تخصصی ترین مرکز آموزش سه تار غرب تهران

سه تار آموزشگاه موسیقی

در آموزشگاه موسیقی منظومه دوره های آموزش سه تار به طور تخصصی در روزهای مختلف هفته برگزار می گردد این دوره ها برای رده های مختلف سنی و همچنین در سطوح مبتدی تا پیشرفته برگزار می گردد که می توانید با اطلاع از برنامه های آموزی در کلاس سه تار ثبت نام نموده و از کلاس های آموزش این ساز بهره ببرید.

(عکس از کنسرت پایان دوره هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

سه تار

از سازهای اصیل ایرانی و از خانواده سازهای زهی می باشد بدنه ساز تشکیل شده است از یک کاسه نسبتا کوچک و دسته سه تار که پرده های سه تار روی آن سوار شده است تعداد سیم ها در این ساز ابتدا سه سیم بوده است که بعدها توسط شخصی ، یک سیم به آن اضافه می گردد که این سیم به نام همین فرد سیم مشتاق نامیده می شود.

سیم ها در از انتهای کاسه و در امتداد دسته کشیده شده است و فشردن سیم ها روی پرده های سه تار که روی دسته پیچیده شده است ، باعث ایجاد نت مورد نظر می گردد.

سه تار را با ناخن انگشت سبابه می نوازند از این رو صدای زیاد قوی ندارد و سازی است با صدای ملایم و دلنشین که معمولا همگان با صدای آن ارتباط برقرار می گنند و از شنیدش لذت می برند.

توصیه های مهم خرید سه تار را با کلیلک روی این مطلب ببینید.

 

این ساز به نوعی الگو برداری شده از روی ساز تار است و به همین دلیل مکانیزم تولید صدا و همچنین جای گیری نت ها روی دسته کاملا شبیه ساز تار است از سویی صدایی نزدیک به این ساز هم دارد ولی با این تفاوت که به علت کاسه کوچکتر صدایی ضعیت تر تولید می کند به دلیل طرز نوازندگی ساده تر آن ، آموزش و یادگیری این ساز نسبت به تار شاید اندکی راحت تر باشد.

تار یا سه تار

آموزش سه تار

در کلاس تار و کلاس سه تار برای آموزش ما دوره های ویژه ای داریم در این دوره ها آموزش ها به طور اصولی و کاملا بر مبنای یادگیری موسیقی پیش می رود که روی ساز سه تار پیاده می شود.

در بخش نخست تمامی اصول اساسی مربوط به نوازندگی این ساز از طرز دست گرفتن و زخمه زدن تا طریقه تولید صدای مناسب روی نت های مختلف آموزش داده می شود تا در ادامه آموزش ها بر پایه ای درست و صحیح استوار باشد و بتوانیم به نوازندگی اصولی دست یابیم.

(عکس از کنسرت پایان دوره هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

در ادامه آموزش نوازندگی حرفه ای این این ساز را داریم در کنار نواختن آهنگ ها و تصنیف های معروف ایرانی که بخش بسیار جذابی برای هنرجویان خواهد بود.

برای اطلاع دقیق تر از هر دوره روی مدت زمان یادگیری سه تار کلیک نمایید

بخش اساسی آموزش ها اما در ادامه و با ورود هنرجو به دوره های بعدی آغاز می شود که نوازندگی در گروه موسیقی ایرانی را به همراه اجرای کنسرت های مختلف داریم تا هنرجویان بتوانند آموخته های خود رابه خوبی محک بزنند و به مرحله اجرا برسانند.

کلاس تار و سه تار از کلاس های جذاب و پر شوری است که آموزش ها در آن بر اساس سطح پیشرفت هر فرد طراحی می گردد تا بدین وسیله هنرجویان مستعدی که تمرین بیشتری دارند زود تر دوره ها رابه پایان برسانند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *