برترین قطعات در آموزشگاه موسیقی / دانلود نت و آموزش آهنگ تاک

دانلود نت آموزشگاه موسیقی

آهنگ هایی که در آموزشگاه موسیقی یا در مراکز آموزشی در سازهای مختلف با هنرجویان کار می شود شامل قطعات مختلف پاپ ، کلاسیک و … است که معمولا از لحاظ آموزشی ارزش بیشتری در روند آموزش دارا هستند.

این قطعات با اهداف خاصی تنظیم و در اختیار هنرجویان قرار داده می شوند به نحوی که در روند پیشرفت هنرجویان و انگیزه بخشی به آنها موثر باشند.

بخشی از این قطعات شامل قطعات زیبای سبک پاپ است که معمولا هنرجویان با آنها ارتباط بهتری برقرار می کنند و برای نواختن آنها نیز اشتیاق بیشتری دارند.

برترین قطعات در آموزشگاه موسیقی

برترین قطعات در آموزشگاه موسیقی شامل دو بخش اصلی می باشند.

بخش نخست قطعاتی است که شاید خیلی به گوش هنرجویان آشنا نباشند ولی از لحاظ آموزشی دارای اهمیت ویژه ای هستند. معمولا این قطعات طبق برنامه و هدف مشخصی طراحی می شوند.

دانلود نت آموزشگاه موسیقی

این قطعات یا تمرین های آموزشی معمولا طبق آموخته های فرد پیش می رود و برای تقویت نوازندگی یا برخی موارد رفع اشکالات موجود در نوازنده است.

از این رو تاکید ما روی این بخش کار بسیار است چرا که روند اصلی آموزش را مشخص می کند.

بخش بعدی شامل قطعات نام آشنایی است که معمولا در اذهان افراد به طرق مختلف نقش بسته و جزئی از خاطرات آنهاست.

آموزش و نوازندگی این مدل قطعات را از این رو که بسیار برای هنرجویان شیرین و جذاب است توصیه می کنیم ولی در نهایت تاکید اصلی ما روی این قسمت کار نیست چرا که اگر آموزش درست و اصولی پیش رود خود به خود هنرجویان قادر خواهند بود تا تمامی قطعاتی را که دوست دارند بنوازند.

دانلود آهنگ تاک

آهنگ زیبای تاک را می توانید در زیر دانلود نمایید ولی قبل از نواختن آن به توصیه ها و نکته هایی که در پایین متن آمده است حتما توجه نمایید تا بتوانید بهتر و اصولی تر آن را بنوازید.

دانلود نت بخش اول :

دانلود نت تاک آموزشگاه موسیقی

دانلود نت بخش دوم :

دانلود نت تاک آموزشگاه موسیقی

دانلود نت بخش سوم :

دانلود نت تاک آموزشگاه موسیقی

با دانلود قطعه می توانید به راحتی و با رعایت چند نکته به زیبایی آنرا بنوازید و از آن لذت ببرید.

این قطعه زیبا از کتاب ترانه های پاپ به گردآوری و تنظیم استاد حمید نجفی می باشد.

نکاتی برای اجرای بهتر قطعه تاک

1-توجه به سر کلید ها

در این قطعه همانطور که مشاهده می کنید نت های می ،سی و لا بمل شده است و بایستی که هر سه نت در همه جای قطعه به صورت نیم پرده پایین تر اجرا گردد.

توجه نمایید که هر گاه نتی در سر کلید بمل می شود بایستی در تمامی اکتاو ها نیز به همین صورت اجرا گردد.

2-توجه به نت های پلی فونیک

به اجرای همزمان چند نت با هم اجرای پلی فونیک می گوییم که با آکورد گرفتن فرق دارد ، نت های پلی فونیک ممکن است در فاصله مطبوع نسبت به یکدیگر قرار نگیرند ولی آکورد ها اینگونه نیستند.

اجرای آنها به این صورت است که تمامی نت هایی که با هم یا روی هم نوشته شده اند را باید به صورت همزمان اجرا کرد به طوری که یک صدا شنیده شود.

کلاس پیانو آموزشگاه منظومه

( عکس از کنسرت هنرجویی 96 آموزشگاه موسیقی منظومه )

3-توجه به ضد ضرب ها

این قطعه با ضد ضرب شروع می شود یعنی ضرب های اصلی و قدرتمند ریتم با سکوت پر شده است و ضرب های نیمه قوی با نت های پلی فونیک.

در اجرای آن بایستی به سکوت هایی که در ابتدا آمده توجه کنید و شمارش سکوت ها در ریتم را درست انجام دهید.

4-توجه به تکرار ها

در تکرار هایی که در این قطعه وجود دارد ، با ولت یک و ولت دو مواجه می شویم که باید به این شکل اجرا شود که در بخش اول با ولت یک و در تکرار با ولت دو انجام شود.

در حقیقت در بخش اول ولت یک اجرا نمی شود و در بخش دوم ولت دو اجرا نمی شود.

5-تمرین درست و اصولی

برای اینکه بتوانید قطعه را درست و اصولی بنوازید باید با رعایت تمامی موارد بالا اقدام به تمرین نمایید به حدی که بتوانید تمامی بخش های آنرا درست و صحیح اجرا نمایید.

بهتر است هر بخش را جداگانه چند بار تمرین کنید و سپس کل قطعه را بنوازید.

در ابتدا سعی کنید با ریتم بسیار پایین و خیلی آهسته شروع به نواختن آن نمایید.

توجه کنید که سرعت بالا در ابتدا برای نواختن مشکل ساز است بهتر است که در ابتدا آهسته و در ادامه اگر توانستید بدون مشکل قطعه را اجرا نمایید آنگاه سرعتش را بالا ببرید ولی نوازندگی با سرعت بالا و بدون دقت هیچ مزیتی در بر نخواهد داشت بلکه کار را در ادامه بسیار مشکل می کند.

در آموزشگاه موسیقی منظومه به فراخور دروس از قطعات مختلف و زیبا در تمامی سبک های آموزشی بهره برده می شود تا آموزشی اصولی و جذاب را شاهد باشیم در قسمت دانلود نت موسیقی می توانید برخی از این آهنگ ها را مشاهده نمایید و با رعایت نکات اجرایی ، آنها را به راحتی و درست بنوازید.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *