10 بهترین آهنگ‌ های اجرا شده با گیتار

بهترین آهنگ‌ های اجرا شده با گیتار برای هر هنرجو می‌ توانند فرصتی برای تمرین بیشتر باشند. بنابراین برای هنرجویان گرامی لازم است تا بهترین و معروف‌ ترین آهنگ‌ های اجرا شده با گیتار را بشناسند. البته لازم به ذکر است که نیازی نیست فقط بر روی آهنگ‌ های خاصی تمرکز کنید. یعنی می‌ توانید هم از آهنگ‌ های داخلی و هم از آهنگ‌ های خارجی استفاده کنید. بنابراین تهیه یک چک لیست کامل از معروف‌ ترین آهنگ‌ های اجرا شده با گیتار می‌ تواند برایتان مفید باشد. مثلا یکی از معروف‌ ترین ملودی‌ هایی که توسط گیتاریست‌ های داخلی اجرا می‌ شود را برایتان ذکر می کنیم. آهنگ جزر و مد از بهنام خدری یکی از بهترین آهنگ‌ های اجرا شده توسط گیتار است. این آهنگ به صورت فردی و گروهی قابلیت اجرا دارد.

 

چگونه بهترین آهنگ‌ های اجرا شده با گیتار را بیابیم؟

یافتن بهترین آهنگ‌ های اجرا شده با گیتار کار دشواری نیست. البته قبل از ذکر آهنگ ها، لازم است تا نکته‌ ای را در خصوص تمرین آنها به شما متذکر شویم. این نکته چنین است که در زمانی که می‌خواهید آهنگی را تمرین کنید باید به نوع اجرای آن توجه کنید. یعنی اولاً بدانید که اقتضای هر آهنگ، اجرای تک نفره و یا گروهی است. دوماً نت های آهنگ هایی که متناسب با گیتار شما هستند را حفظ کنید؛ سپس مشخص کنید که آیا میخواهید انفرادی یا با دوستانتان، آهنگ های انتخاب شده را تمرین‌ کنید. مشخص شدن نکاتی که ذکر کردیم باعث می‌ شوند که بتوانید یک موسیقی عالی بنوازید. شاید برخی از هنرجویان بخواهند که فقط از یک خواننده ی خاصی تقلید کرده و آهنگ‌ های او را تمرین کنند. در این صورت بهتر است در ابتدا از آهنگ‌ های ساده ی او شروع کنید و سپس همنوازی با آهنگ‌ های ترکیبی را تمرین کنید.

لیست بهترین آهنگ‌ های اجرا شده با گیتار برای هنرجویان

بهترین آهنگ‌ های که با این ساز نواخته شده در یک لیست برای هنرجویان جمع آوری شده‌ اند. هنرجویانی گرامی می‌ توانند از آهنگ‌ های ساده‌ ای که توسط محسن یگانه اجرا شده است استفاده کنند. همچنین هنرجویان می ‌توانند از آلبوم A Unique Classical Guitar Collection استفاده کنند. آلبوم اخیر بسیار معروف است و توانسته است که توجه بسیاری از موسیقیدانان جهانی را به خود جلب کند. لازم است شما هنرجویان گرامی بدانید که هدف از تمرین کردن آلبوم اخیر این است که مهارت‌ هایتان را افزایش دهید. یعنی بتوانید آکوردها را یاد بگیرید و ملودی یک آهنگ را بنوازید. البته برای کسانی که در سبک راک کار می‌ کنند نیز آهنگ‌ هایی وجود دارد. معروف ‌ترین آهنگ در زمینه اخیر، آهنگ Radiohead – Creep می‌ باشد.

قطعه موسیقی The Beatles – Blackbird نیز جز بهترین آهنگ ‌های اجرا شده با گیتار است. آهنگ اخیر سرعت آهسته‌ ای دارد و احساسی است. بنابراین هنرجویان مبتدی می‌ توانند به راحتی با این قطعه موسیقی ارتباط برقرار کنند. اما الزاماً به قطعه موسیقی‌ هایی که سرعت آرامی دارند عادت نکنید و از ریتم‌ های تند نیز استفاده کنید. هنرمند دیگری که می‌ توانید از قطعه های متعدد آن برای تمرین استفاده کنید، موسیقی‌ های Johann Sebastian Bach می باشد. همچنین آهنگ‌ های Wilhelm Peterson نیز می‌ توانند برای تمرین کردن به طور فردی و گروهی مفید باشند.

 

بهترین آهنگ‌ های اجرا شده با گیتار

نت آهنگ های معروف برای گیتار

در اینجا می توانید لیستی از نت آهنگ های معروف برای گیتار را دریافت نموده و دانلود نمایید.

برای اجرای آهنگ های معروف از روی نت آن ها بهتر است به توضیحاتی که درباره هر نت داده شده دقت نمایید.

تنظیم این قطعات و نت ها به گونه ای بوده است که بتوانید با هر سطحی به راحتی ار پس آن بربیایید.

 

بهترین آهنگ‌ های خارجی که به خوبی اجرا شده‌ اند

یکی از بهترین آهنگ‌ های اجرا شده با گیتار در موسیقی خارجی مربوط به آهنگ Oasis – Wonderwall می‌ شود.

دانلود آهنگ Oasis – Wonderwall

آهنگ های زیادی در موسیقی خارجی وجود دارند که برای تمرین کردن بسیار عالی هستند و ما فقط برخی از بهترین آهنگ های آنها را ذکر می کنیم. بنابراین می توانید تحقیقات بیشتری انجام دهید و آهنگ های بیشتری را بیابید. یکی از بهترین و محبوب‌ ترین آهنگ‌ های خارجی اجرا شده با گیتار عبارت است از: Ed Sheeran – Thinking Out Loud . آهنگ اخیر موسیقی بسیار آرامی دارد که باعث می‌ شود هنرجو به سرعت بتواند با ریتم آن هماهنگ شود.

دانلود آهنگ Ed Sheeran – Thinking Out Loud

منابع:

  1. https://guitarspace.org/tips/most-popular-songs-to-learn-guitar/
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *