نت آهنگ فور الیز for elise

نت برای سازدهنی

طبق درخواست عده ای از شما عزیزان در آموزشگاه موسیقی منظومه امروز نت آهنگ فور الیز for elise را برای در این پست خواهیم داشت و همچنین نکاتی برای اجرای صحیح و درست آن ارائه می دهیم که می توانید در ادامه با ما همراه باشید و طرز صحیح نواختن این آهنگ زیبا را بیاموزید در تنظیم ان سعی شده نت ها به گونه ای ساده تر باشند تا اجرای آن برای همه راحت و آسان باشد.

نت آهنگ فور الیز for elise

این آهنگ که از ساخته های بتهوون است در واقع تمرینی بوده که بتهوون برای دختر بچه همسایه به نام الیزه می نویسد تا روی ویولن تمرین کند و امروز همه آن را به همین نام یعنی فور الیز می شناسیم که در واقع تمرینی سخت برای برخی ساز ها است چرا که هم پرش نت ها در قطعه زیاد است و هم سرعت اجرای قطعه اندکی بیشتر است که البته برای شروع تمرین اصلا نیازی نیست که آن را با سرعت بالا اجرا نمایید.

نکته بعدی روی نت های دیز دار است که در واقع نیم پرده بالاتر بایستی اجرا شوند و هر جا که علامت دیز وجود داشت بایستی نت را نیم پرده بالاتر ببریم که روی سازهای مختلف البته متفاوت است مثلا روی سازدهنی با گرفتن کلید جانبی و روی پیانو با گرفتن کلید سیاه بعد از نت اصلی است.

نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که وقتی دو نت از یک جنس یا بیشتر در یک میزان وجود داشته باشند هنگانی که یکی علامت دیز بگیرد دیگری هم بایستی همانگونه نیم پرده بالاتر اجرا شود مگر اینکه علامت بکار گرفته باشد که در این صورت به شکل اولیه بر می گردد.

مثلا در این قطعه برخی میزان ها دو تا نت (( ر )) یا سه تا دارند و اولی علامت دیز گرفته است ما بایستی نت های  (( ر )) بعدی هم دیز اجرا کنیم ولی در برخی جا ها علامت بکار روی نت های بعدی آمده که دیگر نیازی نیست نت (( ر )) بعدی دیز بگیرد و به همان شکل معمولی اجرا می شود.

 

نت آهنگ for elise
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *