معرفی سازها در آموزشگاه منظومه آشنایی با ویولن سل

ساز زیبای ویولن سل هم به لحاظ صدای بسیار زیبا و هم از لحاظ ساختاری و شکل ظاهری جذاب آن بسیار مورد توجه است امروز در وب سایت آموزشگاه منظومه با شما هستیم با معرفی این ساز زیبا و همچنین توضیحاتی درباره شکل ظاهری ، ساخت و نحوه تولید صدا در آن همچنین در مورد نوازندگی و کلاس آموزش ویولن سل نیز می توانید توضیحاتی را در ادامه شاهد باشید.

سازهای زهی غربی

ویولن سل

ویولن سل از خانواده و مجموعه ویولن است این ساز مانند دیگر اجزای خانواده آن جزء دسته سازهای زهی و آرشه ای محسوب می گردد که نواختن آن ها به وسیله آرشه صورت می گیرد این خانواده شامل سازهای ویولن ، ویولا ، ویولن سل / کنترباس می گردد که این ساز از دو ساز ویولن و ویولا بزرگ تر و از کنترباس کوچکتر می باشد این ساز را با نام چلو نیز می شناسند.

ساختمان ساز

ساختمان ساز تشکیل شده است از یک بدنه نسبتا بزرگ که چهار سیم در طول دسته و بدنه آن کشیده شده است دسته ساز به بالای بدنه متصل است و قسمتی از ساختمان ساز را تشکیل می دهد که برای گرفتن نت ها با انگشتان یک دست می باشد ، دست دیگر آرشه را نگه می دارد که روی سیم ها در قسمت پایین تر کشیده می شود.
برای نواختن ساز قسمتی میله ای دارد که در انتهای بدنه سوار شده و نوازنده این قسمت را روی زمین بین دو پا قرار داده و می نوازد.

کوک ساز

کوک این ساز از سیم های بم به ترتیب عبارتند از لا ، ر ، سل و دو که این کوک نسبت به ویولا اندکی بم تر کوک خواهد شد. و نت نویسی این ساز روی کلید فا خواهد بود.

کلاس ویولن سل

کلاس ویولن سل در روزهای مختلف هفته در آموزشگاه موسیقی منظومه برای سنین 7 سال به9 بالا وجود دارد و برای کودکانی که ورد ساز تخصصی می شوند می توان این ساز زیبا را انتخاب کرد و برای بزرگسالان نیز در سنین مختلف آموزش ها از مبتدی تا پیشرفته وجود دارد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *