5 کتاب آموزش گیتار از پایه تا حرفه ای

کتاب آموزش گیتار

کتاب آموزش گیتار در دنیای کنونی که بیشترین صرف وقت کاربران برای فضای سایبری است، می‌تواند مفید باشد. در دنیای امروزی که هر فرد بیشترین ساعات خود را برای فضای سایبری می‌گذارد، می‌توان از این بستر استفاده کرد. یعنی می‌ توان از پتانسیل سایت‌ ها و تلفن‌ های همراه برای آموزش بیشتر و افزایش توانمندی ها استفاده کرد. دلایل متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند فضای مجازی مزیت‌ های بهتری برای آموزش داشته باشد. به طور مثال سرعت دسترسی به مطالب آموزشی و تسهیل در دسترسی به منابع آموزشی از مهمترین دلایل استفاده از آموزش مجازی هستند. اما با توضیحات اخیر، به نظر شما آیا استفاده از کتاب‌ های آموزش موسیقی منسوخ شده است؟

آیا کتاب آموزش موسیقی بهتر است یا آموزش های آنلاین؟

کتاب آموزش گیتار هنوز دارای قدرت آموزشی بالایی است. با توجه به ‌راه های متعدد و متفاوت آموزشی که بر بستر اینترنت هستند، کمتر کسی از کتاب استفاده می‌کند. ویدیوهای آموزشی گیتار دارای مزیت‌ های زیادی هستند؛ اما معایب فراوانی هم دارند. به هر حال هنوز هیچ محتوای آموزشی نتوانسته است به ارزش محتوای کتاب باشد. کتاب می‌ تواند به طور کامل تمام آموزش‌ های لازم برای گیتاریست شدن را به شما بدهد. برای اینکه متوجه اهمیت مطالب آموزشی کتاب شوید باید نکاتی را به شما متذکر شویم. اولین نکته این است که شاید برخی بگویند که محتواهای آموزشی یوتیوب و یا سایر کانال‌ ها بهتر است. باید بدانید که محتواهای آموزشی یوتیوب نیز بر مبنای کتاب هستند.

کتاب آموزش گیتار

هنوز بسیاری از هنرمندان استفاده از کتاب آموزش گیتار را به سایر آموزش‌ ها ترجیح می‌دهند. بعضی از هنرمندان به جهت تدریس و همچنین هنرجویان به جهت یادگیری از کتاب استفاده می‌ کنند. کتاب گیتار دقیقاً مانند یک سفر لذت بخش است. همان گونه که شروع سفر، آرام و بدون هیاهو است؛ شروع مطالب کتاب ها نیز از آسان تا پیچیده ترتیب‌ بندی شده‌ اند. هنرجویان می‌توانند بر مبنای کتاب، پیشرفت خود را اندازه‌ گیری کنند. یعنی از اولین آکوردها تا تمرین‌ های تئوری و فراتر از آنها در محدوده پیشرفت هنرجو کاملاً مشخص خواهند شد.

کتاب آموزش گیتار

کدام کتاب را تهیه کنم؟

دسته‌ بندی کتاب آموزش گیتار بسیار فراوان است و لازم به نگرانی نیست. بنابراین فقط کافیست که کتاب‌ های درستی را تهیه کنید و تمرین هایتان را جدی بگیرید. در مرحله اول باید از استاد خود راهنمایی بخواهید تا کتاب‌ هایی را به شما معرفی کند. زیرا استادتان به خوبی نقطه قوت و ضعف‌ هایتان را می‌شناسد و متناسب با آنها راهنماییتان خواهد کرد. ما نیز کتاب‌ هایی عالی برای مبتدیان و حرفه‌ ای ‌ها معرفی می‌ کنیم. اولین کتاب عبارت است از:

  • آکورد شناسی گیتار از جناب آنتوان پلین: تهیه و یادگیری این کتاب برای مبتدیان ضروریست و آنها را با آکوردها آشنا می‌ کند.
  • متد گیتار هال لئونارد از ویل اشمید (Hal Leonard Guitar Method by Will Schmid and Greg Koch): این کتاب سه جلدی تمام مباحث مورد نیاز گیتاریست را ارائه کرده است. بنابراین هر هنرجو با این کتاب می ‌تواند مسیر حرفه‌ ای شدن را طی کند.
کتاب آموزش گیتار

کتاب راهنمای تکنیک گیتار کلاسیک جز بهترین کتاب های آموزش گیتار محسوب می شود. این کتاب برای کسانی که قصد دارند مهارت های خود را افزایش دهند و حرفه ای شوند مناسب است. کتاب متد گیتار آکسفورد نوشته ی دبی کرکنل نیز از کتاب‌ هایی است که هر هنرجو می‌ تواند آن را یاد بگیرد و موسیقی بنوازد. کتاب بعدی، کتاب “خود را به صورت تصویری آموزش دهید” (Teach Yourself Visually) از چارلز کیم است. این کتاب آکورد های زیادی دارد و برای کسانی که قصد پیشرفت در آهنگ ها را دارند کاملا کاربردی است.

بهترین کتاب ها برای یادگیری گیتار پاپ

بریخ از کتاب ها برای آموزش گیتار پاپ مناسب تر هستند که می توان بهترین آن ها را یکی کتاب ترانه های آفتاب دانست این کتاب به یادگیری ترانه های آشنا و قدیمی می پردازد همچنین کتاب چهل سال پاپ نیز که در چند جلد نوشته شده از بهترین کتاب ها در زمینه آموزش گیتار پاپ هستند که می توان به راحتی آهنگ های موجود در آن ها را نواخت.

از کدام کتاب آموزشی برای نواختن گیتار شروع کنم؟

کتاب آموزش گیتار می‌ تواند راهنمای کاملی برای حرفه‌ ای شدن باشد. مبتدیان بهتر از است از کتب آموزشی شروع کنند تا آکورد ها را به خوبی یاد بگیرند. از دیگر کتاب هایی که می توانیم اشاره کنیم عبارتند از:

  • روش آموزش گیتار کلاسیک از فرزاد دانشمند
  • متد گیتار از کریستوفر پارکنینگ
  • ترانه های آفتاب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *