آموزشگاه موسیقی و مشکلات آموزش پیانو ۲

آموزش پیانو آموزشگاه منظومه

آموزشگاه موسیقی و مشکلات آموزش پیانو ۲

در پست قبلی با مشکلاتی که برای انتخاب این ساز برای والدین در آموزشگاه موسیقی وجود دارد صحبت کردیم.

و راه حل های برطرف کردن این موانع را نیز توضیح دادیم که چگونه می توان برای حل آن اقدام کرد.

این بار مشکلاتی را که بر سر راه آموزش ساز پیانو وجود دارد را مورد بررسی قرار می دهیم و اینکه چگونه می توان آموزش را با برداشتن این موانع جذاب تر و بهتر کرد.

آموزشگاه موسیقی

تمرین روی ساز پیانو

بسیاری از مواقع پیش می آید که والدین به علت های مختلف (از جمله هزینه بالای ساز و یا دردسر های حمل و جابجایی و یا عدم اطمینان از اینکه فرزند پیانو را ادامه می دهد یا نه) خرید ساز پیانو را به تاخیر می اندازند

و یا اینکه به جای پیانو یک کیبورد(ارگ) ساده تهیه می کنند و یا پیانو های ارزان و بی کیفیت خریداری میکنند.

وقتی که اساتید پیانو در آموزشگاه موسیقی درسی را تدریس میکنند باید هنرجویان به اندازه کافی تمرین داشته باشند تا بتوانند درس های بعدی را بگیرند و اگر صحیح و اصولی تمرین نشود و یا به علت هایی که در بالا گفته شد ساز مناسبی برای تمرین نداشته باشند عملا کلاس بی فایده خواهد بود.

 

خیلی از مواقع هنرجویان درس را به خوبی متوجه می شوند اما وقتی در منزل تمرین می کنند اصلا رغبتی به آن ندارند این به این علت است که چون درس را با ساز پیانو گرفته اند و آن صدا در گوششان ظیط شده و اگر سازی که در منزل دارند ساز بی کیفیتی باشد به هیچ وجه انگیزه هنرجو را بر نمی انگیزد و باعث بی رغبتی او به کلاس پیانو می گردد.

به همین خاطر به والدین توصیه می کنیم که ساز با کیفیت و خوب برای فرزندان تهیه نمایند و حتما با اساتید آموزشگاه موسیقی برای تهیه ساز مناسب مشورت نمایند.

با انتخاب ساز مناسب و با صدای استاندارد برای کودکان آنها را از همان ابتدا باید با صدای صحیح و استاندارد آشنا کرد.

اساتید موسیقی کودک می گویند که صدای نامناسب بی کیفیت و غیر استاندارد در موسیقی صدمه های زیادی به نوازندگی می زند مخصوصا این قضیه برای کودکان بسیار بد است.

و موارد زیادی در آموزشگاه موسیقی دیده شده که بی رغبتی و سرخوردگی از موسیقی ایجاد می نماید و موارد این چنینی گاهی شاید منجر به این شود که حتی کودک برای همیشه از موسیقی زده شود.

ویدئو آموزشگاه موسیقی

صدای بلند ساز پیانو

پیانو ساز بسیار خوش صدایی است و همگان از شنیدن صدای آن لذت می برند اما گاهی تمرین هنرجویان مبتدی روی این ساز شاید خیلی زیبا به نظر نرسد و حتی برخی موارد گوشخراش نیز می شود.

گذشته از این صدای بلند این ساز باعث می شود که همیشه نتوان تمرین ها را انجام داد مثلا شاید شب ها تمرین پیانو برای خانواده یا همسایگان ایجاد مزاحمت نماید.

هر چند که اکثر پیانو ها پدال هایی دارند که باعث کم شدن صدا می شود اما باز هم شاید این قضیه مساله ساز باشد.

از پدال های صدا خفه کن در این موارد می توان استفاده کرد.

به دلایلی مانند نازکی زیاد دیوار ها شاید مواردی صدای پیانو برای همسایگان ایجاد مزاحمت نماید.

در این مورد بخصوص توصیه می کنیم از پیانو های دیجیتال استفاده نمایید که قابلیت کم و زیاد کردن صدا را دارند.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *