فایل صوتی آهنگ دریاچه قو

فایل صوتی

در پست های گذشته نت آهنگ دریاچه قو را داشتیم که از قطعه های بسیار زیبایی است که می توانید با ساز خود بنوازید در این پست فایل صوتی آهنگ دریاچه قو را خواهیم داشت که می توانید با شنیدن آن بهتر و زیبا تر قطعه را بنوازید.

(عکس از کنسرت پایان دوره هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

دریاچه قو

قطعه زیبای دریاچه قو که از قطعات ماندگار در موسیقی است کاری از آهنگساز بزرگ روسی به نام پیوتر ایلیچ چایکوفسکی است. این اهنگساز بزرگ که آهنگ های ماندگای را در کارنامه خود دارد این قطعه را در سال 1876 تهیه کرد که تا اکنون از ماندگار ترین کار ها در این حوزه ثبت گردیده است.

داستان دریاچه قو

در داستان اولیه شاهزاده ای وجود دارد که به سن 21 سالگی وارد می شود که این همان سنی است که می بایست همسری را برای خود برگزیند. اما شاهزاده جوان بسیار اندوگین و مردد از انتخاب است و به همین دلیل به سمت جنگل روانه می شود و به دریاچه ای با تعدادی قو بر می خورد. رفتار عجیب قوها شاهزاده را متحیر می کند چرا که قویی زیبا در وسط وتعدادی قوی دیگر نیز در اطاف او را احاطه کرده اند.

موسیقی موتسارت

شاهزاده محو تماشای قو ها می گرردد و تا شب هنگام همان جا می ماند و در این زمان به ناگاه می بیند که قوی زیبا به دختری زیبا بدل می گدد و دیگر قو ها هم همینطور و اینجاست که با صحبت با قوی زیبا در می یابد که قوی زیبا در واقع شاهزاده ای است که گرفتار طلسم جادوگر شده است و دیگر قو ها نیز ندیمه های وی هستند.

قوی زیبا توضیح می دهد که این طلسم فقط با عضق ئاقعی می تواند از بین برود در این هنگام با سر رسیدن جادوگر همه چیز خراب می شود و جادوگر که در واقع از استادان شاهزاده بوده است با جادویی دیگر مانع رسیدن شاهزاده به قوی زیبا می گردد.

در روز بعد و در موقع انتخاب همسر نیز جادوگر با جادوی خود دختری دیگر را به شکل دختر دریاچه می کند تا شاهزاده با وی ازداوج کند که شاهزاده در ابتدا گول این جادو را می خورد ولی رد نهایت متوجه می گردد و در آخر سر به سمت دریاچه می رود و طلسم جادوگر را باطل می کند.

 

فایل صوتی آهنگ دریاچه قو

در زیر می توانید فایل صوتی این قطعه را مشاهده نمایید :

 

امیدواریم که با دریافت فایل صوتی آهنگ دریاچه قو از شنیدن آن لذت ببرید.

 

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *