کلاس تئوری در آموزشگاه موسیقی بخش 1 نت ها

در پی سوالات متعدد شما عزیزان و همراهان ما در آموزشگاه موسیقی منظومه درباره بسیاری موارد در حوزه موسیقی در صدد بر آمدیم تا دوره های کلاس تئوری موسیقی را در بخش های مختلف هر هفته برای شما عزیزان در هر پست داشته باشیم تا هم نگاهی کامل و دقیق به زبان موسیقی داشته باشیم و در راستای شناخت بهتر آن و همچنین برای نوازندگان مبتدی تا پیشرفته در سازهای مختلف یک دوره کامل آشنایی با تئوری موسیقی داشته باشیم.

عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه منظومه

کلاس تئوری موسیقی

کلاس تئوری موسیقی شامل کلیه مباحث در شناخت دقیق تر علم موسیقی به همراه آموزش نوشتاری و خواندن علائم و نشانه هایی است که به اشکال مختلف در موسیقی وجود دارد و دانستن آن ها برای هر نوازنده ای لازم و ضروری است.
برخی مباحث نیز شاید به ظاهر کمک شایانی به نوازندگی نکند اما دانستن آن ها قطعا تاثیر مثبتی در ادامه نوازندگی و درک بهتر این حوزه خواهد داشت.

امروز با شما هستیم با اولین جلسه از کلاس تئوری موسیقی در مبحث نت ها که در زیر به توضیحاتی در مورد این بخش خواهیم پرداخت.

نت ها

به تعریف ساده نت ها الفبای موسیقی هستند که با در کنار هم قرار گرفتن به اشکال مختلف باعث به وجود آمدن آهنگ های مختلف می شوند.
هر زبانی تشکیل شده است از یک سری حروفی که کلمات بزرگتر را تشکیل می دهند و به ساخت جملات منجر می شوند و جملات نیز با نظم خاصی به خلق یک اثر بدل می شود.
در اینجا نیز نت ها علائمی هستند که در موسیقی وجود دارند و هر یک بیانگر صدایی خاص در موسیقی است.
شناخت نت ها از انجایی اهمیت دارد که می توانیم با دانستن آن ها به نواختن و ایجاد یک قطعه با نظمی خاص برسیم.

آموزش نت خوانی

برای شناخت بهتر نت ها و نت خوانی کامل می توانید به بخش آموزش نت خوانی مراجعه نمایید.
شناخت نت ها به ما کمک می کند تا موسیقی را پایه ای و درست درک کنیم و به اصطلاح سواد موسیقی را از پایه درست و صحیح بیاموزیم.
نت ها علائمی هستند که با تغییر در محل قرار گرفتن آه ها روی خطوط حامل ما متوجه می شویم که چه صدایی مد نظر است و در واقع جایگیری این علامت هاست که به هر صدایی را برای ما مشخص می کند نه شکل هر نت.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *