تاریخچه کاخن و داستان جالب پیدایش آن

امروز قصد داریم تا با ساز زیبای کاخن بیشتر آشنا شویم و به مرور تاریخچه کاخن بپردازیم به جرات می توان گفت که یکی از زیباترین و خاص ترین سازهای کوبه ای ساز زیبای کاخن است که با صدای جذاب و قابلیت خاصش در اجرای ریتم ، رنگ و بوی خاصی به گروه های موسیقی می دهد اما فقط این نیست و کاخن برای پیدایش و ماندگاریش در موسیقی راه دشوار و درازی را طی کرده است که امروز به بررسی آن می پردازیم.

کاخن

کاخن سازی است جعبه مانند که نوازنده روی آن می نشیند و با دو دست به اجرای ریتم می پردازد.

تسلط نوازنده و اشراف آن هنگام نشستن روی ساز این امکان را به او می دهد که راحتی ریتم هایی را که می خواهد روی ساز اجرا نماید.

تاریخچه کاخن

از سویی حالت خاص جعبه کاخن این امکان را می دهد که بتوان با ضربه زدن روی بخش های مختلف صداهایی متفاوت تولید کرد و این خود باعث می شود که بتوان از یک حالت تکراری و خشک خارج شد.

درون کاخن هم سیم هایی تعبیه شده که قابلیت سفت کردن یا شل تر کردن دارند و با این کار نوازنده می تواند افکت صدایی خاصی هم در کنار ریتم تولید کند که این خود بسیار بر جذابیت نوازندگی می افزاید.

تاریخچه کاخن

تاریخچه ساز کاخن یا کاخون به کشور زیبای پرو بر می گردد و خاستگاه این ساز از آن جا است.

جالب است بدانید که این ساز نه توسط موزیسین های بزرگ و نه توسط موسیقی دانان و سازشناسان بلکه توسط کارگران این کشور ساخته شده است و این خود از شگفتی های این ساز است.

یک دلیل ماندگاری و خاص بودن این ساز هم همین است که در واقع این ساز از دل مردم ساده ولی خوش ذوق تبدیل به یک ساز بزرگ شده است.

و جالب تر آن که بدانید این ساز زمانی ساخته شده که مردم کشور پرو ، توسط استعمار کشور اسپانیا از نوازندگی هر نوع سازی منع شده بودند.

و این خود نشان می دهد که موسیقی هر طور که باشد راه خودش را از بین دشواری ها و از دل مردم پیدا می کند.

در واقع برده های پرو که از نواختن آلات موسیقی منع شده بودند با یک ایده جالب از میان جعبه های میوه شب ها و به دور از چشم استعمارگران به نواختن ریتم های جالب و رقص و آواز می پرداختند و به این شکل هم موسیقی را زنده نگه داشتند و هم یک ساز جالب ابداع کردند
بعدها البته این ساز پیشرفته تر شد و مواردی نیز به آن اضافه گردید.

آموزش و یادگیری کاخن

حال که با تاریخچه کاخن اشنا شدید قطعا نوازندگی آن حس و حالی دیگر برایتان خواهد داشت.

جالب است بدانید که نوازندگی این ساز هر چند شامل تکنیک های مختلف و جذاب است اما به هیچ عنوان دشوار نیست.

و شما با گذراندن دوره آموزش کاخن به راحتی می توانید با سازهای دیگر نوازاندگی کنید و از آن لذت ببرید.

در آموزشگاه موسیقی منظومه ما دوره های مبتدی تا پیشرفته کاخن را در روزهای مختلف هفته برگزار می کنیم.

کلاس ها هر هفته یک جلسه و با شرایط خاص برگزار می گردد برای این ساز زیبا چند استاد مجرب آموزش کاخن در آموزشگاه حضور دارند که می توانید با ایشان کلاس داشته باشید.

برای اطلاع از شرایط و نحوه برگزاری کلاس ها می توایند با شمار های آموزشگاه در تماس باشید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *