادی است. در نتیجه این قسمت را باید بررسی کنید تا از هرگونه عدم شکستگی و ترک‌ های متعدد مطمئن شوید. اگر در سایت هایی که بازدید کردید گیتارهایی یافتید که به طور پیچ و مهره‌ ای بودند، در این حالت باید فقط وجود شکاف و ترک را بررسی کنید. زیرا ترک‌ های کوچک به زودی تبدیل به ترک‌ های بزرگ می‌شوند.

خرید گیتار کارکرده

آیا گیتار تعمیر شده را تهیه کنیم یا خیر؟

مورد دیگری که در خرید گیتار کارکرده باید بررسی کنید، هدستاک (HEADSTOCK) است. قسمت اخیر گیتار امکان دارد که به طور اتفاقی به مکان‌ های مختلفی مانند: دیوار، در ماشین و یا سایر موارد برخورد کند. بنابراین هدستاک در بسیاری از گیتارها تعمیر می‌شود؛ ولی باید از فروشنده بپرسید که آیا به طور حرفه‌ ای تعمیر شده است یا خیر. مهره‌های روی هدستاک نیز باید بررسی شوند و هیچگونه ترک یا شکستگی نداشته باشند. به طور کلی در صورتی که قسمت‌ های غیر اساسی گیتار مورد تعمیر واقع شده باشند، مشکلی در خرید گیتار کارکرده وجود ندارد.

منابع:

  1. https://guitaristnextdoor.com/buying-used-guitars/
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *