آموزشگاه موسیقی کودک

آموزشگاه موسیقی منظومه به عنوان تخصصی ترین مرکز و آموزشگاه موسیقی کودک برنامه های بسیار کامل و مشخصی برای آموزش موسیقی کودک از مبتدی تا پیشرفته دارد در این برنامه ها همه نیازهای کودکان در آموزش در نظر گرفته شده است تا آموزش ها هم تخصصی و درست پیش برود و هم بیشترین میزان علاقمندی به موسیقی را در کودکان در بر بگیرید در ادامه شما را با بخشی از این برنامه های آموزشی برای موسیقی کودک بیشتر آشنا خواهیم کرد.

موسیقی کودک

برخی ها موسیقی کودک را به دید سرگرمی یا گذراندن بخشی از تایم کودکان در حال بازی می پندارند و خیلی به شکل تخصصی به موسیقی کودک اهمیتی نمی دهند اما باید بدانید که حیطه موسیقی کودک بخشی است که برای کودکان فواید بیشماری دارد و اگر به آن نوجه داشته باشید همه ارکان زندگی کودکان را می تواند تغییر دهد از عملکرد موثر در هوش و تقویت ذهن و حافظه کودک گرفته تا تاثیرات بسیار بزرگ در روابط اجتماعی و ایجاد اعتماد به نفس در کودکان همگی این موارد تنها بخشی از فواید بیشمار موسیقی برای کودکان است.

در اهمیت موسیقی کودک شاید شکی نباشد اما باید بدانید فواید بیشمار موسیقی برای کودکان و تاثیرات مثبت آن فقط این نیست که کودکتان را در کلاس موسیقی ثبت نام کنید بلکه بایستی آموزش ها برنامه مشخص و با اهدافی درست پیش برود که اگر اینگونه نباشد نه تنها شاید تاثیر مثبتی ندارد بلکه در برخی موارد ممکن است به سرخوردگی و دیگر مشکلات منجر شود.

از این رو اهمیت آموزش موسیقی کودک به شکل اصولی و هدفمند مشخص می گردد در زیر بخشی از این اهداف را که در برنامه های آموزشگاه منظومه لحاظ شده مشاهده می نمایید.

( عکس ها از کنسرت کودکان آموزشگاه منظومه )

منظومه تخصصی ترین آموزشگاه موسیقی کودک

در آموزشگاه منظومه ما آموزش موسیقی کودک را به شکلی بنیادین و با الهام از اصول آموزش موسیقی جهانی پیش می بریم در اینجا ما آموزش ها برای کودکان را در واقع به شکل آموزش مستقیم نمی بینیم چرا که هر نوع آموزش مستقیم در این حیطه به شکل منفی جواب می دهد و در کودکان باعث بی میلی به اموزش می شود بنابراین ما در وهله نخست آموزش ها را در غالب بازی های کودکانه برای کودکان در نظر می گیریم و در این بخش کودکان در گرروه همسالان و یا در کلاس های خصوصی به بروز احساسات موسیقایی خود می پردازند.

در این بخش ما بازی های مختلف و هدفمندی برای کودکان طراحی کرده ایم که با انجام آن ها کودکان اصول اولیه موسیقی همچون درک ریتم و … را می آموزند بدون اینکه متوجه باشند در حال یادگیری هستند.

در بخش بعد کودکان تشویق می شوند که سرود ها و بازی هایی را در بخش قبلی آموخته بودند و به آن علاقه دارند به شکل ملودی روی یک ساز ساده بنوازند این همان بخشی است که در آن از سازهای کوبه ای و ملودیکی ساده استفاده می شود در این بشخ نیز به علاقه و تانگیزه بخشی به کودکان توجه خاصی داریم.

در بخش های بعدی با علاقمند تر شدن کودک به موسیقی و جذب آن به این حیطه آموزش های تخصصی تر را در پیش می گیریم البته باز هم تاکید بر آموزش پایه ای و علاقمندی در کودک است.

زمانی که کودکان با موارد و نکات مهم موسیقی آشنا شدند و زمانی که خود به درک موسیقی و اهمیت آن پی بردند اینک می توانند یک ساز تخصصی انتخاب نمایند و با آموزش هایی که در مراحل قبل صورت گرفته بود در اینجا پیش زمینه ای بسیار خوب و غنی دارند و با مهارت هایی که در ساز شناسی و درک موسیقی گرفته اند هم سازی متناسب با علاقه خود انتخاب می کنند و هم با درک درست می توانند در آموزش آن به شکل تخصصب پیش بروند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *