چگونه ویولن را کوک کنیم ؟

یکی از کلاس های تخصصی در آموزشگاه موسیقی منظومه کلاس ویولن است در کلاس ویولن همه آموزش های لازم ائم از طریقه نوزاندگی و … آموزش داده می شود همچنین می توانید از همان ابتدا یاد بگیرید که چگونه ویولن را کوک کنیم و در واقع دانست این قضیه و طریقه درست کوک کردن ویولن برای هر هنرجوی ویلن و هر نوازنده مبتدی تا پیشرفته ضروری و لازم است امروز شما را با این طرز درست کوک آشنا خواهیم کرد.

چگونه ویولن را کوک کنیم ؟

ویولن از دسته سازهای آرشه ای است و سازی است که با سیم های مخصوصی به خود که چهار سیم هستند و کشیدن ارشه روی سیم ها تولید صدا می کند اما سیم ها بایستی کوک خاصی داشته باشند در زیر می توانید کوک سیم های ویولن را ببینید.

کوک سیم های ویولن به ترتیب عبارت است از سل ، ر ، لا ، می که بایستی در کوک آن این نت ها به درستی باشند تا صدای درست و اصولی را طبق جای درست انگشت گذاری به ما بدهد.

برای کوک دقیق ویولن می توانید از تیونر استفاده کنید.

تیونر چیست ؟

تیونر وسیله ای است که به ما کمک می کند تا صدای هر نت را تشخیص دهیم و روی سیم دلخواه نت دلخواه را کوک کنیم.

نت های سل ، ر ، لا ، می را اگر با حروف انگلیسی که در تیونر است بخواهیم چک کنیم به ترتیب می شود :

e , a , d , g

برای کوک کردن کافی است سیم مورد نظر را در نزدیکی تیونر به صدا در آوریم و بر طبق حرفی که نشان می دهد سیم را کوک کنیم به این ترتیب که اگر حرفی که روی دستگاه نشان داد پایین تر از کوک سیم بود بایستی سیم را سفت تر و اگر بالاتر بود سیم را شل تر می کنیم.

مثلا اگر کوک سیم اولی را می خواهیم که نت e  و حرفی که تیونر قبل زا کوک نشان می دهد d  باشد باید سیم را سفت تر کنیم و اگر f  را نشان داد بایستی سیم را شل تر کنیم تا به کوک e  برسد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *