آکورد می ماژور E

آکورد E

در ادامه آموزش گیتار در آموزشگاه موسیقی منظومه می رسیم به یکی دیگر از آکورد ها در سر دسته گیتار به نام آکورد می ماژور E که می توانید در تصویر نحوه گرفتن و همچنین انگشت گذاری این آکورد را مشاهده نمایید در ادامه می توانید نت های تشکیل دهنده این آکورد را به همراه شماره انگشت ها و سیم هایی که در گیر هستند بهتر بشناسید تا بتوانید در قطعات مختلف بکار بگیرید.

آکورد می ماژور E

این آکورد نیز یکی از آکورد هایی است که بسیار معمول است و در آهنگ های مختلف استفاده می گردد و دانستن نت های آن و نیز طریقه درست اجرای آکورد بسیار مهم است و یک نوازنده گیتار بایستی هم با نت های آن و با اجرای بدون نقص آن آشنا باشد.

آکورد می ماژور E تشکیل گردیده است از نت های می ، سل دیز و سی که به ترتیب روی گیتار اجرا می گردند نحوه انگشت گذاری این آکورد به این شکل است که انگشت شماره یک را پشت فرت یکم سیم سوم قرار می دهیم و انگشت شماره دو را پشت فرت دوم سیم پنجم قرار می دهیم و انگشت شماره سوم را پشت فرت دوم سیم چهارم قرار می دهیم.

بایستی بدانید که این طریقه انگشت گذاری و دقت به شماره هایی که گفتیم هم از جهت راحتی گرفتن آکورد و هم از جهت اجرای درست آن اهمیت زیادی دارد و هر چند که در ابتدا برایتان مشکل باشد ولی باید سعی کنید با همین شماره آنگشت ها و به همین ترنتیب آن را اجرا نمایید با اندکی تمرین قطعا اجرای این آکورد نیز برایتان ساده می گردد. بهتر است که موقع اجرا سعی کنید انگشتانتان به دیگر سیم ها گیر نداشته باشد و دیگر سیم ها و یا دیگر فرت ها را لمس نکند تا صدایی شفاف به گوش برسد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *