آموزش گیتار از پایه / آموزشگاه موسیقی منظومه

گیتار الکتریک در آموزشگاه موسیقی

برای آموزش گیتار از پایه باید مواردی رعایت گردد که در آموزشگاه موسیقی منظومه سعی می شود تمامی این موارد با برنامه ریزی دقیق و مدون به طور کاملا اصولی و صحیح رعایت شود.

آموزش گیتار از پایه بسیار مهم است که دقیق و اصولی باشد چرا که هر عادت غلطی اگر شکل بگیرد ، اصلاح آن بسیار دشوار خواهد بود و از سویی نیز اگر آموزش ها درست و اصولی پیش رود ، در ادامه راه یادگیری به مشکلی بر نخواهیم خورد.

آموزش گیتار از پایه

آموزش گیتار از پایه یا آموزش پایه ای گیتار یعنی رعایت اصولی که در امر آموزش و همچنین در نوازندگی بسیار مهم و ضروری است.

آموزش موسیقی

یادگیری گیتار و به اصطلاح به صدا در آوردن یا نوازندگی قطعات ساده و اولیه روی گیتار خیلی کار دشواری نیست اما نوازندگی اصولی ، آموزشی اصولی را هم می طلبد.

منظور ما از آموزش پایه یعنی آموزشی که هم نوازندگی اصولی و صحیح گیتار را آموزش می دهد و هم آموزش درست سواد موسیقی را پیش می برد.

نوازندگی تنها و به دور از یادگیری قوائد و اصول البته خالی از لطف نیست اما خیلی هم اصولی نیست.

رسیدن به مهارت بالا در نوازندگی و درک درست روابط بین صدا ها در موسیقی بدون یادگیری اصولی سواد موسیقی شاید به این سادگی ها میسر نباشد.

موارد مهم در آموزش پایه ای گیتار

1- آموزش تئوری موسیقی

همانطور که گفتیم در آموزش موسیقی ،تئوری بسیار مهم است.

درک روابط صدایی ،  یادگیری علائم و نشانه ها ، شناخت گام ها و … همگی مواردی است که شاید ضرورت ان در ابتدا معلوم نباشد ولی هر چقدر بیشتر پیش برویم به اهمیت و ضرورت آن بیشتر پی خواهیم برد.

یادگیری موسیقی استعداد می خواهد

ضمن آن که یادگیری علمی موسیقی می تواند بسیار ارزشمند و مفید باشد و در رده های بالاتر در کار هایی چون آهنگسازی و … می تواند اساسی باشد.

2-آموزش صحیح ریتم

از ارکان اساسی و مهم موسیقی ریتم است و رعایت درست آن از سوی نوازندگان واجب است.

اگر ریتم نباشد هیچ قطعه ای درست از آب در نمی آید و همینطور نوازندگی هیچ دو سازی در کنار یکدیگر علنا ممکن نخواهد بود.

ریتم و رعایت درست آن در قطعات اگر از ابتدا صورت بگیرد و درست انجام شود در ادامه کار راحت خواهد بود ولی اگر در آموزش گیتار از پایه ، این مورد لحاظ نگردد شاید اصلاح ان دشوار یا حتی غیر ممکن باشد.

3-قوائد اولیه نوازندگی به طور صحیح

قوائد و اصول نوازندگی از پایه باید رعایت شود حتی مواردی چون در دست گرفتن ساز زخمه زدن درست و استایل نوازندگی باید از ابتدا درست آموزش داده شود.

آموزشگاه موسیقی

این ها از مواردی است که اگر از ابتدا درست آموزش داده شود شاید خیلی راحت تر و با تمرینات ساده ای رعایت شود ولی در ادامه اصلاح بسیار دشوار می گردد.

4-آموزش تکنیک های خاص هر سبک

هر سبک در موسیقی برای خودش قائده و اصول خاصی دارد مثلا در سبک کلاسیک یک سری اصول را داریم که شاید در سبک پاپ متفاوت باشد حتی استایل نوازندگی و در دست گرفتن ساز نیز در هر سبکی می تواند متفاوت باشد و از این روست که رعایت همه این موراد در هر سبک تخصصی ضروری است.

5-اصول نوازندگی در گروه

گروه نوازی برای خود قوانینی دارد برخی از آن ها مانند رعایت درست ریتم مشترک است ولی برخی اصول هم در نوازندگی گروهی مطرح است که حتی اگر آموزش به صورت فردی هم پیش می رود ولی بایستی از پایه به هنرجو آموزش داده شود تا هم اصول را بداند و هم رعایت آن را بیاموزد.

یادگیری گیتار چه مدت

در کلاس های اولیه و آموزش گیتار از پایه هر چند که کلاس ها خصوصی و تک نفره است اما استاد می تواند به صورت دو نوازی این موارد را آموزش دهد.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *