برترین قطعات در آموزشگاه موسیقی / دانلود نت و آموزش آهنگ شهرزاد

یادگیری موسیقی استعداد می خواهد

معمولا در برای آموزش سازهای مختلف در آموزشگاه موسیقی دو روش متمایز وجود دارد در روش نخست اساتید موسیقی به آموزش اصول موسیقی می پردازند و از کار کردن قطعه و آهنگ تا مدتی پرهیز می کنند و در روش دوم اساتید اعتقاد دارند که بایستی برای انگیزه دهی بیشتر با هنرجویان مبتدی هم قطعات ساده را شروع کرد.

آموزشگاه موسیقی یوسف آباد3

گرچه هر یک از این دو روش می تواند مزایا و معایبی برای خود داشته باشد ولی ما معتقدیم که در هر روش باید انعطاف کافی وجود داشته باشد تا هنرجو فرصت انتخاب داشته باشد و اینگونه بهتر بتواند به اهداف خود برسد لذا در آموزش ساز ها سعی بر آن می شود تا هر هنرجو به نسبت دانش و توانی که در نوازندگی دارد قطعات مختلف را برای نواختن برگزیند.

در این پست بنا به درخواست عده از کاربران ،آهنگ زیبای شهرزاد را قرار می دهیم و در ادامه نکاتی برای نواختن آن بیان می کنیم تا شاید بهتر بتوانید آنرا بنوازید. این قطعه برای پیانو تنظیم شده است که از کتاب سی آهنگ اثری خوب از استاد ناصر جهان آرایی انتخاب گردیده است.

برای آن دسته از عزیزانی که می خواهند با ساز دیگری آنرا بنوازند در پست های آینده تنظیم های دیگر برای سازهای مختلف را قرار خواهیم داد.

برترین قطعات در آموزشگاه موسیقی

این قطعه زیبا که به نام شهرزاد معروف شده است را در زیر می تونید دانلود کنید.

نواختن آن برای ساز پیانو هست که می توانید با تغییراتی برای دیگر ساز ها هم قابل اجرا باشد.

دانلود نت آهنگ شهرزاد

دانلو صفحه نخست

برترین آهنگ ها در آموزشگاه موسیقی

دانلود صفحه دوم

برترین آهنگ ها در آموزشگاه موسیقی

 

نکاتی برای اجرای صحیح قطعه

1-برای اجرا به خطوط اتصال و نیز خطوط اتحادی که روی نت ها آمده دقت نمایید و با رعایت آنها قطعه را بنوازید.

2-به نت های دیز دار که نیم پرده نت را زیرتر می نماید توجه کنید.

3-در بالای نت ها شماره هایی آمده است که مشخص می کند نت ها را با کدام انگشت ها بنوازید سعی کنید که در اجرا هم با همان شماره انگشت ها بنوازید.

یادگیری موسیقی استعداد می خواهد

توجه داشته باشید که استفاده از دیگر انگشتان غلط نیست ولی این شماره ها را برای سهولت در کار و بهتر نواختن نت های دیگر نوشته اند و رعایت آنها حتما به روان تر نواختن شما کمک خواهد کرد.

4.به نت های نقطه دار توجه نمایید.

نقطه هر گاه جلوی هر نتی بیاتید نصف ارزش زمانی اش را اضفه می کند پس در رعایت ریتم به آن توجه نمایید.

5-برای اجرای قطعه به پلی فونیک بودن ملودی کاملا دقت کنید یعنی گاهی اوقات ممکن است بیش از دو نت در یک ضرب به صورت همزمان اجرا شود که در این قطعه جاهایی که نت را روی همدیگر نوشته اند باید همزمان نواخته شوند.

6-به علامت کرشندو و دکرشندو توجه شود که به ما می گوید به مرور صدا را ضعیف تر یا قوی تر بنوازیم.

 

در کلاس های آموزشگاه موسیقی منظومه از نت ها وقطعات معروفی که به درک بهتر دورس کمک کند در لابه لای درس ها استفاده می گردد ، می توانید دیگر آهنگ ها را با کلیک روی دانلود نت موسیقی دریافت نمایید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *