توصیه های مهم خرید فلوت در آموزشگاه موسیقی

سازهای بادی غربی

در آموزشگاه موسیقی یا مراکز آموزشی معمولا توصیه هایی برای خرید فلوت یا دیگر سازها وجود دارد که با توجه به آن ها علاوه بر اینکه می توان ساز مناسب تری تهیه کرد همچنین باید گفت که تهیه ساز خوب در کیفیت روند آموزش نیز تاثیر بسزایی دارد از این رو باید هنرجویان یا علاقمندان به یادگیری و آموزش موسیقی سعی کنند از همان ابتدا هر چند که مبتدی هم باشند ولی ساز مناسب و با کیفیتی تهیه نمایند.

فلوت

فلوت از دسته سازهای غربی و از خانواده سازهای بادی می باشد یادگیری و آموزش این ساز نیاز به پیش نیازهای خاصی ندارد یا آنگونه که برخی به غلط می پندارند این ساز اصلا به نفس زیادی نیاز ندارد و برای آموزش آن می توان با گذراندن دوره و یادگیری تکنیک های مختلف آن به راحتی و آسانی آنرا نواخت و از از صدای دلنشین آن لذت برد.

فلوت از سازهایی است که به اشکال مختلف و در مدل های فراوانی وجود دارد که می توان گفت سازی به این تنوع شاید نداشته باشیم ولی نوع معمول آن فلوتی است که به فلوت کلیددار معروف است و در کنسرت های مختلف در کنار سازهای مختلف همیشه جا دارد.

( عکس مربوط به کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

توصیه های مهم خرید فلوت

– قبل از هر چیز باید بدانیم که کدام نوع فلوت را می خواهیم بر گزینیم و اطلاعاتی راجع به انواع آن و نحوه نوازندگی یا سبک های اموزشی آن گرفت چرا که پس از تهیه ساز شاید دیگر برخی موارد را که توقع دارید نتوانید با هر نوع ان انجام دهید.

سازهای بادی

– برای تهیه فلوت بهترا ست به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید و ساز را از هر جای تهیه نکنید چرا که برند های تقلبی و بی کیفیت فراوان هستند و بهتر است که این مورد را حتما از طریق تحقیق چک نمایید.

– ویژگی های ظاهری هم حتی در کیفیت صدای ساز ممکن است تاثیر داشته باشد از این سعی کنید که تمام موارد ظاهری را به دقت چک کنید از قبل وجود ترک یا آسیب در بدنه ساز یا نا هماهنگی در ساخت .

– معمولا کوک فلوت از قبل تعیین شده و معمولا غیر قابل کوک است از این روست که باید صدای سوراخ های مختلف چک شود و برای این کار بایستی حتما از کسی که در اینکار خبره است کمک بگیرید یا اگر به چنین شخصی دسترسی ندارید از تیونر برای استفاده نمایید.

– بهتر است از برند های معتبر تر خرید نمایید چرا که برند های متفرقه معمولا یا کیفیت خوبی ندارند یا اینکه اگر هم به ظاهر خوب باشند در ادامه و به مرور مشکل پیدا می کنند.

5/5

یک پاسخ

  1. با توجه به علاقه مردم به موسیقی و هنر، خرید فلوت می‌تواند یک انتخاب عالی برای آموزش و تجربه‌ی زیبایی‌های صدای این ساز باشد. فلوت، یک ساز سنتی و بسیار زیباست که در طول تاریخ توسعه‌یافته و به ارزش آموزش فراگیران نیز دست یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *