بهترین روش یادگیری سازدهنی

یافتن بهترین روش یادگیری سازدهنی کار آسانی می باشد. فقط کافی است تا با یک تفحص ساده با انواع روش های یادگیری سازدهنی آشنا شوید. یکی از ویژگی‌ های انحصاری سازدهنی این است که می توانید در هر مکانی که باشید شروع به تمرین کنید. یعنی حمل و نقل هارمونیکا بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید در پارک‌ ها یا سایر محل‌ های مشابه تمرین کنید. فقط به یاد داشته باشید که اگر می خواهید اصولی و درست یاد بگیرید بایستی نه تنها به دنبال بهترین روش یادگیری سازدهنی باشید بلکه مساله مهم تر میزان تمرین و تمرکز شما روی سازدهنی است.

چرا یافتن بهترین روش یادگیری سازدهنی مهم است؟

یک روش یادگیری برای هنرجویان مبتدی می‌تواند از طریق آهنگ معروف برای سازدهنی باشد. یعنی کسانی که تمایل دارند تا هارمونیکا را یاد بگیرند می‌توانند آموزش‌ های خود را از آهنگ‌ های معروف آغاز کنند. سرعت یادگیری در سازدهنی بسیار بالاست و هر هنرجو می‌تواند آهنگ‌ های مختلفی را بنوازد. فقط نکته‌ ای که باید بدانید مربوط به نوع تمرین کردن هنرجو می‌ شود. هنرجو باید اصول تمرین کردن با هارمونیکا را بداند و با توجه به آنها، آهنگ‌ های متفاوتی را تمرین کند. به طور مثال اولین اصلی که هنرجو باید یاد بگیرد این است که چگونه هارمونیکا را در دستان خود نگه دارد. درست نگه داشتن سازدهنی باعث می‌شود که هنرجو بتواند به درستی آهنگ بنوازد.

بنابراین یکی از فواید یافتن آهنگ معروف برای سازدهنی، یادگیری اصول تمرین کردن است. اصل دیگری که در تمرین با هارمونیکا باید بدانید نوع تنفس است. ساز دهنی به طور مستقیم با نوع تنفس شما در ارتباط است و این حجم هوای ریه‌های شماست که ساز را به حرکت در می‌آورد. بنابراین حجم تنفس خود را باید به گونه‌ ای تنظیم کنید تا بتوانید نت آهنگ‌ های متفاوتی را بنوازید. شاید برای بعضی از هنرجویان گرامی این سوال مطرح شود که: آیا نوع ساز دهنی با تمرین‌ های آن متفاوت است؟ یعنی در صورتی که سازدهنی هر یک از هنرجویان: دیاتونیک، ترمولو و کروماتیک باشد، آیا تمرین‌ های متفاوتی دارند؟ اصول تمرین کردن در تمام سازدهنی ها یکسان است ولی موسیقی های متفاوتی دارند.

آموزش سازدهنی

استفاده از آهنگ های معروف برای یادگیری سازدهنی

هر کدام از انواع نت آهنگ معروف برای سازدهنی می‌توانند برای تمرین کردن مفید باشند. فقط نکته‌ ای که در تمرین کردن وجود دارد این است که اگر از کلاس‌های آموزشی استفاده می‌کنید حتماً از استاد خود سوال کنید. زیرا استاد، آهنگ‌ های مختلفی را با توجه به سطح هنرجو و البته با در نظر گرفتن علایق او معرفی می‌ کند. به این مسئله توجه کنید که آهنگ‌ هایی که انتخاب می‌ کنید نباید بدون درس باشند. یعنی هر آهنگ باید بتواند یک جلسه درسی کامل باشد و مطالب آموزشی را به شما منتقل کند. به طور مثال، shindlerslist یکی از آهنگ‌ های معروف می‌باشد که جان ویلیامز آن را نوشته و مطالب آموزشی مهمی دارد.

ملودی بچه های مدرسه والت یکی دیگر از انواع نت آهنگ معروف برای سازدهنی می‌باشد. این ملودی اخیر که آهنگ یکی از کارتن های معروف دهه شصت می باشد با سازدهنی بسیار جذاب و زیبا است.

آهنگ بعدی ، آهنگ گل گلدون می باشد که توسط فریبرز لاچینی تنظیم شده است.

آهنگ اخیر که توسط گروه های مختلف اجرا شده بود توانست محبوبیت زیادی را کسب کند. و جزو آهنگ‌های خاطره انگیز محسوب می‌شود. نام آهنگ بعدی که می‌ توانید تمرین کنید، رومئو و ژولیت می باشد. این آهنگ یک قطعه احساسی است که اگرچه قدیمی بوده و مربوط به سال دور است ولی فوق العاده احساسی می‌ باشد.

در ادامه برخی از معروف ترین آهنگ های مناسب سازدهنی را برای شما ارائه می دهیم :

فهرست شیندلر

بچه های مدرسه والت

گل گلدون

رومئو و ژولیت

نت آهنگ بلاچاو

گل ارکیده

خونه مادربزرگه

گل پامچال

از کرخه تا راین

سکرت گاردن

سازدهنی مناسب برای شروع

نکات نت آهنگ معروف برای سازدهنی

برای تمرین آهنگ‌ های مختلف از کدام هارمونیکا استفاده کنیم؟

سازدهنی منحصر به نوع خاصی نیست. اما بهتر است از نوع کروماتیک استفاده کنید که بر مبنای پایه C کوک شده است. و البته قابلیت اجرا در تمامی گام ها را دارد هارمونیکا‌های نوع اخیر بسیار کارآمد هستند و تا مدت زمان زیادی می‌توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند. پس برای هنرجویان سازدهنی کروماتیک می تواند بسیار کارآمد باشد و اگر به دنبال بهترین روش یادگیری سازدهنی هستید قطعا ساز کروماتیک می تواند مفید تر باشد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *