سوالات متداول در آموزشگاه موسیقی ۶

آموزشگاه موسیقی

سوالات متداول در آموزشگاه موسیقی ۶
آیا کسانی که با مشکلات حرکتی درگیر هستند میتوانند نوازندگی کنند؟ و آیا طبق گفته بعضی درمانگران موسیقی می تواند برای این دسته از افراد مفید باشد؟

بسیاری از اوقات افراد به آموزشگاه موسیقی مراجعه می کنند و با این سوال درگیر هستند که آیا فرزندشان با وجود مشکلات حرکتی می تواند موسیقی یاد بگیرد یا نه.و گاها این سوال را نیز مطرح می کنند که آیا موسیقی می تواند به آنها کمک کند تا وضعیتشان بهبود یابد.
آموزشگاه موسیقی

موسیقی و مشکلات حرکتی

معمولا این سوال تمام کسانی که به نوعی با مشکلات حرکتی و یا حتی مشکلات گفتاری و تکلم و … روبرو هستند نیز هست.
به همین خاطر لازم دیدیم تا این بخش را به جوابگویی به این سوال بپردازیم و امیدواریم که برای دوستان مفید باشد.
در ضمن اگر سوالی در همین زمینه داشتید می توانید با شماره گیری شماره های آموزشگاه و صحبت با مشاور آموزشی ما به طور کامل راهنمایی بگیرید.
اولا باید بگوییم که باید دید مشکل در چه حدی است و اگر به حدی باشد که فرد بتواند ساز را در دست گرفته و روی آن مانور دهد حتما می تواند نوازندگی را در حد خود بیاموزد.
البته باید گفت که ناتوانی در هر سطح یا درجه ای که باشد باز هم موسیقی بسیار مفید خواهد بود.
تجربه ای که ما در این زمینه داریم به ما می گوید که موسیقی هم در ایجاد انگیزه و نشاط و هم در کمک به بهبود بسیار مفید است.
از انجاییکه موسیقی روابط بین نیمکره های مغز را تسهیل می کند و همچنین روابط بین بخش های مختلف مغر را باعث می شود پس حتما در درمان اختلالات حرکتی یا گفتاری که از محدودیت های ذهنی حاصل می گردد بسیار می تواند مفید باشد.

موسیقی و لکنت زبان

در آموزشگاه موسیقی در نمونه های کار شده موسیقی و تمرین های فن بیان و آواز برای خیلی از کسانی که مشکلات لکنت زبان داشته اند کارگر واقع شده تا جاییکه اکثر پزشکان این حوزه به بیمارانشان موسیقی و آواز را پیشنهاد میکنند.
برای کسانی که مشکلات حرکتی دارند موسیقی کمک می کند تا کنترل بهتری روی قسمت های مختلف بدن پیدا کنند.
در واقع موسیقی برای بدن به عنوان ورزشی است که با حس آمیخته گشته.
و ورزشی که هم جسم و هم ذهن را همزمان درگیر میکند و اهمیت آن در واقع همین است. چرا که برای کنترل بدن هم ورزش عضو مورد نظر اهمیت دارد و هم فرمانی که از مغز صادر می گردد.
و اینگونه است که موسیقی برای این افراد می تواند بسیار مفید باشد.

فواید گوش دادن به موسیقی

ضمن اینکه نوازندگی جدای از فواید اینچنینی به خودی خود لذت بخش است و حس نوازندگی برای همه می تواند مفید باشد به ویژه که برای این افراد حس رضایت مندی و اعتماد به نفس را به ارمغان می آورد.
تاثیرات موسیقی در بیماری های مختلف نیز در اکثر موارد به اثبات رسیده است تا حدی که دانشمندان توصیه می کنند که حتی اگر برای یادگیری آن مجالی نیست حداقل به موسیقی گوش فرا دهید.
که حتی گوش کردن آن هم برای کنترل احساسات و هیجان ها مفید است و به کودکان برای رشد ذهنی کمک می کند.

در همه دنیا موسیقی کودک شامل موارد شنیداری بسیاری است.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *