معروف‌ ترین نوازندگان گیتار – یک زن ایرانی در لیست !!

معروف‌ ترین نوازندگان گیتار دارای دیدگاه‌های خاصی نسبت به گیتار بودند. به طور مثال گیتاریست معروف Joan Jett گفت: گیتار دقیقاً چیزی است که من هستم و امتداد زندگی من می‌ باشد. ساز گیتار به گونه‌ ای است که هر فرد می‌ تواند به راحتی از آن استفاده کند و موسیقی بنوازد. اما به یک عمر زمان نیاز دارید تا دقیقاً بفهمید که هر گیتار چه امکاناتی دارد و چه موسیقی های گوناگونی می‌توان از آن نواخت. دقیقاً دو نکته ی زمان و تفکر است که باعث می‌شود یک گیتاریست تبدیل به هنرمند جهانی شود. تفکرات عمیقی مانند اینکه: چگونه تبدیل به یک گیتاریست عالی شوم، باعث شده است که ستارگانی به وجود آیند. ستارگانی مانند: جیمی پیج، برایان می و ادی ون هیلن.

چرا لازم است تا معروف‌ ترین نوازندگان گیتار را بشناسم؟

آشنایی با معروف‌ ترین نوازندگان گیتار به علت تقلید از آنهاست. یعنی لحظات سخت و طاقت فرسایی در زندگی یک گیتاریست به وجود می‌آیند که باعث می‌شوند هنرمند دلسرد شود. این لحظات سخت می‌توانند برای یک هنرمند در بازه زمانی یک هفته ای یا حتی چند سال باشند. اما نکته اینجاست که شکست‌ های موقتی نباید هنرمند را از رسیدن به اهداف خود باز دارد. آشنایی با زندگی گیتاریست‌ های معروف باعث می‌شود که بدانید آنها در شرایط سخت زندگی چه می‌ کردند. همچنین بخش عمده‌ ای از مراحل تبدیل شدن به یک گیتاریست حرفه‌ ای مربوط به تمرین کردن آثار بزرگان می‌ شود. بعضی از هنرمندان در شرایطی درخشیدند که هیچگونه تکنولوژی امروزی برای آنها وجود نداشت. بنابراین زندگی و آثار آنها می‌ تواند نقطه عطف خوبی برای شروع باشد.

الیزابت کاتن (Elizabeth Cotten) یکی از معروف‌ ترین نوازندگان گیتار می‌ باشد. این گیتاریست به عنوان نماد موسیقی فولکلور آمریکا است که در سال ۱۸۹۳ میلادی به دنیا آمد.

معروف‌ ترین نوازندگان گیتار در آمریکا

گیتاریست دیگر، لیندزی جردن (Lindsey Jordan) است که در سال ۱۹۹۹ میلادی به دنیا آمد. از طریق آشنایی با سبک موسیقی و نوع تمرین کردن هنرمندان اخیر می توانید درس‌های زیادی یاد بگیرید. یعنی این گیتاریست‌ های معروف دقیقاً با تارهای گیتاری که شما هنرجویان می نوازید تمرین کرده‌ و معروف شده‌ اند. بنابراین فقط کافیست که شما نیز مانند آنها تمرین کنید و مهارت‌ های خود را افزایش دهید.

معروف‌ ترین نوازندگان گیتار در دنیا

 برخی از معروف‌ ترین نوازندگان گیتار

جیمی هندریکس یکی از معروف‌ ترین نوازندگان گیتار است. بعضی از هنرمندان معتقدند که جیمی توانسته است مرزهای موسیقی با گیتار را جابجا کند. او در زمان خویش توانست اقدامات جدید و منحصر به فردی را انجام دهد. برخی از مشهورترین آهنگ‌ های او عبارتند از: Are You Experienced و Axis: Bold as Love and Electric Ladyland. هنرمند بعدی، ادی ون هیلن (EDDIE VAN HALEN) است. گیتاریست‌ ها معتقدند که تمرین کردن و گوش دادن به آهنگ‌ های هیلن دو نتیجه دارد. اول اینکه می توانید موسیقی را به بهترین شکل ممکن تمرین می‌ کنید تا بتوانید سطح خود را ارتقا دهید. دوم اینکه ‌نمی توانید به خوبی تمرین‌ ها را انجام دهید که در نهایت از گیتار دل زده می‌شوید و آن را رها می‌ کنید. آهنگ Eruption یکی از بهترین آهنگ های هیلن است.

هنرمند بعدی، اندی سامرز (Andy Summers) است که توانایی نواختن انواع موسیقی‌ های راک و آکوستیک را دارد. معروف‌ ترین آهنگ‌ های او عبارتند از: Message in a Bottle و Every Breath You Take. هنرمند بعدی از میان معروف ترین نوازندگان گیتار، آندرس سگوبیا (ANDRES SEGOVIA) است. این هنرمند در سبک موسیقی کلاسیک فعالیت داشت و شاگردان زیادی تربیت کرد. اسلش (SLASH) هنرمند دیگری است که توانسته بود توجه تمام موسیقی‌دانان را به خود جلب کند. بسیاری معتقدند که قدرت این هنرمند در تک نوازی مانند یک افسانه بوده است. دو آهنگ November Rain و Sweet Child O’ Mine از پرتکرارترین آهنگ‌ های او در۳۰ سال گذشته محسوب می‌ شوند.

10 نفر از معروف‌ ترین نوازندگان گیتار

لیلی افشار نخستین زن دکترای گیتار

شاید نام یک زن ایرانی در میان این لیست کمی عجیب به نظر برسد اما واقعیت دارد .

لیلی متولد سال 1338 در تهران از اببتدا اشتیاق و انگیزه گیتار نوازی را بسیار زیاد داشت و توانست با تلاش و پشتکار به مراحل بالای در نوازندگی گیتار دست یابد.

او توانست جزء دوازده نوازنده ای باشد که در حضور سگویا نوازندگی کردند و توانست با افتخار نخستین زنی باشد که به مرحله دکترای نوازندگی گیتار کلاسیک دست یابد.

او توانست کارها و اجراهای متعددی و اکثر کشور ها داشته باشد و در چند دانشگاه معتبر مقام اتادی داشته باشد.

منابع:

  1. https://www.theguitarhead.com/blogs/guitar-tips/ten-guitar-players-you-should-know-and-listen-to
  2. https://www.rollingstone.com/music/music-lists/best-guitarists-1234814010/robby-krieger-3-1234815110/
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *