4 تا از بهترین نوازندگان تار

بهترین نوازندگان تار، سال ها در این زمینه نوازندگی کرده و از نوازندگان مطرح و برجسته می باشند. اگر شما نیز می خواهید با بهترین نوازندگان تار در ایران آشنا شوید، این مقاله انتخاب مناسبی برای شما می باشد. پس، با ما همراه شوید.

بهترین نوازندگان تار

بهترین نوازندگان تار در ایران

شنیدن موسیقی و یادگیری آن، می تواند برای بسیاری از افراد لذت بخش بوده و آرامش زیادی را برای آن ها به ارمغان بیاورد. در آموزشگاه منظومه، بهترین نوازندگان تار ایران برای اطلاع علاقمندان معرفی می شوند. بسیاری از افراد که به ساز تار علاقه مند هستند، تمایل دارند در این زمینه برای خود الگویی را انتخاب کنند. آشنایی شما با بهترین نوازندگان تار، می تواند شما را برای موفقیت در نوازندگی تار آماده کرده و انگیزه خوبی برای تمرین و تکرار نوازندگی این ساز باشد. در ادامه، بهترین نوازندگان تار را معرفی می کنیم:

میرزا عبدالله فراهانی

میرزا عبدالله فراهانی، از بهترین نوازندگان تار بوده و پدرش، میرزا حسین قلی فراهانی هم از بهترین نوازندگان تار در دوره ی ناصرالدین شاه بود. جناب میرزا عبدالله فراهانی، از سرشناس ترین نوازندگان تار بوده و در این زمینه استادی کرده است. میرزا عبدالله فراهانی، از تاثیرگذار ترین شخصیت های موسیقی ایران به حساب می آید. نت گذاری ردیف موسیقی ایرانی، توسط میرزا عبدالله فراهانی و علی نقی وزیری انجام شده و به ثبت رسیده است.

بهترین نوازندگان تار

درویش خان از بهترین نوازندگان تار

درویش خان، از بهترین نوازندگان تار بوده و شناخت زیادی از اصول و مبانی موسیقی داشت. او تصانیف خوبی را پدید آورده است. نوازندگان زیادی از شاگردان درویش خان بودند. سعید هرمزی، موسی معروفی، ارسلان درگاهی، نورعلی برومند و … از شاگردان درویش خان بودند.

بهترین نوازندگان تار

علی اکبر و عبدالحسین شهنازی فرزندان میرزا حسین قلی فراهانی

علی اکبر، فرزند ارشد میرزا حسین قلی فراهانی بوده و تبحر خاصی در نوازندگی ساز داشت. ایشان نواختن ساز تار را از هشت سالگی و در کنار پدرش شروع کرد. پس از اینکه او در این زمینه پیشرفت کرد و توانست مهارت بالایی کسب کند، شاگردان زیادی را آموزش داد. شنیدنی ترین آثار او، با نام های پیش درآمد شور و تصنیف به اصفهان شناخته می شوند. عبدالحسین هم نواختن تار را از برادرش یاد گرفت. عبدالحسین شهنازی را به نام پدر مکتب شیرین نوازی هم می شناسند.

نوازندگان تار

غیر از اسامی که نام برده شد، باید این موضوع را بدانید که اساتید زیادی در این زمینه فعالیت داشته و توانسته اند در نوازندگی ساز بهترین باشند. در ادامه، سایر نوازندگان تار را نام می بریم:

  1. محمدرضا لطفی
  2. داریوش پیرنیاکان
  3. ارسلان درگاهی
  4. کیوان ساکت
  5. حسین کسائی
  6. کیهان کلهر
  7. بهداد بابایی
  8. میرزا حسین قلی فراهانی
  9. و …

مهم ترین نوازندگان تار ایرانی در کنار بهترین نوازندگان تار چه کسانی هستند؟

علاوه بر دانستن بهترین نوازندگان تار، باید با مهم ترین نوازندگان تار ایرانی هم که تاثیرگذاری زیادی در این زمینه داشتند، آشنا باشید. هر یک از نوازندگان تار دانش خاصی در زمینه ی نواختن تار دارند. اما مهم ترین آن ها را در ادامه نام می بریم:

  1. حسین علیزاده: مبتکر شیوه ی نوین نواختن تار، ابداع مقام داد و بیداد، اجرای پلی فونیک آواز ایرانی، سرپرستی گروه شیدا، گروه عارف و گروه ساز های ملی، عضویت در هیئت علمی دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران
  2. داریوش طلایی: مهم ترین ردیف دان های حال حاضر ایران
  3. علی نقی وزیری: سریع ترین نوازنده ی تار ایرانی

در زمینه ی نوازندگی تار ایرانی، اساتید این حوزه شاگردان زیادی را برای نوازندگی تار آماده کردند. معتبر ترین اساتید در زمینه ی نوازندگی تار ایرانی نیز میرزا عبدالله، درویش خان (اولین برگزار کننده کلاس های مدرن موسیقی)، علی نقی وزیری (مبدع شیوه ی نوین تارنوازی) و موسی معروفی (ردیف دان مشهور) هستند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *