اصول خوانندگی در کلاس های آموزشگاه موسیقی منظومه

در راستای خوانندگی و پیگیری آکادمیک آواز یک سری اصول خوانندگی وجود دارد که دانستن و رعایت آن ها برای همه خوانندگان لازم و ضروری است در کلاس آواز در آموزشگاه موسیقی منظومه این موارد در خلال کلاس ها و آموزش ها با هنرجویان کار می شود تا یادگیری اصولی و پایدار داشته باشیم.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

اصول خوانندگی

اصول خوانندگی شامل مجموعه ای از موارد مهم و ضروری است که بایستی یک خواننده رعایت کند لازم است که این موارد از همان ابتدای آموزش ها پیگیری و اجرا گردد تا پایدار و مفید باشد. در اینجا منظورمان از یادگیری پایدار آن است که در بسیاری خوانندگان رعایت این موارد بسیار سخت است چرا که از ابتدا نهادینه نشده است و اگر اصول خوانندگی به غلط شکل بگیرد دیگر تغییر آن ها کار بسیار دشوار یا حتی غیر ممکنی خواهد بود.

– سبک در آواز

انتخاب سبک در آواز و در آمکوزش خوانندگی بسیار مهم است این مورد بایستی با دقت و حتی با مشورت مشاور یا استاد آواز صورت گیرد چراغ که بایستی سبکی در آواز را برگزینید که هم به سمت علاقه شما باشد و هم برای یادگیری اصولی آن شرایط را داشته باشید از این رو باید سبک های اصلی آواز را بشناسید و درست و اصولی پیگیری کنید در این مورد اگر خیلی اطلاعات ندارید می تواند از راهنمایی مشاورین آموزشگاه یا حتی مشاوره تلفنی بهرمند گردید تا بهتر بتوانید انتخاب کنید.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

– صداسازی

یکی از اصول مهم و اساسی در آموزش آواز جدای از اینکه چه سبکی را برگزینید یادگیری و گذراندن دوره های صداسازی است این مساله از آنجاییه بسیار حائز اهمیت است که صدا شما نیز باید یک سری تمرین ها را برای درست شدن پشت سر بگزارد چرا که صداسازی درست باعث می شود شما یکی از پایه های مهم آواز را که همان صدای مناسب است بیابید آنگاه می توانید روی این صدا دیگر تمرین ها و تکنیک های آواز را پیاده نمایید.

– سلفژ بخش مهم اصول خوانندگی

سلفژ یا به زبانی بهتر سرایش یک قسمت بسیار مهم از کلاس های آموزشگاه است در این بخش ما یاد می گیریم صدایی درست و دقیق داشته باشیم که به اصطلاح فالش نباشد در این جا ما آموزش های ویژه ای برای خوانندگی داریم که بر اساس هم اصول صدا و هم بر اساس وزن خوانی اصولی استوار است.

– تکنیک های خوانندگی

تکنیک های خوانندگی در هر سبک آوازی به شکل خاص خاص پیگیری می شود تکنیک ها بخش مهم و زیبای خواندن است که با یادگیری آن در حقیقت ریزه کاری های آواز را یاد می گیریم و می آموزیم که چگونه آواتزی زیبا تر و جذاب تر ارائه کنیم.

– اجرا

در بخش اجرا هنرآموزان بایتی بتوانند تجربه اجرا نیز داشته باشند تا در ادامه استرس ها را کنار بگزارند و بتوانند مواردی را که در کلاس ها آموخته اند پیاده کنند برای این مورد تجربه بسیار تاثیر گذار است و فرد باید از هر موقعیتی که می تواند برای تقویت این جنبه استفاده نماید.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *