سن مناسب یادگیری آواز ( برای یادگیری از کجا شروع کنم ؟)

سن مناسب یادگیری آواز برای هر شخص، زمانی می باشد که پایه ی صدای او تثبیت شده است. بنابراین والدین گرامی از سن ۳ یا ۴ سالگی، کودکان خود را برای یادگیری آواز ملزم نکنند. امکان دارد بعضی از کودکان به علت استعدادهای ذاتی مستعد یادگیری آواز باشند. لذا در صورتی که واقعاً کودک مستعد آواز است می‌توانید از کلاس‌ های آواز برای پرورش استعداد او استفاده کنید. شاید برخی از والدین بگویند که: پس تکلیف علاقه فرزندانمان به آواز خواندن چه می‌ شود؟ اساساً وجود همین علاقه است که باعث می‌شود والدین تمایل پیدا کنند تا کودکانشان را در کلاس آواز ثبت نام کنند. اما لازم است سن مناسب یادگیری آواز را بدانید، سپس اقدام به ثبت نام کنید.

سن مناسب یادگیری آواز برای علاقمندان از چه زمانی می‌ باشد؟

سن مناسب یادگیری آواز برای کودکان قطعاً از سنین پایین تر هم میسر است. اماا بیس اصلی صدای کودک پس از بلوغ به طور کامل تثبیت شده است. البته بعضی از کودکان که استعدادهای ذاتی دارند می‌توانند زیر نظر یک استاد به صداسازی بپردازند. استاد آواز خوانی به کودک مستعد کمک می‌ کند تا با آوازخوانی آسیبی به تارهای صوتی خود وارد نکند. در نهایت هرچه از سن بلوغ هنرجو گذشته باشد، صدای او تثبیت شده و آماده ی یادگیری آواز است. بعضی از اساتید موسیقی توصیه متفاوتی را به هنرجویان آواز نموده‌ اند. آنها معتقدند که نمی‌توان مانع علاقه شدید کودکان به آواز خواندن شویم. بنابراین بهتر است از ابزارهای جایگزین استفاده کنیم.

ابزارهای جایگزین برای استفاده از استعداد کودک مربوط به یادگیری پیانو می‌ شود. یعنی یادگیری پیانو و نواختن آن باعث می شود که کودک به نت‌های موسیقی مسلط شود و آوازخوانی خوبی داشته باشد. برای اینکه علاقه کودک را تقویت کنید و یا میزان استعداد خود در یادگیری را بسنجید می‌توانید از معیارهایی استفاده کنید. اولین معیار این است که در همخوانی‌ها شرکت کنید و در کنار سایر دوستانتان آواز بخوانید. به کودکان نیز اجازه دهید در گروه‌ های سرود و یا همخوانی شرکت کنند تا علاقه آنها مورد حمایت شما واقع شود. بزرگسالان نیز می‌ توانند برای دوستان و یا خانواده‌ شان آواز بخوانند.

سن مناسب یادگیری آواز برای بزرگسالان

سن مناسب یادگیری آواز برای بزرگسالان در تاریخ معینی نیست. یعنی هر زمان که انگیزه و علاقه به یادگیری برای آواز در بزرگسالان ایجاد شد، می‌ توانند یادگیری را آغاز کنند. انگیزه برای بزرگسالان بسیار ضروری است و در تمام مدت یادگیری به عنوان یک پشتوانه قوی برای آنها می‌ باشد. موضوع دیگری که باعث تاثیر در سرعت یادگیری بزرگسالان می‌شود، یادگیری سازهای دیگر است. یعنی در صورتی که بزرگسال علاوه بر یادگیری آواز به یادگیری گیتار و یا سایر سازها می پردازد، سرعت یادگیری او بیشتر خواهد شد. نکته دیگری که بزرگسالان باید به آن دقت کنند مسئله جدی گرفتن تمرین‌ ها و آوازخوانی است. تمرین کردن آواز باید به طور دائمی و مستمر انجام بگیرد؛ البته بخشی از تمرین‌ های آواز مربوط به رژیم‌ های غذایی می‌ شود.

سن مناسب یادگیری آواز

نکته دیگری که به طور مستقیم در سن مناسب یادگیری آواز تاثیر ندارد؛ ولی در نوع یادگیری بزرگسالان موثر است، فیلمبرداری می‌ باشد. کودکان به طور جدی به آوازخوانی نمی‌نگرند و بر همین اساس سن یادگیری آنها نباید پایین باشد. اما بزرگسالان که در شرایط بهتری هستند باید از موقعیت سنی خود به بهترین شکل استفاده کنند. یکی از روش های استفاده بهینه از موقعیت سنی این است که از زمان آواز خود فیلمبرداری کنید. این فیلمبرداری به شما کمک می‌ کند که تمرین‌ هایتان را بهتر انجام دهید.

یادگیری آواز را باید از کجا آغاز کنم؟

برای آغاز یادگیری آواز باید یک موسسه خوب بیابید. هدف از یافتن یک موسسه خوب آموزشی این است که اساتید متعددی برای یادگیری شما داشته باشد. هنرجویان مبتدی توجه داشته باشید که استفاده از کلیپ‌ های آموزشی برایتان مفید است اما باید زیر نظر استاد باشید. در صورتی که به طور انفرادی به تمرین کردن بپردازید امکان آسیب رسیدن به تارهای صوتی تان وجود دارد. در نتیجه بهترین راه این است که یک موسسه آموزش آواز خوانی بیابید تا از طریق آموزش‌ هایش تمرین کنید. به یاد داشته باشید که سن مناسب یادگیری آواز برای کودکان مهم تر از سن بزرگسالان است.

منابع:

  1. https://music.stackexchange.com/questions/4850/i-want-to-learn-how-to-sing-where-do-i-start
  2. https://ramseyvoice.com/teach-yourself-to-sing/
  3. https://www.musikalessons.com/blog/2013/05/the-best-age-to-start-singing-lessons/
  4. https://www.quora.com/What-is-a-right-age-for-a-child-to-begin-classical-singing-lessons
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *