بهترین مدل سه تار برای شروع

در پی سوال عده از شما عزیزان و همراهان در آموزشگاه موسیقی منظومه امروز می خواهیم درباره بهترین مدل سه تار برای شروع صحبت کنیم که می توانید در ادامه با ما همراه باشید و در مورد این مساله بیشتر بدانید هر چند که برای تهیه و خرید سه تار بایستی موارد بسیاری را مورد توجه قرار دهید ولی باید بدانید سازی قصد دارید تهیه نمایید بایستی مولفه هایی داشته باشد که عمده آن ها صدای درست ساز است و برای اینکه بدانید سازتان صدای مناسب و استانداردی دارد یا نه می توانید در ادامه مواردی را ببینید.

سه تار

سه تار سازی است از دسته سازهای زهی و سازی ایرانی است که در بین نوازندگان و هنردوستان جایگاهی خاص دارد و معمولا این ساز را ساز دل می نامند از این رو که بین نوازنده و ساز معمولا ارتباطی خاص برقرار می گردد سه تار سازی است که کاملا در اختیار نوازنده است به لحاظ سهولت اجرای نت ها و به لحاظ صدا دهی بسیار آسان و صدای ملیحی که دارد و دقیقا به همین دلیل هم هست که سازی بسیار محبوب است برای نوازندگی ساز هم نیاز به وسیله خاصی نیست و می توان با ناخن انگشت اشاره به راحتی صدای ساز را در آورد.

سه تار در واقع چهار سیم دارد و این به خاطر سیم اضافه ای است که بعدها به سه تار اضافه شد و بنا به نام شخصی که این کار را کرد سیم مشتاق هم نامیده می شود این سیم کار بسیار زیادی نمی کند و بیشتر برای فضا دهی و گرم تر شدن صدای سیم سوم می باشد.

بهترین مدل سه تار برای شروع

اگر بخواهیم درباره بهترین سه تار برای شروع آموزش صحبت کنیم باید بدانیم که اصلا برای یک ساز چه چیز اهمیت دارد در وهله نخست باید صدای ساز مورد توجه قرار گیرد که این خود متاثر از چند موضوع در ساخت سه تار است یکی جنس چوبی که در ساخت سه تار بکار می رود بایستی کیفیت مناسبی داشته باشد و در مرحله بعد ساخت و تراش خود ساز است.

این مورد را البته بایستی از کسی که تخصص دارد بپرسید و بهتر است که حتما با مشورت و تایید استادتان ساز تهیه نمایید و اگر هنوز استادی ندارید در این مورد می توانید از مشاورین ما در آموزشگاه موسیقی منظومه راهنمایی بگیرید.

در هر صورت برند های مختلفی در بازار برای سه تار است ولی از آنجاییکه معمولا سه تار سازی دست ساز است به همین خاطر اگر مدل یا برند خاصی هم مورد تایید باشد احتمال اینکه در ساخت های بعدی مشکلی وجود داشته باشد باز هم هست و حتی اگر در ساخت هم مشکلی نباشد در هنگام جابجایی و یا در شرایط بد می تواند مشکل پیدا کرده باشد از این جهت حتما همیشه قبل از خرید با کسی که تجربه دارد مشورت نمایید و یا حتی المقدور سازی با ضمانت از فروشنده بخواهید.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

آموزش سه تار

برای آموزش سه تار در آموزشگاه منظومه ما دوره های جذاب و خاصی در نظر گرفته ایم تا آمزوش این ساز زیبا را راحت تر کنیم برای این منظور اساتید در آموزشگاه منظومه همیشه بر اساس روشی ثابت و خشک پیش نمی روند بلکه در آموزش ها و یا اتنتخاب قطعات هیمشه به انگیزه هنرآموزان توجه می گردد از سویی آموزش ها را به شکلی آکادمیک پیش می بریم که در ادامه برای هنرجویان مستعد راه باز باشد به این شکل هم اموزشی اصولی خواهیم داشت و هم دوره ای جذاب که هنرجویان با انگیزه به ادامه کلاس ها ترغیب شوند.

آموزش سه تار در دو بخش برای کودکان و برای بزرگسالان پیش می رود در بخش بزرگسالان هم اساتید با تجربه و هم روشی متناسب با روحیات و مشغله های بزرگسالان در نظر گرفته ایم و در بخش کودکان نیز امزوش ها با روش های کودکانه و متناسب سن هنرجویان است.

در هر دوره برای هنرجویان کنسرت های هنرجویی و اجرا در سالن های مختلف را خواهیم داشت که برای هنرجویانی که به این بخش علاقه دارند بسیار مفید و انگیزه بخش است و در شکل های گروهی ، چند نفره و یا تک نفره اجرا می گردد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *