کلاس های حضوری در آموزشگاه موسیقی یا آموزش مجازی ؟

آموزشگاه موسیقی منظومه

در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی آموزش های مجازی نیز کم کم جای خود را در کنار کلاس های حضوری در آموزشگاه موسیقی باز کرده است و بسیاری نرم افزار ها و سی دی های آموزشی که آموزش را به صورت غیر حضوری انجام می دهند وارد عرصه آموزش گردیده است.

در این پست قصد داریم تا مزایا و معایب روش های غیر حضوری و تفاوت های آنها را با کلاس های حضوری که در آموزشگاه موسیقی یا دیگر مراکز آموزشی وجود دارد بررسی نماییم.

آموزشگاه موسیقی منظومه

قبل از هر چیز بایستی تا بدانیم اینگونه آموزش ها چگونه صورت می گیرد.

کلاس های آموزش غیر حضوری و تفاوت آن با کلاس ها در آموزشگاه موسیقی

در کلاس های آموزش غیر حضوری استاد به آموزش کلیات و مفاهیم آموزشی از ابتدا می پردازد.

در هر بخش از این کلاس ها سعی می شود تا پایین ترین سطح آموزشی در نظر گرفته شود تا هر فرد مبتدی به راحتی بتواند با آن ارتباط برقرار کرده و فهم آن برایش سخت نباشد.

در هر قسمت استاد با مثال ها و جزییات مختلف سعی می کند تا مبحث را جا بیندازد و در ادامه در پایان هر بخش به یک نتیجه گیری کلی که همان هدف آموزشی است می رسد.

آموزشگاه موسیقی منظومه

در پایان نیز از هنرجو خواسته می شود تا با حل یا انجام تمرین ها میزان تسلط خود را بر هر بخش بیازماید.

در این سبک آموزش بایستی تا مباحث را یک به یک و پس از دیگری انجام داد و تا وقتی که هنرجو به تسلط نسبی در هر بخش نرسد ورود به قسمت های دیگر جایز نیست.

در این نوع آموزش امکان ارتباط با استاد وجود ندارد پس بایستی تا موارد و مباحث هر بخش را آنقدر تمرین داشته باشید تا به تسلط کافی برسید.

تمرین ها نیز بر اساس سطح هنرجو به مرور سخت تر می شود تا بتوانید پیشرفت لازم را داشته باشید.

مزایای کلاس های غیر حضوری

محدود نبودن به ساعتی خاص

در این کلاس ها به علت اینکه کلاس ها در زمان و ساعت خاصی تشکیل نمی شود(مانند آموزش حضوری در آموزشگاه موسیقی ) شما می توانید هر زمان که تایم آزاد داشته باشید کلاس ها را برگزار نمایید.حتی می توانید شب ها از آن استفاده نمایید یا اینکه در مسافرت یا مکان های مختلف آموزش بگیرید.

تکرار

چون آموزش ها از قبل ضبط شده و در اختیار هنرجو قرار گرفته این امکان وجود دارد تا اگر مطلب را درست نفهمیدید دوباره آنرا ببینید و بارها تکرار نمایید و حتی اگر قسمتی را متوجه نشدید فقط همان قسمت را تکرار نمایید.

در اختیار داشتن زمان جلسات بعدی و تسلط روی دروس قبلی

این امکان برای فرد وجود دارد تا هر زمانی که می خواهد تمرین کند و هر وقت که به تسلط رسید وارد مرحله بعدی شود به این طرین برنامه آموزشی در دست خود فرد قرار دارد و می تواند آنرا مدیریت کند.

معایب کلاس های غیرحضوری

عدم ارتباط رودر رو با استاد

به علت اینکه در این آموزش ها شما با استاد ارتباط رو در رو ندارید لذا آموزش شاید خیلی جذاب نباشد و از سویی نیز این عدم ارتباط ممکن است به تنبلی بیانجامد و فرد خیلی پیگیر ادامه کار نشود.

احتمال انجام تکالیف به صورت نادرست

چون در این روش استاد از قبل کلاس ها را برگزار و ظبط کرده است لذا اگر تمرینی را نادرست انجام دهید می تواند این غلط در نوازندگی شما تاثیر منفی بگذارد و شاید هیچ گاه درست نشود. و این یکی از بزرگترین معایب این کلاس هاست.

 

عدم رعایت توالی در درس ها یا عدم تسط روی درس های گذشته

یکی از معایب این روش این است که هنرجو شتاب زده عمل می کند و قبل از اینکه به تسلط کافی در درس ها برسد به سراغ درس های بعدی می رود یا حتی بدتر از آن درس های آینده را که شاید جذاب تر باشد انتخاب می کند و این خود باعث می شود تا بدون تسط بر درس های گذشته ، در درس های بعدی با مشکل جدی مواجه گردد.

روند کند آموزش

اینطور آموزش ها بر اساس پایینترین سطوح انجام می شود تا همه افراد با هر سطحی بتوانند از آن استفاده کنند و این خود باعث می شود تا افرادی که از استعداد بیشتری برخوردارند با کندی آموزش مواجه شوند که این در طولانی مدت باعث افت و سرخوردگی می گردد.

آموزش های غیر حضوری گیتار که توسط اساتید برجسته آموزشگاه موسیقی منظومه تنظیم و تهیه گردیده است در دو سطح مبتدی و پیشرفته وجود دارد که می توانید در زیر دانلود نمایید.

دانلود رایگان فیلم آموزش گیتار با آهنگ

فیلم جامع آموزش گیتار (از مقدماتی تا پیشرفته)

در این دو دوره که در آموزشگاه موسیقی منظومه برای شما عزیزان گرد آوری شده سعی شده است تا تمامی نواقص آموزش های غیر حضوری برطرف گردد. سعی کنید به توصیه های استاد در خلال درس ها توجه نمایید.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *