معروف‌ ترین نوازندگان پیانو و داستان جذاب

معروف‌ ترین نوازندگان پیانو حماسه آفرینی‌ های بی‌ نظیری در طول تاریخ داشتند. همچنین نوازندگان پیانو همیشه بخش مهمی از تاریخ موسیقی را به خودشان اختصاص داده‌ اند. به طور مثال آیا نام پیانیست افسانه‌ ای یعنی لودویگ ون بتهوون را شنیده‌ اید. ایشان یکی از آهنگسازهای بی‌ نظیر آلمانی است که شنوایی‌ اش را از اواخر سن ۲۰ سالگی از دست داد. اما نکته اینجاست که او تا آخر عمر به آهنگسازی پرداخت و موسیقی‌ های کم نظیری نوشت. در مورد شخصیت این هنرمند و سایر هنرمندان زمینه ی پیانو توضیحات بیشتری خواهیم داد.

آیا معروف‌ ترین نوازندگان پیانو را می‌شناسید؟

بتهوون یکی از معروف‌ ترین نوازندگان پیانو است. ایشان سمفونی نهم که یکی از محبوب‌ ترین آثارش می ‌باشد را در زمانی نوشت که تقریباً ناشنوا بود. هنرمند بعدی جناب ولفگانگ آمادئوس موتزارت است. ایشان موسیقی را از سن ۵ سالگی شروع به یادگیری و نواختن کرد. این نابغه اتریشی در سن ۶ سالگی می‌توانست که پیچیده‌ ترین آثار نوشته شده ی موسیقی را به راحتی بنوازد. تمامی آهنگ‌ های موتزارت در دنیا محبوب هستند و در بیشتر سالن‌ های کنسرت جهان نواخته می‌ شوند. هنرمند بعدی فردریک فرانسوا شوپن است. این هنرمند لهستانی یکی از بزرگترین پیانیست‌ های سبک رمانتیک است. این هنرمند، فردی درونگرا بود و اکثر موسیقی‌ هایی که نوشت ناشی از همین حس بودند. یعنی نت هایش بیانگر نوعی مبارزه درونی و احساساتی که فقط در انزوا بیان می‌ شوند بود.

یادگیری پیانو در منزل

فرانتس لیست یکی از معروف‌ ترین نوازندگان پیانو است که در اتریش به دنیا آمد ولی در آلمان فوت شد. اما این هنرمند اصالتاً مجارستانی بود و آثار متعددی در زمینه سمفونی و اپرا دارد. هنرمند بعدی جناب دوک الینگتون است که بیش از هزار اثر دارد. این هنرمند آمریکایی آثار بسیار زیادی را در زمینه ی جاز نوشته است و دقیقاً این آثار به عنوان معیار و استاندارد این سبک مطرح شده اند. هنرمند بعدی جناب بیلی جول آمریکایی می باشد. این هنرمند توانسته است بیش از ۱۵۰ میلیون آلبوم از آثار پاپ و راک خود را در سراسر دنیا به فروش برساند. او همچنین توانسته است که جوایز مختلفی را از جمله ۶ دوره جایزه گرمی را دریافت کند. هنرمند بعدی جناب التون جان بریتانیایی است. او توانسته فروش بیش از ۳۰۰ میلیون آلبوم را در سراسر جهان برای خود ثبت کند. همچنین او جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار بهترین آهنگ اصلی را دریافت کرده است.

شناختن معروف‌ ترین نوازندگان پیانو چه اهمیتی دارد؟

آشنایی با معروف‌ ترین نوازندگان پیانو باعث می‌شود که سرعت بیشتری به خودتان بدهید. یعنی هنرجویان مبتدی با مشکلات زیادی روبرو هستند و این مشکلات باعث ناامیدی آنها می‌ شود. شناخت هنرمندان محبوب پیانو باعث الهام گیری از آنها می‌شود و مانند یک نوشیدنی انرژی را برای هنرجویان عمل می‌ کند. بنابراین هنرمندان محبوب و معروف را بشناسید و از روش‌ های آنها تقلید کنید تا بتوانید به رویای شخصی خودتان برسید. هنرمند محبوب دیگر پیانو خانم آلیشیا کیز است. این هنرمند آثار متعددی دارد و توانسته است که ۱۵ جایزه گرمی را به دست آورد. در دوران فعلی خانم کیز تلاش‌های بشردوستانه زیادی در زمینه‌ مقابله با بیماری HIV انجام می‌دهد.

نحوه صحیح نشستن برای پیانو

آیا لذت پیانو را می‌توان با شناخت هنرمندان به دست آورد؟

یکی از دلایل شناخت معروف‌ ترین نوازندگان پیانو، شنیدن آثار آنها می‌ باشد. بنابراین چه خودتان هنرجو باشید و چه عاشق هنر و موسیقی باشید، نمی‌توان لذت شنیدن آثار بزرگان را کتمان کرد. همچنین جستجو و بررسی آثار بزرگان باعث می‌ شود که به معلوماتتان اضافه شود. مثلاً آیا تا به حال نام کلارا هاسکیل اهل رومانی را شنیده‌ اید. این هنرمند یکی از نادرترین هنرمندان سبک کلاسیک است که موسیقی‌ های خود را با تفسیر خاصی نوشته است. به احترام و افتخار این هنرمند خانم، هر سال مسابقه‌ ای برای پیانیست‌ های جوان برگزار می‌شود تا بتوانند استعدادهای خود را به نمایش بگذارند. هنرمند دیگر، مارتا آرگریچ آرژانتینی است که از ۸ سالگی توانست استعداد های خود را به نمایش بگذارد.

منابع:

  1. https://www.linkedin.com/pulse/interesting-facts-you-didnt-know-famous-pianists-young-artiste?trk=article-ssr-frontend-pulse_more-articles_related-content-card
  2. https://www.smartpiano.com.au/6-famous-pianists-inspire/
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *