آموزشگاه موسیقی و مشکلات آموزش پیانو ۵

آموزشگاه موسیقی

آموزشگاه موسیقی و مشکلات آموزش پیانو ۵

همانطور که گفته شد پیانو از ساز های محبوبی است که در آموزشگاه موسیقی تدریس می گردد و مزایایی از قبیل زیبایی و دلنشینی صدای آن باعث شده که هر روزه تقاضا برای یادگیری این ساز بیشتر گردد.

همانقدر که گرایش به این ساز سهل و راحت است از سوی دیگر آموزش اصولی آن گاهی برای خانواده ها به معضلی تبدیل می شود و گاها شاهد این هستیم که بعد از تعویض اساتید متعدد به آموزشگاه موسیقی ما مراجعه می کنند و خیلی وقت ها هم افراد نمی دانند که چه استادی را باید انتخاب کنند که مناسب شرایط شان باشد.

آموزشگاه موسیقی

در بحث انتخاب استاد باید فوق العاده دقت داشت چرا که در موسیقی اگر مفاهیم و بیس کار به هنرجو درست آموزش داده نشود در ادامه و در مراحل بالاتر حتما به مشکل بر می خورد و آنجا دیگر راهی برای بازگشت نیست.

به همین دلیل است که هر مقدار زمان برای انتخاب استاد و آموزشگاه موسیقی مناسب صرف کنید هیچ ایرادی ندارد.

بهتر است برای انتخاب اساتید موسیقی مناسب، از مشاوران آموزشگاه موسیقی کمک بگیرید و حتما به راهنمایی آنها در این زمینه دقت نمایید.

بعد از این مرحله نیز در زمان آموزش و در ادامه راه یادگیری این ساز شاید موانعی بوجود آید که در پست های قبلی در موررد آنها صحبت کردیم و فقط چند مورد باقی ماند که قول داده بودیم در این پست به آن بپردازیم.

۱. عدم پیوستگی در اجرای قطعات

۲. استرس در هنگام اجرا

۳. تمرین در منزل با بی میلی

عدم پیوستگی در اجرای قطعات

این مورد می تواند دلایل زیادی داشته باشد اما هر چه باشد باید بگوییم که در اجرای قطعات مهم ترین عامل برای روان نواختن تمرین است.

هر چقدر که روی یک قطعه تمرین بیشتری داشته باشید هم بهتر و هم پیوسته تر می توانید آنرا بنوازید.

اما اگر این مشکل را معمولا دارید در اجرای قطعات سعی کنید ابتدا با ریتم آرام بنوازید و رفته رفته سرعت را به موازات تمرین بالا ببرید حتما قادر خواهید بود که پیوسته بنوازید.

استرس هنگام اجرا

استرس می تواند چون موضوعات دیگر در اجرای موسیقی هم وجود داشته باشد و همین امر قطعا به افت نوازندگی خواهد انجامید پس باید کنترل شود.

هر چقدر تسلط شما روی قطعه ای که می نوازید بیشتر باشد مطمئنا اجرای آن با استرس کمتری همراه خواهد بود.

پس سعی کنید تا نواقص نوازندگی خود را برطرف نمایید و با تمرین هایی که اساتید به شما داده اند این موضوع را برطرف نمایید.

آموزشگاه موسیقی

در نهایت هم اگر قصد اجرای قطعه را دارید سعی کنید که بدون توجه به اطراف یا تماشاچیان کار خود را انجام دهید و اگر جایی به مشکل برخوردید ادامه قطعه را بنوازید و به هیچ عنوان نوازندگی را قطع نکنید چرا که این کار هم استرس شما را بیشتر می کند و هم توجه همه را به قطعی قطعه جلب می کند شاید اگر با همان روند بنوازید اصلا کسی متوجه اشتباه شما نشود ولی در صورت قطع کردن قطعه همه متوجه خواهند شد و اینگونه استرس شما رای ادامه نیز بیشتر می شود.

تمرین در منزل با میلی

برای مورد اخیر مهم ترین عاملی که می توان بیان کرد روش تدریس نامناسب است چرا که اگر دروس با توجه به سطح و علاقه هنرجو تنظیم شده باشد حتما با اشتیاق به تمرین آن خواهد پرداخت.

در آموزشگاه موسیقی منظومه قبل از تدریس ابتدا علاقه و سطح هنرجو ارزیابی می گردد و روش آموزشی متناسب با هنرجو طرح می گردد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *