سوالات متداول در آموزشگاه موسیقی 5

آموزشگاه موسیقی

سوالات متداول در آموزشگاه موسیقی 5
چگونه بتوانیم قطعاتی را که خودمان دوست داریم بنوازیم؟
یکی دیگر از مسائلی که پس از مدتی برای هنرجویان در آموزشگاه موسیقی بوجود می آید این است که دوست دارند آهنگ خاصی را با ساز خود بنوازند.
و البته طبیعی است که همه ما دوست داریم قطعه هایی را مورد علاقه ماست و یا با آنها خاطره داریم روی ساز خود بنوازیم، وگاهی اوقات این امر ابتدای کار پیش می آید و هنرجو دوست دارد بعد از مدت کوتاهی که موسیقی کار میکند قطعه یا آهنگ دلخواه را بنوازد.

در مورد این موضوع باید بگوییم که حتما با استاد خود مشورت داشته باشید گاهی اوقات بعضی قطعه ها می تواند برای نوازندگی ما مضر باشد.
باید خاطر نشان کنیم که هر زمان که لازم باشد استاد شما حتما قطعه های مختلف را با شما کار خواهد کرد و به مرور شما قادر خواهید بود که هر آنچه را دوست داشته باشید با ساز خود بنوازید، فقط شاید اندکی تحمل و البته تمرین و پشتکار لازم باشد تا بتوانید نوازنده خوبی باشید.

 

در جواب این سوال همچنین باید بگوییم که قطعاتی که لابه لای درس ها برای شما در نظر گرفته شده اتفاقی یا بیهوده نیست و اساتید برای منظوری خاص از قطعه یا آهنگ ها استفاده می کنند.

گاهی اوقات برای روان تر نواختن و گاهی برای شکل گیری درست دست روی ساز وگاهی برای تمرین نت های مختلف در کنار هم . ولی هدف هر چه که باشد مطمئن باشید که برای پیشرفت شما لازم و ضروری است.

بعضی اوقات می توانید از استاد خود بخواهید تا قطعه ای را که دوست دارید به شما بدهد و اگر این کار لطمه ای به نوازندگی شما نزند استاد حتما این کار را خواهد کرد.

تنظیم های مختلف

برای یک قطعه تنظیم های مختلفی وجود دارد که بعضی ها شاید دشوار تر و بعضی ها ساده تر باشد. از این رو راهنمایی استاد بسیار مفید است که تنظیمی متناسب با سطح کلاس شما را معرفی کند.

چون تنظیمات دشوار هم برای شما مشکل است و هم با اجرای نادرست آنها گاهی انگشتان شما روی ساز بد شکل می گیرد که خود می تواند بسیار برای نوازندگی بد باشد.

می توانید همچنین این قطعات را با خرید کتاب های آموزشی فرا بگیرید . کتاب هایی به همین منظور تالیف گردیده است که بنا به سطح هنرجویان تنظیم شده و می توانید با خرید آنها قطعات مورد علاقه خود را به سادگی بیاموزید.

کتاب هایی نظیر گلچین آهنگ های ساده که استاد سروریان تالیف کرده اند و یا کتاب هایی این چنین که در آموزشگاه موسیقی تدریس میشود می تواند بسیار کمک کننده باشد.

می توانید قبل از اجرای این قطعات فایل های صوتی آنها را نیز که موجود می باشد گوش کنید تا بتوانید صحیح تر بنوازید.

راه دیگر هم که معمولا برای هنرجویان ساده تر و راحت تر است سرچ و دانلود از اینترنت است ولی برای این کار حتما سعی کنید تا نت هایی را انتخاب کنید که با دوره و سطح کلاس شما هماهنگ باشد.

از تلاش برای نواختن قطعات جلوتر از درس خود بپرهیزید و سعی کنید همیشه تمرین های خود را روی دروس خود متمرکز کنید.

می توانید برخی قطعات مورد علاقه خود را در لینک های زیر دانلود کنید.

نت موسیقی آهنگ گل سنگم

دانلود نت آهنگ « جان مریم »

دانلود نت « به سوی تو » – دانلود نت موسیقی

دانلود نت « نگران منی » – دانلود نت موسیقی

دانلود نت موسیقی « بهار دلنشین »

دانلود نت آهنگ « تایتانیک »

دانلود نت موسیقی “بردی از یادم”

دانلود نت آهنگ « گنجشکک اشی مشی »

دانلود نت آهنگ « مجنون لیلی »

 

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *