آموزش تنبک مبتدی تا پیشرفته

سازهای ضربی

در آموزشگاه موسیقی منظومه برای تنبک دوره ها و کلاس های خاصی را داریم این دوره ها هم برای سنین بزرگسال و هم برای کودکان در بخش های جداگانه و ویژه برنامه ریزی شده است اصولا آموزش تنبک مبتدی تا پیشرفته شامل بخش هایی است که بایستی هر هنرآموز بگذراند تا بتواند این ساز را اصولی و صحیح بیاموزد و آموزش تنبک و دف فقط این نیست که چند ریتم ساده به هنرجویان آموخته شود چرا که تنبک ساز خاصی است که شامل تکنیک ها مختلفی برای اجرای ریتم های مختلف می باشد و یادگیری درست و اصولی همه این ها نیازمند آموزشی صحیح و تمرین های درست است.

تنبک

این ساز یکی از سازهای کوبه ای و جزء سازهای اصیل ایرانی می باشد این ساز سازی با قدمت فراوان است چرا که اصلا سازهای کوبه ای از اولین ابداعات بشر بوده است و این ساز نیز که ساخته شده از بدنه چوبی است که بخشی از پوست روی آن کشیده شده است از اولی ترین سازهای تولید شده می باشد.

جایگاه آن در موسیقی ایرانی بسیار خاص و ویژه است و در همه جای موسیقی ایرانی رد پای این ساز وجود دارد که در کنار دیگر سازها همیشه همراه بوده است قابلیت تنبک در اجرا بسیار فراوان است و تکنیک هایی که روی این ساز اجرا می شود به نسبت دیگر ساز ها واقعا جای توجه دارد در ادامه به مواردی از نکات آموزشی این ساز اشاره خواهیم کرد.

آموزش تنبک مبتدی تا پیشرفته

در آموزشگاه منظومه ما در دو بخش کاملا مجزا آموزش ها را پی می گیریم یکی در بخش کودکان و دیگری در بخش بزرگسالان در بخش کودکان آموزش مبتی بر روحیات کودکان پیش می رود و از همان ابتدا آموزش ها با شعر خوانی و ریتم خوانی همراه است در ادامه نیز که کودکان اندکی بیشتر با ریتم ها آشنا می گردند به یادگیری اصولی تر هر بخش از ریتم ها و نکات می پردازیم.

در ادامه نیز در بخش متوسطه کودکان را وارد تکنیک نوازی که از دوره قبل به شکل ساده آغاز گردیده بود می کنیم این بخش تا دوره پبشرفته نیز ادامه دارد که در این دوره پیشرفته کودکان با ریتم های دشوار تر و کامل تر موسیقی آشنا می شوند و همچنین اجرا در گرئه و یا در کنار دیگر سازها را در کنسرت های هنرجویان تجربه می کنند و برای نوازنده حرفه ای شدن آماده می شوند.

در بخش بزرگسالان البته آموزش ها با شیوه های اصولی که در هر مکتب مشخص است پیش می روند در اینجا علاوه بر آموزش های معمول هر سبک ما بخشی را به عنوان اموزش های جانبی داریم که شامل مواردی است که برای هنرجویان جذاب تر بوده و کاربردی هم هست تا هنرجویان از همان ابتدا شیوه اجرا و نوازندگی در کتار دیگر سازها را تجبه کنند و این خود باعث م شود آموزش ها کاربردی تر شده و برای هنرجویان ملموس تر باشد.

آموزش تکنیک نوازی در همه بخش ها یکی از اصول آموزش تنبک مبتدی تا پیشرفته می باشد که در این بخش نیزز با توجه خاصی پیش می رود چرا که تنبک نوازی با همه این موراد زیبا است و بدون آن نوازندگی تنبک معنایی ندارد. در ادامه آموزش ها پیشرفته تر گردیده و وارد دو نوازی و یا نوازندگی می شود که هنرجویان در این بخش وارد گروه آموزشگاه گردیده و به اجرا خواهند پرداخت.

در هر بخش آموزش ها زیر نظر اساتید آموزشگاه و با تاکید بر علاقه هنرجویان است و سعی بر آن می گردد تا آموزش ها بیشتر مبتنی بر اجرای آموخته ها باشد تا هم برای هنرجویان جذاب تر باشد و هم آموخته ها اصولی تر و کاربردی تر باشد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *