بهترین کتب آموزشی در آموزشگاه موسیقی ( تئوری موسیقی )

برای یادگیری سازهای مختلف در آموزشگاه موسیقی باید علاوه بر یادگیری اصول موسیقی یک سری مباحث تئوریکی نیز بیاموزید این مباحث شامل موارد کاربردی برای نوازندگی است چرا که بدون دانستن آنها نمی توان نوازندگی را به درستی آموخت.

این موارد و مباحث که معمولا به نام تئوری موسیقی شناخته می شود یکی از ارکان اساسی در آموزش هر سازی می باشد که به فراخور ، همه نوازندگان با آن سر و کار دارند.

البته برای هنرجویان لازم نیست که همه تئوری موسیقی را تمام و کمال یاد بگیرند بلکه به حدی که سواد موسیقی را بیاموزند و بتوانند که نت ها را بخوانند و اجرا نمایند برای شروع کافی است و در ادامه راه ، اساتید به نسبت پیشرفت و سطح هنرجویان هر جا که لازم باشد تئوری موسیقی را در درس ها می گنجانند.

پس به هیج وجه لازم نیست که جداگانه تئوری موسیقی را یاد بگیرید ولی خیلی خوب است که هنرجویان به حد نیاز با تئوری دروس آشنا باشند و هر چقدر که بیشتر به آن تسلط یابند در نوازندگی نیز بهتر پیش می روند چرا که این دو مقوله بسیار به هم وابسته است و نوازندگی بدون دانستن تئوری خیلی اصولی نیست.

بهترین کتب آموزشی تئوری در آموزشگاه موسیقی

برای آموزش تئوری در آموزشگاه موسیقی و دیگر مراکز آموزشی کتب و جزوات مختلفی پیشنهاد می شود که برخی از آنها خیلی کلی و برخی دیگر بسیار ریز به ریز موارد را توضیح داده است.

کتاب هایی که بسیار به جزییات پرداخته است گاهی برای هنرجویان خسته کننده می شود و کتاب هایی هم که خیلی کلی گویی کرده است برای هنرجویان سردرگمی بوجود می آورد به همین دلیل کتاب های معدودی است که واقعا مفید می باشد.

تئوری بنیادی موسیقی

از میان کتاب های مفیدی که برای آموزش تئوری موسیقی وجود دارد یک کتاب بسیار مفید کتاب تئوری بنیادی موسیقی می باشد که کاری از زنده یاد استاد پرویز منصوری است.

تئوری موسیقی آموزشگاه موسیقی

این کتاب مفید ، توسط نشر کارنامه به چاپ رسده است.

درباره مولف و کتاب

استاد پرویز منصوری که در سال 1303 دیده به جهان گشود از اساتید برجسته ایست که موسیقی را با ویولن ایرانی نزد یکی از اساتید بزرگ موسیقی یعنی استاد نی داوود آغاز نمود.

در ادامه وی به هنرستان موسیقی می رود و آهنگسازی را نیز در خدمت استاد ناصحی کار می کند.

ایشان سوابق درخشنانی در یادگیری و ارائه موسیقی در کارنامه خود دارد که در این میان تالیف ایشان پر رنگ تر بوده است.

ایشان برای ادامه راه موسیقی به اتریش سفر می کند و پس از گذشت حدود ده سال و با فراگیری کامل تر موسیقی و آهنگسازی به درجه دکتری فارغ التحصیل می گردد.

این استاد بزرگ پس از بازگشت با انتشار محتواهای موسیقی به ترویج این دانش می پردازد.

در این کتاب نیز سعی شده تا آموزش موسیقی را دقیق و به زبان ساده توضیح دهند.

نت گل سنگ

ایشان از پیشگامان ترویج و اشائه موسیقی علمی در ایران می باشند.

استاد منصوری سال ها در هنرستان موسیقی به تربیت و ترویج موسیقی می پردازد و شاگردان بزرگی را تربیت می نماید که هر یک به نوبه خود اساتید بزرگی هستند.

این کتاب ایشان یعنی تئوری بنیادی موسیقی که محبوب ترین و مشهورترین تالیفات اوست در 1371 به عنوان کتاب برگزیده سال نائل می گردد.

این کتاب به بهترین و کامل ترین شکل  به توضیح تئوری موسیقی می پردازند در این کتاب سعی شده از کلی گویی های مبهم پرهیز شود و تا جاییکه شده به توضیح دقیق و قابل فهم مطالب پرداخته شده است.

استاد منصوری در سال 1390 دیده از جهان فروبستند.

در آموزشگاه موسیقی منظومه اساتید موسیقی به فراخور موضوع در لابه لای دروس تئوری موسیقی را نیز به صورت کاملا علمی و اصولی آموزش می دهند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *